طبق اطلاعیه فرابورس ایران، ۲۰ آذر ماه هلدینگ سیمان غدیر وارد بازار سهام خواهد شد. در این عرضه اولیه ۱۶۷.۵ میلیون سهم، معادل ۵ درصد از کل سهام سغدیر به روش حراج در بازار دوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

زمان و جزییات عرضه اولیه «سغدیر» در بورس کالا

 به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، عرضه اولیه شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با نماد سغدیر ۲۰ آذر ماه روانه بازار می‌شود، این عرضه اولیه برای عموم معامله‌گران نخواهد بود و تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط، یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های مشترک اختصاص خواهد یافت.

در روزهای اخیر روند بازار سهام تهران صعودی بوده است و هفته گذشته شاخص کل بورس در اکثر روزها با رشد همراه بود. با توجه به روند بازار سرمایه در روزهای اخیر باز هم سهامداران منتظر عرضه اولیه‌ هستند و چشم سهامداران به عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه است. چند نماد در بازار سرمایه درج شده بودند و احتمال عرضه‌های آن‌ها  وجود داشت.

آخرین عرضه اولیه که تا به امروز انجام شده است نماد شکام بود که سه شنبه ۳۰ شهریور در بازار دوم فرابورس ایران روش ثبت سفارش در فرابورس روی میز فروش رفت. مشارکت‌کنندگان شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بودند.

با این وجود سهامداران بورس انتظار عرضه اولیه ای جدید در بازار سهام را داشتند و با توجه به اطلاعات منتشره و با توجه به نشست خبری ۳۱ شهریور نماد سغدیر و انتشار گزارش‌های این نماد بر روی سایت کدال انتظار می‌رفت عرضه اولیه این نماد در هفته‌های گذشته انجام شود تا اینکه امروز و پس از گذشت حدود دو ماه از آخرین عرضه اولیه بازار سرمایه،  اطلاعیه عرضه اولیه نماد سغدیر منتشر گردید اما نکته مهم این است که عرضه اولیه سغدیر برای عموم معامله‌گران نخواهد بود و تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط، یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های مشترک اختصاص خواهد یافت.

طبق اطلاعیه فرابورس ایران، ۲۰ آذر ماه هلدینگ سیمان غدیر وارد بازار سهام خواهد شد. در این عرضه اولیه ۱۶۷.۵ میلیون سهم، معادل ۵ درصد از کل سهام سغدیر به روش حراج در بازار دوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

قیمت مبنای هر سهم سغدیر ۱۴۵۰ تومان خواهد بود. به این ترتیب حداقل ارزش این عرضه اولیه ۲۴۳ میلیارد تومان خواهد بود.

هر کد معاملاتی واجد شرایط می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از این عرضه اولیه یعنی ۱۶.۷۵ میلیون سهم خریداری کند.

پیش از این هم عرضه اولیه حافرین در تاریخ ۲۲ شهریورماه برای اولین‌بار بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام شده بود و پس از آن نماد شکام بود که سه شنبه ۳۰ شهریور در بازار دوم فرابورس ایران روش ثبت سفارش در فرابورس روی میز فروش رفت.

زمان و جزییات عرضه اولیه «سغدیر» در بورس کالا
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید