اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید و تمامی قریب به یک هزار نفری که بر اساس قوانین ممکن است در زندان‌ها باشند باید از حبس آزاد شوند.

اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده / هزار نفر از محکومان مهریه آزاد می‌شوند

به گزاشر سلام نو به نقل از تسنیم، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده خبر داد و گفت: بر اساس قوانین جدید تمامی قریب به یک هزار نفری که براساس قوانین در زندانند باید از حبس آزاد شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی در بهارستان با اشاره به اصلاح ۵ ماده از قانون مهریه و محکومیت‌های مالی اظهار داشت: ماده اول به عدم زندانی شدن محکومان مهریه و مالی تأکید دارد و محکومان این حوزه‌ها اگر تمکن مالی نداشته باشند نباید به زندان بروند.

وی با بیان اینکه بدهکاران اگر اموال خود را مخفی و دین خود را پرداخت نکنند قانون صراحتاً برای آن‌ها تصمیم قاطع اتخاذ خواهد کرد افزود: یکی دیگر از اصلاح مواد قانون مهریه، پیشنهاد نقدی بودن مهریه است که همانند سنت پیامبر اکرم (ص) اجرا شود.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه گفت: تعدیل و تقسیط بدهکاران مهریه باید در اولویت دستگاه قضایی باشد و مراجع تقلید، علما و مجلس بر این باورند که محکومان مهریه نباید زندانی شوند و این خلاف شرع مقدس دین اسلام است.

نوروزی تصریح کرد: اصلاح قوانین مهریه در روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید و تمامی قریب به یک هزار نفری که بر اساس قوانین ممکن است در زندان‌ها باشند باید از حبس آزاد شوند.

وی به عدم ازدواج بیش از یک‌میلیون دختر و زنان اشاره کرد و افزود: مهریه بازاری و سکه سالاری باعث مجرد ماندن دختران شده است و این آفت بزرگی برای جامعه اسلامی در کشور است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس همچنین بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد ازدواج‌ها در کشور منجر به طلاق می‌شود و دادگاه‌ها نباید پشتیبان سکه سالاری زنان شوند تا خانواده‌ها این‌چنین ازهم گسیخته شود.

نوروزی با اشاره به پیشنهادی بودن طرح ارزش‌گذاری سکه براساس سال وقوع عقد و احتساب تورم سالیانه پرداخت مهریه گفت: مهریه نباید بیش از ۲۸ سکه تعیین شود و مجلس معتقد است بهترین پیشنهاد برای مهریه، نقدی بودن آن است.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کیهان کردی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    ریس محترم دستگاه قضا بیشتر خانواده ها به خاطر همین مهریه زندگی خودشون رو نا خواسته توهم نابود کردند لطفا این قانون مهریه و پرداخت مهریه رو جمع کنید تا قانون و اساس یه خانواده سالم بر پایه صداقت باشه ممنونم از پیگیریتون
  • رهگذر IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    بسیار عالی. زنان کاسبان مهریه هستند.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    مهریه عامل اختلافات و زناشویی میباشد. و عامل ظلم در حق زنان میباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید