رایت، برنامه نویس ۵۱ ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار از سال ۲۰۱۶ مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است. با این حال، این ادعاها توسط اکثر جامعه بیت کوین به شدت رد شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

هویت خالق بیت کوین فاش می‌شود / ساتوشی ناکاموتو کیست؟

به گزارش سلام نو، تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، سرانجام قرار است در دادگاه فلوریدا فاش شود.

هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای اقتصاد بوده است، سرانجام قرار است در دادگاه فلوریدا فاش شود.

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، در حال حاضر یک پرونده قضایی در جریان است که در آن خانواده یک مرد متوفی به نام دیوید کلیمن از شریک تجاری سابقش، کریگ رایت، به دلیل کنترل دارایی های مشترک خود شکایت کرده است.

دارایی های مورد بحث حدود یک میلیون بیت کوین (به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد دلار) است که گفته می شود به ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین تعلق دارد.

رایت، برنامه نویس ۵۱ ساله استرالیایی که در لندن زندگی می کند، چندین بار از سال ۲۰۱۶ مدعی شده که بیت کوین را ایجاد کرده است. با این حال، این ادعاها توسط اکثر جامعه بیت کوین به شدت رد شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، این خانواده قصد دارند شواهدی ارائه کنند که نشان دهد رایت و کلیمن از زمان پیدایش این ارز دیجیتال با هم کار کرده‌اند.

ول فریدمن، وکیل خانواده کلیمن به وال استریت ژورنال گفت: ما معتقدیم که بر اساس شواهد، مشارکتی برای ایجاد و استخراج بیش از یک میلیون بیت کوین وجود داشته است.

هدف وکیل مدافع در این پرونده این است که ثابت کند رایت به تنهایی خالق بیت کوین است. وکیل رایت گفت: ما معتقدیم دادگاه متوجه خواهد شد که هیچ چیزی برای نشان دادن یا اثبات اینکه آنها شراکت داشته‌اند، وجود ندارد.

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال هنوز در مورد اینکه آیا رایت یا کلیمن واقعاً دانش لازم برای ایجاد برجسته ترین رمز ارزهای جهان را داشتند یا خیر، تردید دارند.

هویت ساتوشی ناکاموتو، نام مستعار نویسنده مقاله سفید با عنوان "Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System" در سال ۲۰۰۸، همچنان یک راز باقی مانده است. تئوری های مختلفی مطرح شده است اما تا به امروز هیچ کس نمی داند ناکاموتو کیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید