دلار در بازار آزاد امروز به نرخ ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

دلار امروز به کانال بی‌سابقه در یک سال گذشته رسید / دلار امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۰ چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند صعودی روزهای گذشته خود را حفظ کرد و وارد کانال جدیدی شد و که در یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است. دلار در بازار آزاد امروز به نرخ ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۷ هزار و ۶۶۹ تومان و قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۴۴۷ تومان ثبت شد.

دلار در قله یک ساله

افزایش قیمت دلار در حالی رخ داد که در انتهای هفته اخباری مبنی بر آزادسازی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران منتشر شده بود. برخی از فعالان انتظار داشتند که در واکنش به این خبر، اسکناس آمریکایی در ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال، نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد، بلکه دلار رکورد جدید افزایشی را به ثبت رساند.

به باور فعالان، معامله‌گران در ماه‌های اخیر اخبار مثبت زیادی را دریافت کردند و بعضا به این دلیل خریدهای خود را کاهش دادند. با این حال، روز شنبه، آنها استراتژی تازه‌ای را در پیش گرفتند. به باور بازیگران ارزی، معامله‌گران بزرگ تصمیم گرفتند اول میزان عرضه ارز در بازار را مورد آزمون قرار دهند و در صورتی که سطح عرضه بالا بود، در موقعیت فروش قرار بگیرند. با این حال، اگر مشاهده کردند که سطح عرضه ارز تغییر معناداری نکرده است یا تقاضای جدیدی به بازار وارد شده است، موقعیت خرید خود را حفظ کنند. در این شرایط به نظر می‌رسد انتشار اخبار به اندازه کافی برای معامله‌گران برای تغییر موقعیت خرید و فروش خود کافی نیست و نیاز است که در بازار، معامله‌گران اثر خبر را به‌طور ملموس احساس کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید