قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امرور در سایت اتحادیه طلا تهران یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان ثبت شد.

قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید / سکه چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. افزایش قیمت دلار و رسیدن به کانال ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان موجب ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امرور در سایت اتحادیه طلا تهران یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در بالاترین نرخ  ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد. سکه در بازار آزاد حدود ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

alt

افزایش قابل‌توجه نرخ دلار در بازار داخلی و قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی دو عاملی بودند که در کنار هم بر افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران اثر گذاشتند. قیمت هر سکه امامی روز گذشته در بازار به همراه بهبود نسبی تقاضا رشد کرد.

بر این اساس، این فلز گرانبهای داخلی به قیمت ۱۲میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد معامله‌گران قرار گرفت. با این حال، برخی کارشناسان بر این باورند که با وجود تمام این افزایش‌ها، سکه از فضای نسبتا آرام‌تری برای نوسان برخوردار است. آنها همچنین اذعان دارند که بهای سکه طی روزهای آتی با توجه به برنامه دولت برای کنترل نرخ دلار، آرام‌تر می‌شود و مجددا به سطوح پایین عقب‌نشینی می‌کند. در مقابل، رشد ارزش طلای جهانی می‌تواند ترمزی برای کاهشی شدن سکه طی روزهای آتی محسوب شود.

درخشش طلا در اوج خود

اونس طلا در معاملات بازار جهانی پس از پشت سر گذاشتن هفته معاملاتی مثبت و صعودی خود با ۷۴/ ۲‌درصد عملکرد مثبت توانست از سطح ۱۸۱۸دلار به قیمت ۱۸۶۵ دلار برسد و نزدیک به ۵۰دلار اوج بگیرد. از دلایل عمده افزایش بهای این فلز گرانبها می‌توان به منفی شدن شاخص‌های اشتغال آمریکا، به‌خصوص افزایش نرخ تورم در ایالات‌متحده، اشاره کرد.

به این ترتیب، طلای جهانی توانست پس از پنج‌ماه به بالاترین سطح خود دست یابد و بیشترین رشد هفتگی را در کارنامه خود ثبت کند. تحلیلگران فنی بر این باورند که طلای جهانی در سطح ۱۸۷۵دلار دارای مقاومت فنی است که می‌تواند به‌طور موقت اونس طلا را به سطوح پایین‌تری سوق دهد. در مقابل، درصورت عبور پرقدرت از این مرز می‌توان اعداد بالاتری را برای این کالا متصور شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید