دبی از زیباترین شهرهای جهان است با دیدنی‌های جالب بسیاری که فقط در اینجا می‌توانید ببینید. شمار زیادی از گردشگران از نقاط مختلف جهان برای بازدید از دبی می‌آیند تا در این شهر زیبا خاطرات فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

دبی پایتخت امارات متحده عربی و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. اگر تا به حال به دبی سفر نکرده‌اید، سفر به دبی را توصیه می‌کنیم و اگر آنجا بوده‌اید، دوباره بیایید و از آن بازدید کنید، قول می‌دهیم هرگز از این شهر شگفت‌انگیز خسته نخواهید شد!

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی با افراد ثروتمند، تاجر و دیگر افراد مشهور از سراسر جهان است، خیابان‌های دبی شگفت‌انگیز به نظر میرسند! آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های چشمگیر زیادی وجود دارد، صبح به پیاده‌روی بروید و از هوای آفتابی عالی لذت ببرید، عصرها به پیاده‌روی بروید و از نورهای رنگارنگ در همه جا لذت ببرید.

در دبی، اتومبیل‌های لوکس و جذاب زیادی در اطراف وجود دارد، اگر می‌خواهید ماشین کرایه کنید، دبی بهترین مکان برای یافتن وسیله نقلیه عالی برای رانندگی و دیدن شهر اطراف است. در دبی همچنین می‌توانید غذاها و دسرهای بسیار خوشمزه‌ای را در رستوران‌های آن امتحان کنید و لذت ببرید، نمایشگاه‌های بزرگ و رویدادهای جهانی مهم نیز در دبی برگزار می‌شود و افراد زیادی از سراسر دنیا از آنها بازدید می‌کنند.

انتخاب دبی به عنوان مقصد گردشگری بی‌شک تصمیمی هوشمندانه است، برای داشتن سفری مهیج و لذت‌بخش و دیدن جاذبه‌های گردشگری دبی و نیز شرکت در رویدادهای مهم جهانی در دبی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دبی با فلایتیو همراه باشید، زمان سفر خود به کشور امارات و شهر دبی را مشخص کنید و بلیط دبی را از سایت فلایتیو تهیه کنید و سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی

اکسپو ۲۰۲۰ یک رویداد جهانی است که در حال حاضر از ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ توسط دبی در امارات متحده عربی میزبانی می‌شود، در ابتدا برای ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد. با وجود به تعویق افتادن، برگزارکنندگان نام اکسپو ۲۰۲۰ را برای اهداف بازاریابی و برندسازی حفظ کردند.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

اکسپو ۲۰۲۰ دبی بهترین‌ها در هنر، فرهنگ، علم، نوآوری و اختراع را گرد هم می‌آورد. این رویداد بستری برای ارتباط، اشتراک‌گذاری، نوآوری و یادگیری ایده‌ها و اختراعات جدید از نقاط مختلف جهان است. موضوع این رویداد بین‌المللی "ارتباط ذهن‌ها، ایجاد آینده" است.

هدف نمایشگاه گرد هم آوردن کشورها برای ابتکارات مشترکی است که به تسریع و ترویج ایده‌هایی کمک می‌کند که زندگی مردم را بهبود بخشد و در عین حال از محیط زیست نیز محافظت کند. علاوه بر این، یک نمایشگاه ده‌ها میلیون نفر را جذب می‌کند و فرصت‌هایی را برای کشورها فراهم می‌کند تا غرفه‌های دیدنی برپا کنند و شهر میزبان را برای سال‌ها تغییر دهند.

نمایشگاه‌ها از نظر اندازه، دامنه، مدت و تعداد بازدیدکنندگان در دوره معاصر در بین رویدادهای بین‌المللی بی‌رقیب هستند، آنها پلتفرم‌های آموزشی و توسعه‌ای در مقیاس بزرگ هستند که به عنوان رابط بین دولت‌ها، مشاغل، سازمان‌های بین‌المللی و افراد عمل می‌کنند.

نمایشگاه‌های جهانی، که به عنوان نمایشگاه‌های ثبت‌شده بین‌المللی نیز شناخته می‌شوند، گردهمایی سراسری از کشورها هستند که برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائل امروزی، اختصاص یافته‌اند. نمایشگاه‌های جهانی که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، ده‌ها میلیون نفر را به خود جذب می‌کند، فرصت‌هایی را برای کشورها فراهم می‌کند تا غرفه‌های تماشایی برپا کنند و شهر میزبان را برای سال‌ها تغییر دهند.

این رویداد اولین بار در سال ۱۸۵۱ در لندن برگزار شد، اکنون توسط دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) اداره می‌شود و به عنوان بستری برای کشورها برای نمایش آخرین دستاوردهای فنی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود عمل می‌کند.

اولین نمایشگاه شاهد معرفی موتورهای بخار و همچنین انواع نوآوری‌های دیگر بود که به عنوان مشخصه عصر بعد از آن ادامه یافت، پس از آن، هر نمایشگاه شاهد نوآوری‌هایی بوده است که مخاطبان را شگفت‌زده کرده و کل جهان را تغییر داده است.

ماشین لباسشویی در نمایشگاه ۱۸۵۵ پاریس به نمایش درآمد، در حالی که تلفن در نمایشگاه فیلادلفیا در سال ۱۸۷۶ معرفی شد، بسیاری از وسایل رفاهی کنونی، مانند دستگاه اشعه ایکس، موتور دیزل، اولین گجت صفحه لمسی و حتی روبات‌های انسان‌نما، برای اولین بار در طول این نمایشگاه‌ها به مردم معرفی شدند.

اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی برای تجلیل از ایده‌ها، فرهنگ، همکاری و نوآوری است. این اولین نمایشگاه جهانی است که در جهان عرب میزبانی می‌شود و همچنین بزرگترین رویدادی است که تاکنون در منطقه برگزار شده است. همه چیز در مورد این رویداد فوق‌العاده است زیرا واقعاً یک رویداد غول‌پیکر در مقیاس و ابعاد است، غرفه‌ها به اندازه ۶۰۰ زمین فوتبال است و تعداد شرکت کنندگان پیش‌بینی شده ۲۵ میلیون نفر برآورد شده است.

فرصت بی‌نظیر شرکت در اکسپو دبی را از دست ندهید و با خرید بلیط خارجی [U۱] [U۲] سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

راه‌های سفر به دبی

۱. هوایی ( هواپیما)

بهترین راه برای ورود به دبی به صورت هوایی است، دبی دارای فرودگاه کلان شهر امارات است. پروازها از همه کشورها در اینجا فرود می‌آیند. برخی از فرودگاه‌های محبوب دبی فرودگاه بین‌المللی ال‌مکتوم است که در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی دبی در جبل علی قرار دارد، فرودگاه دوم فرودگاه بین‌المللی دبی است که در خود دبی واقع شده است، فرودگاه سوم فرودگاه بین‌المللی شارجه است که در شارجه قرار دارد، و فرودگاه دیگر فرودگاه بین‌المللی ابوظبی است.

۲. زمینی (قطار)

قطارهای سریع‌السیر بین کشورهای اماراتی حرکت می‌کند و شما را به دبی می‌برد.

جاده‌ای

راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به داخل دبی سفر کرد. مترو، اتوبوس، تاکسی یا تاکسی اجاره‌ای همه گزینه‌های موجود هستند.

شما می‌توانید هر راهی که برای شما مناسب‌تر و به صرفه‌تر است انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری شهر دبی

در ادامه گذری به برخی جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا نیز خواهیم داشت.

۱. برج خلیفه

برج خلیفه توسط شرکت Emaar Properties PJSC مستقر در دبی ساخته شده است که به عنوان یک شهر عمودی و یک شگفتی زنده توصیف می‌شود و بلندترین ساختمان جهان است. برج خلیفه که به زیبایی از صحرا برمی‌خیزد، ترکیب خارق‌العاده‌ای از هنر، مهندسی و صنایع دستی است. برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر (۵/۲۷۱۶ فوت)، ۲۰۰ طبقه و دارای ۱۶۰ سطح قابل سکونت است که بیشترین تعداد را در بین هر ساختمانی در جهان دارد. این برج در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. تنها ۱۳۲۵ روز پس از آغاز عملیات حفاری در ژانویه ۲۰۰۴ به بلندترین سازه دست‌ساز جهان تبدیل شد.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

۲. فواره دبی

فواره دبی که با موسیقی طراحی شده است، آب را تا ارتفاع ۵۰۰ فوتی پرتاب می‌کند - این ارتفاع به بلندی یک ساختمان ۵۰ طبقه است. نمایش فواره‌های دبی که توسط سازندگان فواره‌های بلاجیو در وگاس طراحی شده است، هر روز در دریاچه ۳۰ هکتاری برج خلیفه برگزار می‌شود.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

۳. مرکز خرید دبی

این مرکز خرید بخاطر فروشگاه‌های لوکسی مانند کارتیه (Cartier) و هری وینستون (Harry Winston) معروف است، همچنین دارای یک آکواریوم، پیست روی یخ، و منظره ۳۶۰ درجه‌ای از شهر از بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، است.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

۴. باغ معجزه دبی

باغ معجزه در منطقه و جهان در نوع خود بی‌نظیر است و مقصد تفریحی فوق‌العاده در فضای باز است. باغ معجزه با ارائه خدمات و امکانات پیشرفته از جمله پارکینگ روباز، پارکینگ VIP، جای نشستن، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی، اتاق کمک‌های اولیه، امکاناتی برای بازدیدکنندگان معلول و کلیه خدمات مرتبط دیگر برای رفاه بازدیدکنندگان قابل استفاده است.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

۵. دهکده جهانی

دهکده جهانی اولین مقصد خانوادگی برای سرگرمی و خرید در منطقه است. این مکان مقصدی منحصر به فرد برای لذت بردن از بهترین خرید، غذا خوردن و سرگرمی در جهان است و طیف گسترده‌ای از رویدادها، نمایش‌ها و فعالیت‌ها را به مهمانان ارائه می‌دهد که بزرگترین و متنوع‌ترین در منطقه هستند. شگفتی‌های سرگرم کننده زیادی را برای میلیون‌ها مهمان در فضای باز ارائه می‌دهد.

 اینجا بهترین فرهنگ کشورهای جهان را در یک جشنواره نشان می‌دهد و مهمانان را به سفری در میان گروهی از غرفه‌ها می‌برد که هر کدام نشان دهنده غنا و فرهنگ یک کشور متفاوت است. غذاهای بین‌المللی منحصربه‌فرد و تجربه‌های لذت‌بخش را در طیف وسیعی از بازی‌های سرگرم‌کننده و تورهای جالب ارائه می‌شود.

چطور با ارزان‌ترین قیمت به دبی سفر کنیم؟

۶. قاب دبی

آخرین نقطه عطف فرهنگی امارات متحده عربی، قاب دبی (Dubai Frame)، سازه‌ای نمادین است که مناظر چشمگیر دبی قدیم و جدید را در یک قاب نشان می‌دهد، این قاب به عنوان پلی تشبیهی عمل می‌کند که گذشته غنی امارت را با حال باشکوه آن متصل می‌کند.

قاب دبی داستان دبی را از ابتدای تأسیس تا برنامه‌های بلندپروازانه خود برای توسعه آینده جشن می‌گیرد، این پروژه که در ژانویه ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، شامل سازه‌ای به ارتفاع ۱۵۰ متر و عرض ۹۵ متر است که شبیه یک قاب عکس بزرگ ساخته شده است که از طریق آن مکان‌های دیدنی نشان دهنده دبی مدرن مانند برج‌های امارات و برج خلیفه در یک طرف آن دیده می‌شود، در حالی که از سوی دیگر، بازدیدکنندگان می‌توانند بخش‌های قدیمی شهر مانند دیره و کرامه را تماشا کنند. طراحی بیرونی قاب دبی از لوگوی اکسپو دبی۲۰۲۰ (EXPO ۲۰۲۰) الهام گرفته شده است و بزرگترین قاب عکس جهان در رکوردهای جهانی گینس است.

 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید