شامگاه شنبه نشست اضطراری برای یافتن گمشدگان برگزار و راه های جست‌وجوی هوایی و زمینی بررسی شد و با توجه به اینکه امکان پرواز بالگرد در شب فراهم نبود، عملیات جست‌وجوی هوایی روز بعد انجام شد.

آخرین اخبار از گم شدن ۳۰ کویرنورد در شاهرود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شاهرود از نجات ۲۶ کویرنورد مفقودی با تلاش تیم‌های امدادی این شهرستان خبر داد و گفت ۴ نفر از این گروه ۳۰ نفره همچنان مفقودند و تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.

 روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شهرستان شاهرود در خصوص گم شدن این گروه کویرنورد اعلام کرد: روز پنجشنبه گذشته (۲۰ آبان) ۳۰ مرد کویرنورد با ۹ دستگاه خودرو آفرود راهی کویر منطقه خارتوران می شوند که به دلیل بارندگی عصر  روز جمعه در منطقه‌ای باتلاقی در کویر زمینگیر می‌شوند و امکان ادامه مسیر را ندارند و امکانات برقراری ارتباط تلفنی نیز میسر نبوده است.

بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه انتظار می رفت روز شنبه این نفرات به مقصد برسند و تماسی برقرار کنند ولی هیچ خبری از آنها داده نمی شود. 

روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شاهرود با اشاره به عملیات موفقیت آمیز جستجو و نجات ۳۰ نفر توسط بالگرد اورژانس هوایی شاهرود اعلام کرد: بلافاصله ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه (دیروز) با هماهنگی فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و فرماندهی هواناجا، عملیات جستجو و نجات توسط بالگرد اورژانس هوایی آغاز می‌شود که در ساعت ۱۵:۳۰ طی ۲ سورتی پرواز، تعدادی از این افراد در ۴۰ کیلومتری روستای زمان آباد پیدا می‌شوند و اقدامات لازم در خصوص انتقال آنها به منطقه امن صورت می پذیرد.

پیش از این فرماندار ویژه شاهرود نیز از یافتن این افراد مفقودی خبر داده و تعداد آنها را ۲۲ نفر اعلام کرده بود. ابوطالب جلالی از نتیجه‌بخش بودن جست‌وجوها برای یافتن ایت افراد طبیعت‌گرد گرفتار در باتلاق در منطقه کویری جنوب شرقی این شهرستان خبر داده بود و افزود: ۲۶ نفر از شهروندان شاهرودی با ۱۰خودروی کمک‌دار از چهارشنبه گذشته از دهستان طرود در جنوب شاهرود وارد کویر شدند و قرار بود روز جمعه از منطقه اسب‌کشان وارد بیارجمند در جنوب شرقی شهرستان شوند که این اتفاق رخ نداد.

جلالی با اشاره به اعلام گزارش گمشدگی در ساعت ۲۱ شنبه، بیان کرد: شامگاه شنبه نشست اضطراری برای یافتن گمشدگان برگزار و راه های جست‌وجوی هوایی و زمینی بررسی شد و با توجه به اینکه امکان پرواز بالگرد در شب فراهم نبود، عملیات جست‌وجوی هوایی روز بعد انجام شد. البته به دلیل اینکه تمامی این ۲۶ نفر با منطقه آشنا بودند و تجهیزات مناسب و غذای کافی به همراه داشتند، نگرانی‌ها کمتر بود.

وی تصریح کرد: در ادامه پس از دریافت گزارش از سوی هلال احمر، ساعت ۱۳ یک فروند بالگرد نیروی انتظامی به همراه تعدادی از نیروهای هلال احمر و اورژانس به محل فرستاده شدند اما با گذشت ۲ ساعت از پرواز به نتیجه نرسیدند.

فرماندار ویژه شاهرود افزود: پس از سوخت‌گیری دوباره عملیات جست‌وجوی هوایی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و حدود ساعت ۱۵ تعدادی از این گمشدگان پیدا شدند.

جلالی موقعیت این افراد را در ۴۵ کیلومتری روستای احمدآباد بخش بیارجمند شاهرود اعلام کرد و گفت: خودروهای آنها در باتلاق گرفتار شده بود و با توجه به اینکه نیروهای امدادی به موقع در صحنه حاضر شدند، همه آنها که پیدا شده اند، در صحت و سلامت هستند.

وی با اشاره به مفقودی ۴ نفر از کویرنوردان این گروه، گفت: عملیات برای یافتن این ۴ نفر از افراد این گروه ادامه دارد.

او گفت: این ۴ نفر پیش از ظهر برای یافتن نیروهای کمکی، پای پیاده راهی روستای احمدآباد شده بودند که خبری از انها نیست و تلاش برای یافتن آنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید