در این مطلب کاربردی قصد ما این است که شما را با برنامه یوتیوب و بهترین یوتیوبرهای ایرانی آشنا کنیم.

بهترین یوتیوبرهای ایرانی | معرفی ۱۰ یوتیوبر برتر ایرانی به همراه برترین youtuber های خارجی

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی آنلاین و رسانه‌ی اجتماعی آمریکا است که زیرمجموعه‌ی گوگل است. در اصل یوتیوب توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم در ۲۰۰۵ فوریه ساخته شد و به عنوان دومین وب‌سایت پربازدید شناخته شد طبق داستانی که اغلب در رسانه‌ها گفته شده است؛ داستان از این قرار بود که هرلی و چن در ماه‌های اولیه سال ۲۰۰۵ پس از اشتراک‌گذاری ویدیوهای مهمانی‌شان با مشکل مواجه شدند و پس از آن ایده‌ای را برای ساخت یوتیوب ایجاد کردند اما چون کریم در این مهمانی شرکت نکرد و وقوع آن ایده را انکار کرد ولی چن خاطر نشان کرد که ایده یوتیوب پس از آن مهمانی تأسیس شده است پس از آن بود که برنامه یوتیوب گسترده شد و افراد از تمام نقاط جهان از آن استفاده می‌کنند و از راه‌های مختلف از آن کسب درآمد می‌کنند حال ما در ادامه شما را با مختصری از یوتیوب آشنا می‌کنیم.

چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

در یوتیوب با درخواست و پذیرش partner program می‌توانید به درآمدهای خوبی از این برنامه برسید. 

اگر هنوز کسب درآمد از یوتیوب را بلد نیستید توصیه می کنیم مقاله زیر را درباره بلاگر شدن و کسب درآمد از بلاگری بخوانید.

•  بلاگر کیست و چگونه Blogger موفقی شویم؟ — کلیک کنید

خلاصه‌ای از راه‌های کسب درآمد

۱.درآمد از تبلیغات:

شما می‌توانید با درست کردن فیلم و ویدیو، درآمد تبلیغاتی دریافت کنید این راه یکی از راه‌های پرطرفدار است که افراد بسیاری از این طریق در یوتیوب کسب درآمد می‌کنند.

۲. عضویت در کانال:

در ازای هدیه‌های ویژه یا مسابقاتی که برگزار می‌کنید می‌توانید که مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید و باعث کسب درآمد شما می‌شود.

۳.قفسه‌ی کالا:

طرفداران شما می‌توانند کالاهای مارک‌دار رسمی را که در صفحات وبلاگ شما به نمایش گذاشته می‌شود مرور کرده و بخرند همچنین هنگام تماشای محتوای شما بخشی هزینه را از طرف برنامه یوتیوب دریافت می‌کنید.

سه ویژگی بالا مجموعه‌ای از الزامات واجد شرایط بودن برای کسب درآمد در یوتیوب است به همین دلیل بسیاری افراد در یوتیوب مشغول به کار هستند که به آن‌ها یوتیوبر گفته می‌شود در زیر به چند نمونه از بهترین یوتیبرهای ایرانی‌تبار می‌پردازیم.

۱.آریا کئوسکر« ARIA KEOXER» ابر غول بازی‌های کامپیوتری:

اسم اصلی او آریا رحمتی که متولد ۱۳۷۵ در شهر تهران است او در کانال خود فیلم‌هایی در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای منتشر می‌کند و همیشه قبل از پخش آن‌ها توضیحات مختصری درباره‌شان می‌دهد همچنین او در فیلم‌هایش از چاشنی طنز نیز استفاده می‌کند به همین‌دلیل هنگام مشاهده‌ی فیلم علاوه بر این‌که اطلاعاتتان از بازی بالا می‌رود، از تماشای آن نیز لذت می‌برید. او در یوتیوب خود ۲۱۸ هزار سابسکرایبر دارد.

۲. میا پلیز« Mia Plays »:

میا پلیز واقعاً یکی از شایسته‌ترین یوتیوبرهایی است که تاکنون توانسته با فیلم‌های جذابی که منتشر می‌کند ۱۹۴ هزار سابسکرایبر را جذب کند اسم اصلی او کیمیا روانگر است که توانست در کنکور رتبه ۲ را در رشته هنر به دست آورد همچنین او فردی بسیار خلاق، باهوش و توانا است و در عرض چند سال موفق به رسیدن به این سطح از سابسکرایبر شد او در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند.

بخشی از ویدئوهای او مربوط به معرفی بازی‌ها است و بخش دیگری از ویدئوهای او را صحبت‌ها و حرف‌هایش فراگرفته و بخشی دیگر شامل زندگی‌ شخصی و اجتماعی او است به همین دلیل ویدئوهای او کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است.

۳.کیودی پای«kewDiePie P»:

سومین یوتیوبر مشهور و پرطرفدار ایرانی  که در این مقاله می‌خواهیم با او آشنا شویم؛ کانال کیودی پای الان حدود ۹۲ هزار سابسکرایبر دارد و یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین کانال‌های یوتیوب برای ایرانی‌ها است نام اصلی او کیان است و در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند موضوع اصلی کانال او طنز و شوخی و خنده است و به خاطر مطالب جالبش طرفداران و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده البته او گاهی ویدئوهایی از بازی خود منتشر می‌کند  که برخی بر این عقیده هستند که او درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق یوتیوب دارد وی در پیج اینستاگرام خود ۲۳۷ هزار دنبال‌کننده نیز دارد او در رشته دامپزشکی فوق‌دیپلم گرفته است.

بهترین یوتیوبرهای ایرانی

۴. فرشاد سایلنت« Farshad Silent»:

اگر از طرفداران یوتیوب، توییچ یا برنامه های دیگر هستید، استریمرهای بزرگی مانند فرشاد سایلنت را می شناسید. وقتی از ایرانیان در مورد استریمر مورد علاقه شان سال می‌شود، فرشاد سایلنت نامی است که بیشتر مطرح می‌شود. او هر روز در توییچ، یوتیوب و اینستاگرام حضور دارد و زندگی خود را وقف ساختن ویدیو می‌کند و سبک تولید فیلم او قابل مشاهده است.

 او یکی از یوتیوبرهای ایرانی است که ویدئوهای خنده‌دار تولید می‌کند و حدود ۲۱۷ هزار سابسکرایبر دارد. ؛ نام اصلی او فرشاد دهقانی است که ساکن سوئد است وی متولد ۱۳۶۳ در بندرعباس است. پشتکار او در ساختن ویدیوها و آپلود آن‌ها باعث موفقیت او شد و همچنین او  حدود ۸۰۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

تولید ویدیوهای عمیق و در عین حال خنده‌دار برای او بیش از یک میلیون بازدید ویدیو به ارمغان آورد. فرشاد سایلنت یک استریمر عالی است که همه چیزهایش را می‌داند. او در سال ۲۰۱۸ استریم را آغاز کرد و اولین ایرانی بود که در جشنواره توییچ در سوئد شرکت کرد و رکورد جدیدی را در توییچ در بین جامعه ایرانی ثبت کرد. او توانست به سرعت پله‌های موفقیت در بازی‌های آنلاین را طی کند و به یکی از ۳ استریمر برتر ایرانی تبدیل شود.

۵. امیر توسلی« Amir Tavassoly»:

پنجمین مورد از بهترین یوتیوبرهای ایرانی است که در این قسمت قصد داریم به این فرد بپردازیم وی در حال حاضر ساکن کانادا است تاکنون موفق شده با محتوای جذاب خود حدود ۹۱ هزار سابسکرایبر را جذب کند او به صورت مداوم چالش‌هایی را برگزار می‌کند و مخاطبان خود را به چالش می‌کشد وی کارهای بسیار جالبی هم انجام می‌دهد مثلاً وارد خیابان‌های کانادا می‌شود و با آن‌ها فارسی صحبت می‌کند تا واکنش آن‌ها را ببیند مطمئن باشید با ورود به این کانال بسیار از ویدئوهای آن لذت می‌برید

۶.تاکسیک گرل« Toxic Girl»: 

او یکی دیگر از بهترین یوتیبرها است که تاکنون مخاطبان زیادی را جذب خود کرده و در حال حاضر ۱۰۱ هزار سابسکرایبر دارد. در جمع‌های استریمینگ از او به عنوان اولین دختر استریمر ایرانی یاد می‌شود . نام اصلی او کوثر عزیزی است که با آریا کئوکسر همکاری زیادی داشته و در برخی از ویدئوهایی که منتشر کرده آریا رحمتی هم دیده می‌شود؛ دلیل اصلی محبوبیت او انتشار فیلم‌های جالب و جذاب درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای، استریم کردن بازی‌های ترسناک و وحشتناک است که مخاطبان او را افزایش داده است البته او فقط در زمینه بازی فیلم به نمایش نمی‌گذارد بلکه فیلم‌های جذاب گوناگونی از مهمانی سرگرمی‌های مختلف و دورهمی‌های خودش منتشر می‌کند. هم‌اکنون او در ترکیه زندگی می‌کند.

۷. آروین شو« Rwin Show»:

کانال بعدی که می‌خواهیم درباره‌ی آن صحبت کنیم آروین شو است او با محتواهایی که تولید می‌کند موفق شده که حدود ۴۶ هزار سابسکرایبر را به سمت کانال خود بکشاند یکی از کارهای جالبی که انجام می‌دهد پخش بازی مافیا است او در کانالش بحث آزاد هم دارد یکی دیگر از بخش‌های فعالیت او استریم کردن بازی می‌باشد او علاقه خاصی به بازی کال آف دیوتی دارد.

او تاکنون از استریمرهای زیادی حمایت کرده است وی در یکی از گفت‌وگوهایش اظهار داشت تا به حال  بیش از ۳۰ میلیون تومان به استریمرهای مورد علاقه خودش پاداش داده است؛ اوهم اکنون در سوئد زندگی می‌کند.

• آموزش دانلود از یوتیوب — کلیک کنید

۸. آرمان «Arman the freak»:

آرمان بهبهانی یکی از کسانی است که با ایده جدید امتحان کردن ویدیوهایی که وایرال شده است و بررسی ایده‌های آن ویدیوها در اینستاگرام و یوتیوب به شهرت رسیده است او هم‌اکنون ۴۸ هزار سابسکرایبر در یوتیوب و حدود دو میلیون فالوور در اینستاگرام دارد. او متولد ۲۷ مرداد ۱۳۷۸ است و کارشناسی مهندسی صنایع است که قبل از ساختن ویدیو تجربه خوانندگی رپ را نیز در کارنامه دارد.

بهترین یوتیوبرهای ایرانی

۹.ختن« KHOTAN»: ختن  متولد ۱۳۷۳ در شهر تهران است وی دارای ۱۰۶هزار سابسکرایبر است و هم‌اکنون ساکن ترکیه است. ختن بیشتر به دلیل برگزاری چالش‌های جذاب و دوربین مخفی  مطرح شده است.او هم‌چنین در رشته کاراته دارای کمربند قهوه‌ای است.

حالا که برخی از یوتیوبرهای ایرانی تبار را معرفی‌کردیم چند نمونه از یوتیوبرهای خارجی را نام می‌بریم تا به طور کامل با برترین یوتیوبرها و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید.

۱.pewdiepie: فلیکس کیلبرگ گیمر سوئدی که در یوتیوب ۱۱۰میلیون دنبال کننده دارد و از سال ۲۰۱۰ این کانال را راه‌اندازی کرده است؛ او از نظر محبوبیت و تعداد دنبال کننده‌های  شماره یک یوتیوب است که مدتی است در یوتیوب سلطنت می‌کند حتی اگر برای این جایگاه با سایر یوتیوبرها مبارزه کرده باشد بسیار لایق این جایگاه است همچنین دوست دارد به طرح‌های وبلاگ‌اش تنوع ببخشد و حتی اخیراً کتابی منتشر کرده است.

۲: kids diana show: این کانال به دایانا ۶ ساله توجه می‌کند که با خانواده‌اش از جمله برادرش روما و دوستانش بازی می‌کند این کانال در مورد دوران کودکی است که ۸۲ میلیون دنبال‌کننده دارد و بر حوزه‌ی سرگرمی کودکان در یوتیوب اختصاص یافته است.

۳. نستیا« Like Nastya »: نستیا و ولاگ‌های زیبای او در حوزه‌ی بچه‌ها است. نستیا با پوشش اسباب‌بازی‌های جدید، بازی‌های خانوادگی و سفر با دوستانش زندگی روزمره‌اش را در ولاگ‌هایش به اشتراک می‌گذارد و به بیش‌ترین مشترکین کانال در روسیه تبدیل شده است علاوه بر این نستیا حدود ۷۸ میلیون دنبال کننده دارد و این کانال توسط خانواده‌ی نستیا اداره می‌شود.

۴. ولاد و نیکی« Vlad and Niki »: یک کانال دیگر برای کودکان که محبوبیت بسیار زیادی است؛ این کانال درباره‌ی برادران روسی _آمریکایی مقیم دبی است به نام  ولاد و نیکی که در حال بازی با مادرشان هستند این کانال توسط والدینش به نام  سرگئی و ویکتوریا واشکتوف اداره می‌شود که انیمیشن و موسیقی را به منظور هدف قرار دادن هر قسمت برای کودکان خردسال اضافه می‌کنند آن‌ها ۱۶ کانال دارند و محتوا را به ۱۳ زبان ترجمه کرده‌اند و در مجموع بیش از ۱۱۲ میلیون مشترک را جذب می‌کنند و رشد این کانال، طرفدار تنها سه ساله‌شان را چشمگیرتر می‌کند.

۵. ‌MR BEAST: این کانال که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و حدود ۶۵ میلیون دنبال‌کننده دارد. چون یکی از جالب‌ترین، خیره‌کننده‌ترین کانال یوتیوب است جیمی دونالدسون از ایالات متحده به خاطر چالش‌های عجیب‌اش مانند خوردن بزرگترین تکه پیتزا در جهان، شیرین‌کاری خیریه‌اش مانند اهدای یک میلیون دلار با خوردن پیتزا در یک‌ دقیقه شهرت دارد سخت است که جذب این ویدئوهای خارق العاده نشوید.

بهترین یوتیوبرهای ایرانی

در بالا نمونه‌هایی از یوتیوبرهای معروف ایران و جهان را بررسی کردیم. یوتیوبرها درآمدهای خوبی دارند اگر شما هم به فکر یوتیوبر شدن هستید باید در این زمینه آموزش‌هایی را دریافت کنید که بتوانید تعداد دنبال‌کننده‌های خود را بالا برده و در آن به موفقیت برسید و کسب درآمد کنید سایت فرادرس یکی از معتبرترین سایت‌هاست که با اساتید مجرب خود، شما را در این راه راهنمایی می‌کند البته این سایت آموزش‌هایی که در این زمینه به شما کمک کند هم دارد مثلاً آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که شما تنها با یک جستجوی ساده می‌توانید از راهنمایی این سایت بهره‌مند شوید.

• آموزش بازاریابی شبکه‌ها اجتماعی— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید