حقایق شگفت انگیز زیادی درباره اجنه وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد اجنه پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و ترسناک درباره اجنه که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر مردم اعتقاد دارند جن‌ها موجوداتی هستند کـه فارغ از نامرئی بودنشان، دارای قدرت تفکر و احساسات هستند و آفرینش انها بـه هزاران سال قبل بازمی گردد. اما راز پنهان این موجودات چه می باشد؟

شاید تا کنون در فیلم های وحشتناک، جن و روح را دیده باشید، اما دیدن و صحبت در مورد جن فلسفه‌ای عمیق دارد کـه در منابع و کتاب‌های مذهبی بدان اشاره شده اسـت کـه در ادامه بیشتر می‌خوانید.

- جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک؛ که از لحاظ شان وجودی؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می‌گیرد. در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده؛ و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک؛ در وجودش مانند بارباپاپا.
‌می‌تواند به هر شکل و اندازه‌ای تبدیل شود؛ و بسیاری از چیزها را در یک آن؛ جا به جا کند. همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می‌تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد.

- جن ابزار ساز نیست؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد؛ قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند؛ وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست. جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است؛ و از اینجا می‌توان فهمید که جن‌ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند؛ و شهر و کاشانه‌ای ندارند مکان معمول زندگی آن‌ها کوه وجنگل و دشت است.

- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می‌کند. اما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

- جن‌ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند. تولید مثل می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند؛ و به صورت جماعت زندگی می‌کنند و جامعه ندارند.

- جن نسبت به انسان زیاد عمر می‌کند. حدود ۱۰۰۰ سال به بالا. جن‌هایی که در سوره‌ی جن از آن‌ها نام برده شده؛ که وقتی اولین بار آیات قرآن را شنیدند؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می‌شدند؛ احتمالا هنوز زنده اند. جن‌ها مانند انسان داناونادان؛ فرمانده و فرمانبردار؛ ارباب و بنده؛ کافر و متدین؛ شفیق و شرور دارند. وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند.

- جن دارای عقل است. اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری. عقل جن به معنای قوه‌ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش؛ و قوه تشخیص است؛ به اضافه هوشی سرشار؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده.

- جن‌ها مانند انسان نامگذاری می‌شوند؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان.

- جن می‌تواند در مواردی تربیت شده؛ به انسان خدمت کند. چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد. اما به طور کل؛ نه بودا؛ نه دالای لاما؛ نه اولیا الله؛ و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام؛ به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان؛ خطا و اشتباه و گناه می‌کنند؛ توصیه نکرده اند، اما همگی؛ وجود آن‌ها را تایید کرده اند.

- جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره‌ای؛ با ما هستند ظاهر نمی‌شوند؛ اما حاضرمی شوند و بعضی از ان‌ها؛ درخانه‌ها و بدن شخصیت‌های ضعیف؛ رفت و آمد می‌کنند. یکی از راه‌های دور کردن جن‌های مزاحم؛ خواندن و آویختن ۴ آیه از قران است؛ که با قل شروع می‌شوند؛ و بسیاری ادعیه؛ که درکتب مختلف وجود دارند. اماراه دورکردن انسان شرورچیست؟!

- جن‌ها؛ بعضی از ما را؛ به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند؛ کمکمان می‌کنند؛ همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما؛ ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق) را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند)

اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند. بیشتربه خوابمان می‌ایند و دلسوزی خود را اعلام می‌کنند. خیلی ازآن‌ها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی‌ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت. بیشتر آن‌ها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند.

- اما آنان که ماورای طبیعت؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند:کسانی که انچه که نمی‌بینند را باور ندارند. این‌ها معمولا فقط آنتی تزقصه‌های جن وپری مادربزرگ‌ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک‌ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه‌های تاریک وکوتوله‌های پاسمی و عروسی جن‌ها رابه خودشان نداده اند.

این تیپ آدم‌ها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان‌های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می‌کرده؛ هنوز زیر لحاف هستند؛ و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند. مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند؛ و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند:

کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش؛ و گروه آخر کسانی که جن‌ها؛ دستشان می‌اندازند و در مجالس احضار ارواح؛ در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می‌کنند؛ تا فردا در مدح روح؛ کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند.

جن برای انسان؛ از انسان خطرناک‌تر نیست. همانطور که انسان برای کوسه؛ از کوسه خطرناک‌تر است! (در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ‌های مذهبی صلیبی و جنگ‌های جهانی و قومی و قبیله‌ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز؛ هراس ناک‌تر و هوس ناک‌تر از انسان نیست؛ که به قول توماس هابز:انسان گرگ انسان است.

-در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص؛ آن‌ها به ما کاری ندارند. ماهم به آن‌ها کاری نداریم ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و …… فراریند. مثل ما کار و مکافات دارند؛ و دست آخر اینکه؛ به عقیده من: با تمام این اوصاف؛ تفاوت اساسی با ما ندارند، زیرا که: آن‌ها هم رنج می‌کشند. / نازوب

کد خبرنگار: ۱۵
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شهروند IN ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    ضمن تاییدتمامی مواردی که در این متن گفته شدفقط این بنده حقیرچند نکته ای را فهرست وار بیان می کنم ۱-تمامی جنها خصوصیات انسانهارودارند یعنی اگرجن خوب مهربان کمک رسان سخی و....داریم به همان نسبت جن بد قاتل بدخو و...داریم.جن از حیث دین و مذهب به شدت تحت تأثیر دین و مذهب آدمیان منطقه ای کدر آن زندگی می کندقرار دارد جمعیت اجنه شش برابر انسانها ست یعنی تقریباً در همه جا حتی در خانه هایمان نیز هستند که اغلب بی آزار و آرام می باشند البته در بعضی موارد به یک صورتی ابراز وجود میکنند مثل گم شدن یک شی وچیزی وپیدا شدن آن شی در همان نقطه ای که ما قبلاًگشته بودیم و پیدا نکرده بودیم ودر بعضی موارد نیز اذیت وازر فرد بیگانه مثل مهمان نیزاتفاق افتاده ویا اینکه درحالیکه در خانه نشسته ایم اگر بوی بدی همچون بوی عرق تند زیر بغل به مشاممان خورد ویا احساس میکنیم کسی وارد اتاقمان شد وچیزی ندیدم ویا بدون هیچ دلیلی ترسی آنی بر ما آمد بطوریکه موی بر بدنمان راست شد و...از این دست شک نکنید جن در خانه شماست.واز این دست مثالها زیاد است که در حوصله این بحث نمی‌گنجد در آخر بگویم که شیطان نیز جن بود که نامش عزازیل بود
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    3 0
    جالب و عجیب بود ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید