استاندار تهران گفت: ۶۰ درصد تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در این استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

۶۰ درصد فوتی های کرونایی تهران بالای ۶۰ سال سن دارند
به گزاش سلام نو به نقل از ایرنا،  استاندار تهران گفت: ۶۰ درصد تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در این استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان تهران افزود: اغلب این فوتی ها یا به موقع برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان اقدام نمی کنند یا بیماری زمینه ای دارند.

وی یادآورشد: اگر دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال تزریق شود تعداد ابتلا و فوتی های این افراد نیز کاهش می یابد.

منصوری اظهارداشت: در صورتی که طی روزهای جاری شاهد کاهش ۲۳ درصدی بستری ها باشیم، آمار فوتی ها نیز طی هفته آینده روند کاهشی پیدا می کند.

استاندار تهران شاخص های ضروری در رعایت پروتکل های بهداشتی را استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و تهویه مناسب هوا برشمرد و گفت: این استان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی بدترین وضعیت را دارد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در تهران رو به کنترل است، خاطرنشان کرد: مرتب نگران ساده سازی و عادی انگاری شرایط هستیم و اگر کار را ضعیف دنبال کنیم به طور حتم لطمه آن را می خوریم و این بیماری نشان داده که به سرعت وضعیت را بهم می ریزد.

منصوری بر لزوم استمرار مراقبت های همه جانبه تاکید کرد و ادامه داد: ملاحظاتی داریم که مبادا شخصی به دلیل فقر و نداری به امکانات بهداشتی مانند ماسک دسترسی نداشته باشد.

استاندار تهران خواستار تامین اقلام بهداشتی برای چنین اقشاری شد و گفت: هر کدام از دستگاه هایی که امکان تامین و توزیع این اقلام را دارد اعلام کند و وارد میدان شود.

وی با اشاره به افزایش شیوع کرونا در برخی کشورهای همسایه، اضافه کرد: سفر از کشورهای همسایه به کشورمان اغلب از تهران انجام می شود و لذا آسیب آن متوجه این استان خواهد بود و مبادی ورودی باید کنترل شود تا مبادا ژن های جهش یافته کرونا وارد ایران شود.

منصوری با بیان اینکه اکنون همه پروازها با ظرفیت کامل انجام می شود گفت: یکبار نرخ ها را سه برابر و پذیرایی را حذف کردند اما هم اکنون با ظرفیت کامل و بدون پذیرایی سفرهای هواپیمایی انجام می شود که باید برای اصلاح آن پیگیری های لازم صورت گیرد.

استاندار تهران در خصوص واکسیناسیون اتباع غیر مجاز خواستار همکاری وزارت کشور و بهداشت برای تشویق آنان به تزریق واکسن شد.

وی موضوع مدارس را بسیار مهم خواند و خواستار هدفگذاری ۱۰۰ درصدی همه نیروهای حاضر در مدرسه در بخش های مختلف شد.

منصوری بر لزوم به حداقل رساندن تعداد افراد باقی مانده واکسینه نشده تاکید و اعلام کرد: بعد از رسانه ها تاثیرگذارترین شبکه در اختیار آموزش و پرورش است و می تواند در تشویق افراد برای تزریق واکسن موثر باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید