احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گروه‌های ذی‌نفوذ که پیرامون سیاست و قدرت در ایران هستند به هر دلیلی سهم‌شان را از دولت گرفته‌اند و آن یکپارچگی، تک‌صدایی و هماهنگی که باید در مجموعه قوه مقننه و مجریه شاهد باشیم، عملاً دیده نمی‌شود.

شیوه اداره کشور باعث کنار رفتن نخبگان و افراد کارآمد شده است / مردم از گفتاردرمانی و وعده خسته شده‌اند

به گزارش سلام نو، احمدحکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا درباره این‌که این روزها مطرح می‌شود گرانی‌هایی که درخصوص مایحتاج مردم وجود دارد در دست شبکه و خطی است و دولت در این میان مبرا است؛ درحالی که در گذشته مطرح می‌شد این دولت است که باید پاسخگو باشد؛ این برخورد دوگانه چرا اتفاق می‌افتد، گفت: بهتر کسانی است که در ایجاد این شرایط کشور سهیم هستند، فرافکنی نکنند و مسئولیت خودشان را بپذیرند، زیرا این شیوه کشورداری به قولی با تدبیر منزل و سیاست‌مداری مطابق نیست.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه با مدیریت انتخابات و ناامید کردن مردم و کنار زدن شور و نشاط مشارکت آنان، کشور را یکدست کردند به امید آن که مسائل را حل کنند، اظهار داشت: در گذشته عنوان می‌کردند تمام ناکارآمدی‌ها از وادادگی و غیرانقلابی بودن دولت وقت است؛ امروز که همگی‌شان انقلابی هستند و فضا و اختیارات در دست‌شان است و رقیبی هم نمانده که با او بخواهد رقابت کنند؛برای همین است که از بی‌رقیبی خودشان با یکدیگر رقابت می‌کنند و اختلافات بین‌شان در حال شکل گرفتن است.

وی تاکید کرد: شیوه اداره کشور و گردش قدرت و سیاست در ایران درست نیست و باعث بی‌انگیزگی و کنار رفتن نخبگان و افراد کارآمد و شایسته شده است و عملا راه برای افرادی باز شده که نمایش می‌دهند و تملق می‌گویند و به نوعی فقط درصدد کسب منصب و مقام آن هم با روش‌هایی همچون چاپلوسی که متعلق به عهد قاجار و قدیم است، هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دوست داریم مشکلات کشور حل شود و قطعا هیچکس خوشحال نمی‌شود که مسئولان و دولت موفق نشوند، مردم می‌خواهند معضلات و مشکلات حل شود اما متاسفانه گیر ما همان چرخه معیوب قدرت و سیاست است که اجازه نمی‌دهد مجرای انتخابات رقابتی و مبتنی بر تحزب باشد. 

وی با اشاره به این‌که امروز گروه‌های ذی نفوذ بدون شناسنامه و تابلو عرصه قدرت و سیاست را مدیریت می‌کنند بدون اینکه پاسخگو باشند، ادامه داد: مشکل ما در مدیریت است؛ زیرا ممکلت ما خوشبختانه اگر هیچ چیزی نداشته باشد و تمام دارایی‌هایش به تاراج برود، نیروی انسانی لایزال دارد. امروز ریشه‌های نیروهای انسانی کارآمد و شایسته در کشور ما وجود دارد و به باروری رسیده است اما عملا فضا نیست.

حکیمی‌پور درباره اینکه ۱۰۰ روز از روی کارآمدن دولت می‌گذرد در این مدت به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای اقتصاد کشور ندارد و اختلافات بین تیم اقتصادی موجب شده حل مسائل معیشتی فراموش شود،‌ گفت: روزها از روی کارآمدن دولت می‌گذرد اما با توجه به بحث‌هایی که از داخل دولت و مجلس می‌شنویم و اخباری که در فضای عمومی می‌آید، نشان از این دارد که آن یکدستی و یکپارچگی ظاهری بوده و اختلافات در حال بروز پیدا کردن است و به زودی هم تقصیر را گردن همدیگر است. 

وی تاکید داشت: توجه داشته باشید این مسائل از مردم فرصت را می‌گیرد و کار کشور بر زمین می‌ماند، از همین رو معتقدم به جای این‌که مسئولان در تریبون‌ها بخواهند با یکدیگر صحبت کنند و تقصیر را گردن دیگران بیندازند، بنشینند و کارهایی که باید انجام دهند را مرور کنند، زیرا مردم منتظر نتیجه کار هستند و از گفتاردرمانی و وعده خسته شده‌اند. امروز شرایط به جایی رسیده است کهوضعیت موجود که نه تنها تاثیر مثبتی بر مردم ندارد بلکه بسیار بسیار منفی است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اشکال کار در اینجاست که مشخص است تیم اداره‌کننده کشور به درستی چیده نشده و به نوعی شکنندگی پیدا کرده است، چراکه دیگر گروه‌های ذی‌نفوذ که پیرامون سیاست و قدرت در ایران هستند به هر دلیلی سهم‌شان را از دولت گرفته‌اند و آن یکپارچگی، تک‌صدایی و هماهنگی که باید در مجموعه قوه مقننه و مجریه شاهد باشیم، عملاً دیده نمی‌شود. 

وی با اشاره به اظهارات خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران که همه مشکلات معیشتی کشور را متوجه عملکرد مردم کرده بود، گفت: تریبون‌های اینچنینی جایی است که باید حرف مردم در آنها زده شود و محلی برای توجیه کم‌کاری‌ها نیست. تریبون نماز جمعه متعلق به همه مردم است و جایگاه معنوی و مقدسی دارد که بهتر است در مسائل و کشمش‌های سیاسی مصادره نشود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: هنگامی که مردم احساس کنند تریبون نماز جمعه سیاسی شده است و برای کوبیدن رقیب و حمایت بی‌چون و چرا و توجیه طیف همسو با خود مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر برای‌شان بی‌تاثیر خواهد شد و آن تاثیری که در وحدت امور باید داشته باشد، نخواهد داشت و  مدت‌هاست نماز جمعه از حرکت خودش فاصله گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید