برادرم داشت برای پدرم توشه می‌برد که یکی از دوستانش زنگ می‌زند هوای گناوه بارانی است. او هم برمی‌گردد که در راه برگشت چنین اتفاقی برایش می‌افتد.

عکس تکاندهنده از انتقال جنازه با قاطر در گناوه! / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در ساعت‌های گذشته عکسی خبرساز در فضای مجازی منتشر شده که در آن پدری اهل یکی از روستاهای گناوه جسد پسرش را که دچار حادثه شده در مسیری کوهستانی با چهارپا حمل می‌کند.

در شرح این عکس هم آمده بود که جمعه جوانی ۲۳ ساله اهل روستای چهارروستایی شهرستان گناوه که برای چرای دام به مراتع بالادست رفته بود گرفتار صاعقه می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

انتقال جسد با قاطر / پدر گناوه ای دست به کار شد

بعد هم اعلام شده بود که به علت ناآگاهی یا شاید بی‌محلی نیروهای امدادی پدر مجبور شده با قاطر جسد فرزندش را به روستا بیاورد.

این عکس واکنش‌‎هایی به دنبال داشت از ابراز تاثر از این اتفاق تا علت بی‌توجهی نیروهای امدادی به این موضوع.

برادر بزرگ این جوان می‌گوید، برادرمان فوت شده بود، احساس کردیم نیازی به کسی نیست، به کسی نگفتیم. ما به هلال‌احمر اطلاع ندادیم، فقط به پاسگاه روستا اعلام کرده بودیم. فقط خودمان مسیر را بلد بودیم. از کسی گلایه‌ای نداریم.

وی درباره حادثه هم اعلام کرده است، برادرم داشت برای پدرم توشه می‌برد که یکی از دوستانش زنگ می‌زند هوای گناوه بارانی است. او هم برمی‌گردد که در راه برگشت چنین اتفاقی برایش می‌افتد.

وی اعلام کرده که بر روی بدن بردارش آثار سوختگی وجود دارد و قرار است امروز جسد را به پزشکی قانونی ببریم.

رئیس شورای اسلامی بخش ریگ و رئیس شورای شهرستان گناوه هم گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته فرد متوفی صبح جمعه برای بردن برخی وسایل برای پدرش که در کوه همراه گوسفندان بودند راهی می‌شود. ظهر  جمعه پدر او از اینکه نیامده نگران شده و خانواده هم، چون برنگشته دلواپس می‌شوند. تا صبح شنبه که خبری از پسر نمی‌شود، به دهیاری روستا اطلاع داده‌ می‌شود و دهیاری و شورای روستا به بخشداری و هلال‌احمر شهرستان گناوه خبر می‌دهند که فردی در کوه گم شده و به بالگرد برای جست و جو نیاز است.

روح‌اله یگانه افزود: پس از مکاتبه‌های هلال‌احمر گناوه با استان، خبر دادند که بالگرد اعزام می‌شود. ظهر شنبه، خانواده‌ فرد متوفی خبر می‌دهند که جنازه‌ پسرشان با کمک مردم پیدا شده، ولی چون در ارتفاعات قرار دارد، و توان انتقال به روستا را ندارند و به بالگرد نیاز است. هلال‌احمر استان اعلام می‌کند به دلیل اینکه اجازه انتقال جسد را نداریم و به علت هزینه‌ بالای پرواز، بالگرد اعزام نمی‌شود و خودتان ترتیب اثر دهید.

وی ادامه داد: دهیاری و شورای روستا هرچه اصرار می‌کنند و اعلام می‌کنند که هزینه‌ اعزام بالگرد هرچقدر باشد خودمان متقبل می‌شویم زیرا مردم داغدار هستند، توجهی نمی‌شود. به همین علت مجبور به انتقال جسد به وسیله قاطر می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی بخش ریگ و رئیس شورای شهرستان گناوه سپس انتقاد کرده بود که پیش از این بالگرد هلال احمر بارها از کوه‌های دشتستان و جنوب استان جسد را انتقال داده اما برای شمال استان این اقدام صورت نگرفته است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم در این زمینه و در واکنش به اظهارات رئیس شورای اسلامی بخش بندرریگ و رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه ضمن تسلیت به به خانواده داغدار خواجه، که در غم از دست دادن فرزندشان به سوگ نشسته‌اند، اعلام کرده است: پیرو گزارش گم شدن شخصی در منطقه کوهستانی اطراف روستای چهار روستایی از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه در حدود ساعت ۱۳ شنبه ۲۲ آبان و درخواست بالگرد از جمعیت هلال احمر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای اعزام به منطقه حادثه از سوی معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت، که  آقای بازویی بخشدار بندر ریگ به هلال احمر استان گزارش داد جسد پیدا شده است و عملیات لغو شد.

با توجه به ساعات پایانی روز و تاریکی هوا مجوز پرواز صادر نشد

در جوابیه هلال احمر آمده است: در همین تاریخ و ساعت حدود ۱۶:۳۰ دقیقه با تماس آقای مرادپور عضو شورای اسلامی روستای چهارروستایی مبنی بر درخواست مجدد بالگرد برای انتقال جسد فرد متوفی، با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه و با وجود صادر نشدن مجوز برای انتقال جسد به وسیله بالگرد، دوباره معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر برای اعزام بالگرد هماهنگی کرد اما با توجه به ساعات پایانی روز و تاریکی هوا مجوز پرواز صادر نشد.

جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرده است: این جمعیت همواره و در همه حال یاری‌گر آسیب دیدگان ناشی از حوادث است، و از شمال استان تا جنوب آن را مانند قبل پوشش امدادی می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید