حجت‌الاسلام رئیسی، رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر به استان‌ها برای من مغتنم است. یک روز در هفته برای استان‌ها باید گذاشت تا با مشکلات مردم آشنا شویم.

نگرانی بابت کالاهای اساسی و ذخایر وجود ندارد / محور دولت در انتخاب افراد شایستگی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (سه شنبه) برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته است، اظهار کرد: با گذشت ۸۳ روز از عمر دولت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق و دستمزدها در زمان خود انجام شد. فروش نفت با موفقیت در حال انجام است‌. افزایش منابع ارزی و ریالی در حال انجام است. با گام نهایی که همین روزها برداشته شده است نگرانی بابت کالاهای اساسی و ذخایر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی مسکن تشکیل دادیم و طرح ساخت مسکن آغاز شد و تهیه زمین در حال انجام است. شورای عالی اشتغال تشکیل شد و کار در حال انجام است. وضعیت تعامل و دیپلماسی با شرق و غرب به حالت فعال برگشته است.

رئیسی با بیان اینکه مسائلی مانند معوقات کارگران سامان پیدا کرد، افزود: نمایندگان باید بیشتر در جریان مسائل قرار گیرند. نشست های صبح پنجشنبه را با نمایندگان داریم. در این جلسات نمایندگان مسائل شخصی مطرح نمی کنند بلکه دغدغه های مردم بیان شده است. به یک سوم استان ها سفر داشته ام. در این سفرها تریبون قبل از اینکه در اختیار وزرا باشد در اختیار نمایندگان قرار می گیرد، اما من این ارتباط را کافی نمی دانم و نشست دولت و مجلس را در اسرع وقت باید داشته باشیم. اگر کاری در کشور پیش می رود با همکاری همه است. امیدواری مردم باید روز به روز بیشتر شود و این در گرو همکاری همه بخش ها مخصوصا همکاری دولت و مجلس است.

وی تاکید کرد: سفر به استان ها برای من مغتنم است. یک روز در هفته برای استان ها باید گذاشت تا با مشکلات مردم آشنا شویم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش را تشکیل دادیم، افزود: جلسه سند تحول آموزش و پرورش با حضور معاون اول تشکیل شده است. همچنین رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس دنبال شده و امیدواریم به نتیجه قطعی برسد. ارتقاء شأن و جایگاه و معیشت معلمان در دستور کار دولت و مجلس است.

رئیس جمهور با اشاره به فرایند معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: محور انتخاب شایستگی است و رفاقت، قرابت و فشار آوردن رسانه ای هم موجب معرفی فردی نمی شود. دولت ما را با دولت های سه دهه گذشته مقایسه کنید که رفاقت چقدر در انتخاب افراد نقش داشته است. از نزدیکان در مسئولیت ها کجا هستند؟ در این زمینه سه دهه گذشته را بررسی کنید و این دولت را هم بررسی کنید. از نهاد ریاست جمهوری شروع کنید تا سایر نهادها.

رئیسی با تاکید بر اینکه محور دولت در انتخاب افراد شایستگی است، تصریح کرد: برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش کار گروهی انجام شد و با بیش از ۲۰ نفر مصاحبه کردند. فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی ، کارآمدی ، روحیه تحول از شرایط همه وزراست؛ البته این شرایط باید مستمر بماند و در این زمینه از وزرا ارزیابی مستمری انجام می شود. با بررسی های انجام شده در کارگروه ها مشخص شد دکتر فیاضی از کسانی است که از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار است. من چند بار با او مصاحبه کردم. دوستان مورد اعتماد هم با او مصاحبه داشتند. وزرای قبلی آموزش و پرورش قبلی هم اعلام کردند او فرد صلاحیت داری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه توصیه افراد در معرفی وزرا موثر نیست، افزود: به هر حال افراد مختلفی معرفی می شوند، اما باید آن افراد با شاخص های ما همخوانی داشته باشند. من تا حجتی بین خود و خدا نداشته باشم اگر همه هم جمع شوند کسی را معرفی نمی کنم باید آن فرد شایستگی لازم را احراز کرده باشد. دکتر فیاضی کلاس، مدرسه و تعلیم و معلم را می شناسد. سالها هم معلم آموزشی بوده و هم پرورشی، محتوای درسی را می شناسد، مدیر کل بوده و در مقطعی هم مسئول فناوری وزارت خانه بوده و با زیرساخت های آموزش و پرورش آشنایی دارد.

رئیسی بیان کرد: فیاضی از طراحان آموزش مجازی هم بوده است و برای آموزش و پرورش برنامه قابل دفاع دارد. او فردی تحول گراست و روحیه تعامل با سایر بخش ها را دارد. همچنین آمادگی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را هم دارد. من با او هم حزب و هم گروه نبودم و نمی دانم به چه کسی رای داده است اما مهم در انتخاب افراد این است که روحیه انقلابی داشته باشند و با شاخص های دولت تطابق داشته باشند. ما دغدغه های نمایندگان در زمینه آموزش و پرورش را بررسی کردیم و به دکتر فیاضی رسیدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به نظرات نمایندگان احترام می گذاریم، گفت: انتظار از دولت بالاست، هر چه امیدواری بیشتر می شود انتظار بیشتر می شود؛ البته از دولت و مجلس بر می‌آید که انتظارات را برآورده کرده و گره ها را باز کنیم.

رئیسی همچنین گفت: برنامه سند تحول دولت سیزدهم آماده شده است و در روزهای آینده در اختیار نمایندگان و صاحب نظران قرار می گیرد تا نقد و نظرات خود را به دولت منعکس کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت تاکید دارم که ارتباط با نمایندگان برقرار باشد، گفت: اگر نیازی بود مسائل به من منتقل شود حتما آن را به من مننتقل کنید تا من در جریان دیدگاه نمایندگان باشم و زود در جریان قرار بگیرم. یکی از کارهای مهم من توجه به دغدغه نمایندگان است. اگر به کمیسیون یا کارگروه مشترکی بین دولت و مجلس هم نیاز بود حتما دنبال شود. امروز مساله مهم ما امیدواری مردم است که این امیدواری ایجاد شده است و من و شما باید امید و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم. مساله در حد نظام و کشور است نه در حد افراد. دشمن دنبال مایوس کردن مردم است و ماموریت مهم ما امیدواری مردم است. اگر ما اخلاص و تدبیر داشته باشیم حتما نتیجه می گیریم. بزرگانی مانند شهید سلیمانی روحیه «ما می توانیم« داشتند. ما هم با همین روحیه می توانیم مسائل را حل کنیم.

وی در پایان با اشاره به تهیه بودجه ۱۴۰۱ گفت: این بودجه با همکاری و تعامل دولت و مجلس در حال آماده سازی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید