نگرانی انبوه‌سازان از کمبود سیمان شدت گرفته است. دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور هم از کمبود سیمان در زمستان ابراز نگرانی می‌کند.

 قطعی گاز در زمستان سیمان را گران می‌ کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، تولید سیمان در هر فصل از زمستان مشکلات خاص خودش را دارد و در تابستان با قطع برق و خاموشی صنایع، متوقف می‌شود و در زمستان هم به دلیل کمبود گاز.

حالا چند ساعتی از قطع گاز در چند واحد سیمانی مناطق شمالی و شمال شرقی کشور می‌گذرد. به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان، قطع گاز در این نواحی به دلیل مشکلات توزیع گاز و همچنین فشار کم آن بوده است.

اما اگر روند قطعی گاز واحدهای تولید سیمان مانند تابستان ادامه‌دار باشد چه می‌شود؟ فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور توضیح می‌دهد: پروژه‌های کلان مانند جهش مسکن از این مساله ضربه می‌بینند.

پورحاجت ادامه می‌دهد: البته الان شرایط خوب است ولی احتمالا در زمستان کمبود گاز بر صنایع هم تاثیر داشته باشد. باید منتظر ماند و دید اوضاع به چه صورت پیش می‌رود.

پورحاجت یادآوری می‌کند: هر مترمربع مسکن تقریبا ۲۰۰ کیلو سیمان مصرفی دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان هم پیش از این به تجارت‌نیوز گفته بود: در صورتی که مجبور به استفاده از مازوت به جای گاز شویم، قیمت سیمان هم بالا می‌رود.

گفتنی است که نادر غفاری،کارشناس صنعت سیمان قبلا خبر از صادرات سیمان به افغانستان داده بود. نادری گفته بود: دولت اعلام کرده  اگر نیاز داخل کشور تامین شود، صادرات سیمان بلامانع است.

این در حالی است که کمبود برق در تابستان و کمیود گاز در زمستان، تولید سیمان را کاهش داده است. حالا باید دید چگونه هم سوخت برای تامین خوراک صنایع سیمانی نداریم و هم سیمان اضافه برای صاذر کردن به افغانستان داریم

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید