با ثبت پرونده الکترونیک در مدی مدیا (سامانه نسخه نویسی الکترونیک و نوبت دهی پزشکی  و نرم افزار مطب ) مراکز درمانی شما میتوانند به ساختن آینده ایی سالم تر برای کشور کمک کند و  پزشکان مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نمایند.

پرونده الکترونیک سلامت چیست و چه کمکی به افراد می کند

پرونده الکترونیک سلامت یک نسخه دیجیتالی از نسخه کاغذی است که سوابق و تاریخچه نسخه نویسی بیمار در آن قابل ثبت است و اطلاعات پزشکی بیمار در اختیار خود بیمار و پزشک معالج قابل دسترسی فوری و ایمن قرار دارد.

پرونده الکترونیک سلامت بخش مهمی از فناوری اطلاعات سلامت هستند که می تواند شامل:

  • تاریخچه پزشکی بیمار
  • تشخیص ها
  • شرح حال ها و خود اظهاری های بیمار
  • مدارک پزشکی بیمار
  • برنامه های درمانی
  • داروها،آزمایشات،تصویربرداری ها
  • پاراکلینیک ها
  • علائم و سوابق بیمار 
  • خدمات ارجاع

و… باشد.

همچنین پزشک میتواند در هر لحظه و هر مکان از هر قسمت از پرونده الکترونیک سلامت می تواند گزارش گیری تهیه نماید.

یکی از ویژگی های مهم پرونده الکترونیک سلامت این است که پزشکان می توانند از نظرات پزشکان صاحب نظر دیگر در تشخیص دقیق تر استفاده نمایند و با داروخانه ها و سازمان های بیمه گر در ارتباط باشند.

پرونده الکترونیک سلامت چیست و چه کمکی به افراد می کند

با ثبت پرونده الکترونیک در مدی مدیا (سامانه نسخه نویسی الکترونیک و نوبت دهی پزشکی  و نرم افزار مطب ) مراکز درمانی شما میتوانند به ساختن آینده ایی سالم تر برای کشور کمک کند و  پزشکان مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نمایند.

دنیای ما به طور اساسی توسط فناوری دیجیتال دگرگون شده است. نوبت دهی پزشکی و نسخه نویسی نیز همگام با این تغییرات دگرگون شده است.

تلفن های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های تحت وب زندگی روزمره و نحوه برقراری ارتباط ما را متحول کرده اند. پزشکی یک حوزه غنی از اطلاعات است.

یک جریان بزرگ و یکپارچه در زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده توسط پرونده الکترونیک سلامت که پیشرفت بزرگ دیجیتالی در برمیگیرد که میتواند فرآیند ارائه خدمات درمانی به بهترین شکل فراهم کند.

با پرونده الکترونیک سلامت مدی مدیا اطلاعات ضروری و لازم پزشکی در هرکجا و هر زمان که نیاز باشد در دسترس است.

پرونده الکترونیک سلامت در مدی مدیا سبب شده است که :

مراقبت از بیمار بهبود یافته است

مشارکت بیمار در روند درمان افزایش پیدا کرده

بهبود هماهنگی مراقبت بیمار

بهبود یافته ها ،تشخیص ها و نتایج بهتر روند درمان بیمار

راندمان کاری مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است

هزینه های درمان کاهش یافته است

پرونده الکترونیک سلامت  ساختاری است که برای ثبت، مستندسازی، ذخیره، بازیابی، اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل ایمن اطلاعات مربوط به روند درمان فردی بیمار استفاده می شود .

پرونده های الکترونیک سلامت به دو نوع شکل آفلاین و آنلاین ارائه میشود.

ثبت پروندهای کاغذی کم کم دارد از دور خارج میشود و جای خود را به پروندهای الکترونیک و دیجیتالی میدهد سوابق حجیم از بیماران که غربال کردن آنها بسیار دشوار بود و ردیابی آنها در طول سالها تقریبا غیر ممکن بود.

پرونده الکترونیک سلامت چیست و چه کمکی به افراد می کند

با نگهداری اطلاعات مهم بیماران در قالب دیجیتال به جای کاغذ دسترسی به اطلاعات نه تنها آسان تر است، بلکه برای همه ی اعضای تیم بهداشت و درمان به راحتی قابل استفاده است.

اکثر پزشکان موافق اجرای طرح پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت بیمار هستند که آن را یک سفر مداوم می دانند که مقصد یا پایان واحدی ندارد زیرا همیشه فرصتی برای بهینه سازی گردش کار یا بهبود استفاده از داده ها را میسر کرده است و این بخش منابعی را ارائه میدهد تا شما را در مسیر پذیرش، اجرا و بهبود پرونده الکترونیک سلامت راهنمایی کند.

پرونده الکترونیک سلامت چیزی بیش از نسخه کاغذی را ارائه میدهد و می تواند اطلاعات جامع سلامتی در مورد بیماران را ثبت کند و ارائه دهد و با سایر مراکز و سازمان های بهداشت و درمان به اشتراک بگذارد مانند:آزمایشگاه ها، تصویربرداری ها، داروخانه ها بنابراین این پرونده های الکترونیک سلامت حاوی اطلاعاتی از تمام پزشکان درگیر در مراقبت بیمار است.

برخی از افراد پرونده  الکترونیک پزشکی و پرونده الکترونیک سلامت(EMR،EHR) به جای یکدیگر استفاده میکنند.

پرونده الکترونیک پزشکی برای تشخیص و درمان پزشکان استفاده میشود در مقابل پرونده الکترونیک سلامت به وضعیت سالم بودن(وضعیت عمومی جسم و یا ذهن) مربوط میشود و قلمرو سلامت خیلی گسترده تر از کلمه پزشکی پوشش میدهد.

با پرونده الکترونیک سلامت در مدی مدیا همه اعضای تیم پزشکی به آخرین اطلاعات دسترسی دارند و امکان مراقبت هماهنگ تر و بیمار محور را فراهم میکند.

یک بیمار در پروفایل خود در مدی مدیا میتواند به روند درمان خود و نتایج آزمایشگاهی خود را از سال ها پیش تا کنون مشاهده کند و دسترسی داشته باشد تا انگیزه ایی شود تا داروهایش مصرف کند و روند درمان پیش ببرد و با سبک زندگی که باعث بهبود درمانش شده همراه شود.

برخلاف نمودارهای کاغذی حجیم و گیج کننده سال های گذشته که فقط یک نفر می توانست در یک زمان آن را مشاهده کند، پرونده الکترونیک سلامت  در مدی مدیا اسناد زنده ای هستند که همراه با بیمار حرکت می کنند و رشد می کنند. این نشان دهنده سلامت عمومی آنها است و به پزشکان کمک می کند تا بهترین نتایج را برای بیمار ایجاد کنند. امروزه، این پرونده های الکترونیکی به دلیل نتایج مثبتی که ارائه می دهند، به عنوان اجزای حیاتی برای مراقبت های بهداشتی در کل دیده می شوند.                  سامانه مدی مدیا با بیش از ۳۳۰ هزار پروفایل پزشک، دندان پزشک، روانشناس،آزمایشگاه،پرستار و ...راه اندازی گردیده است.                                                                                     پزشکان گرامی با عضویت در سامانه مدی مدیا به صورت آنلاین، حضوری، و متنی امکان نوبت دهی پزشکی به بیماران خود را دارند که بیماران قبل از مراجعه به مطب پزشک می توانند در پروفایل خود شرح حال،خود اظهاری،مدارک پزشکی خود را ثبت کنند.

پرونده الکترونیک سلامت چیست و چه کمکی به افراد می کند

مزایای نوبت دهی پزشکی مدی مدیا:

کاهش رفت و آمد بی جا به مطب

کاهش شلوغی مطب

صرفه جویی در هزینه و زمان بیمار

نوبت دهی پزشکی مدی مدیا امکان این را فراهم میکند که شما به راحتی از هر پزشک یا مرکز درمانی برای خود و دیگران (بدون مراجعه حضوری) نوبت بگیرید.

با نوبت دهی پزشکی مدی مدیا همیشه نوبت شماست.








 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید