رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.

وام تحصیلی دانشجویان متاهل دو برابر شد / ثبت نام وام دانشجویان تا اول دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع؛ آموزشی؛ پژوهشی و فناوری؛ فرهنگی، اجتماعی و حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

* رشد ۳۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جاری

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این نشست، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشته است و از طرفی وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.
وی افزود: دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می شوند، می توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره ی خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قراردهند. وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این وام می تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها را برطرف کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام وام دانشجویان از تاریخ ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا اول دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و تاکنون ۶۰ هزار دانشجو نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده‌اند و برآورد می کنیم که ۱۵۰ هزار نفر متقاضی استفاده از وام های صندوق رفاه خواهند بود.
گنجی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش اعطای وام و تسهیلات، ارتقای خوابگاه ها و ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری فعالیت دارد، افزود: دانشگاه‌هایی که مشکل ارتقای خوابگاه یا سالن غذاخوری دارند اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند، می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار صندوق است مساعدت لازم صورت پذیرد تا مشکلات ایشان مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: از بابت یارانه غذای دانشجویان، اعتباری در اختیار صندوق رفاه نیست، لیکن دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه اعتباری را با عنوان یارانه غذا دریافت می‌کنند و نباید کوچک ترین مشکلی در این زمینه داشته باشند.

رئیس صندوق رفاه درباره وام های دانشجویی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که درخواست دانشجویان برای وام بدون پاسخ نماند. تصمیمی برای اولویت بندی وام دانشجویی نداریم و تلاش می‌کنیم با دریافت منابع مالی، هیچ درخواست وام دانشجویی بدون پاسخ نماند.
وی افزود: مبلغ تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

گنجی همچنین در مورد نرخ تغذیه دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان در سال تحصیلی جدید فقط ده درصد مبلغ تمام شده  غذا را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید