در این مقاله اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان یا ایمپلنت ارائه خواهد شد. کاشت دندان دارای انواع مختلفی است که در کلینیک Dencareخدمات مرتبط با آن ارائه می شود. بهتر است بدانید متخصصان فعال در این کلینیک از بهترین متد و تجهیزات روز دنیا برای کاشت انواع دندان استفاده می نمایند.

اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان

کاشت دندان یا ایمپلنت یکی از روش های درمانی معتبر و استاندارد در دنیا است و می تواند جایگزین مناسبی برای دندان های خراب و از دست رفته باشد. در اصطلاحات دندانپزشکی به کاشت دندان، ایمپلنت می گویند. ایمپلنت یک قطعه دندان است که می توان با جراحی آن را درون لثه و استخوان فک قرار داد. با کار گذاشتن این قطعه در استخوان فک، جایگزینی برای ریشه دندان ایجاد می شود و می توان دندان را در آن جایگذاری نمود.

جنس ایمپلنت دندان یا دندان کاشت شده، از تیتانیوم می باشد. در نتیجه بدن با آن ها مانند یک جسم ناشناخته رفتار نکرده و اجازه ادغام با استخوان های فک را می دهد. علم و تکنولوژی روز بشر این امکان را فراهم نموده است که روز به روز کیفیت ایمپلنت یا انواع کاشت دندان با موفقیت رو به رو باشد.

یکی از ارائه دهندگان خدمات انواع کاشت دندان در کشور، کلینیک Dencare است که با وجود بهترین ابزار ها و لوازم ایمپلنت و همچنین اعمال انواع کاشت دندان توانسته است بیماران خود را راضی نگه دارد. ضمن این که متخصصان این کلینیک که دکتر شاهرخ بزرگ و دکتر پریا محمدی نژاد هستند مدرک معتبر خود را از بهترین دانشگاه های دنیا دریافت کرده اند و از علم روز دنیا در خصوص ایمپلنت استفاده نموده و در این راستا آگاهی کافی دارند. کلینیک Dencare با تیم متخصص و برتر خود از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده و از روش های گوناگون کاشت دندان بهره می برند. در نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای مناسب، ایمپلنت را ارائه خواهند داد. در خصوص این که به طور کلی کاشت دندان یا ایمپلنت چیست و چگونه انجام می گیرد و روش های آن، در ادامه این مقاله اطلاعاتی ارائه خواهد شد، پس همراه ما باشید.

اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان

کاشت دندان

تعریف کاشت دندان:

همانطور که در متن های بالا به آن اشاره شد، ایمپلنت روش برای جایگزین کردن دندان هایی است که کاملا خراب و از دست رفته محسوب می شوند. این روش پس از اطمینان از خرابی ریشه های دندانی، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است بدانید زمانی که دندان و ریشه آن کاملا از دست رفته باشند و جای دندان خالی باشد، لثه کاملا تحلیل خواهد رفت و نباید آن را به حال خود رها نمود. در نتیجه این نکته اهمیت دارد که در صورت تحلیل رفتن لثه، پیش از ایمپلنت یا کاشت دندان مراحلی را برای فراهم نمودن جایگاه ایمپلنت به انجام می رسانند.

به منظور ایجاد جایگاه مناسبی برای لثه های تحلیل رفته، پایه ای فلزی که از جنس تیتانیوم می باشد را روی لثه جایگذاری می نمایند تا بتواند جایگزین ریشه دندان باشد. این روش علاوه بر ایجاد لثه، استحکام دندان کاشت شده را به همراه دارد و این اطمینان خاطر را به بیماران می دهد تا بتوانند به راحتی از دندان کاشته شده ی خود استفاده نمایند. ضمن این که کاشت دندان یا ایمپلنت، اطمینان و اعتماد به نفس بسیار بالایی به افراد می بخشد، باعث می شود تا بتوانند به راحتی لبخند بزنند و از زیبایی چهره خود اطمینان خاطر داشته باشند.

نکته دیگر در خصوص ایمپلنت این است که دندان کاشته شده روی فک کاملا ثابت قرار می گیرد و بیماران از افتادن، لق شدن و یا دندان شکسته نگرانی نخواهند داشت. البته این اطمینان خاطر به دلیل مراجعه به کلینیک Dencare نیز می باشد که با وجود متخصصان زبده هیچ گونه مشکلی در کاشت دندان وجود نخواهد داشت.

اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان

کاشت دندان

میزان ماندگاری کاشت دندان:

در خصوص ماندگاری دندان های ایمپلنت شده می توان گفت بر حسب جنس و نحوه اتصال لثه به استخوان فک و پارامتر های دیگری می توان عمر گوناگونی برای آن ها در نظر گرفت. در کلینیک مورد نظر دندان پزشکی، با استفاده از بهترین متریال متخصصان توانسته اند میزان ماندگاری این دندان ها را به ۴۰سال برسانند که در نوع خود موفقیت بسیار بزرگی است. البته برای ماندگاری بیشتر این دندان ها باید مراقبت های پس از کاشت را نیز در نظر داشت تا دندان ها به بالاترین ماندگاری خود برسند.

روش های مراقبتی پس از ایمپلنت یا کاشت دندان:

با وجود اطمینان از تخصص بسیار بالای متخصصان کلینیک Dencare، باید این نکته را افزود که ممکن است مشکلات مختلفی برای بیماران پس از ایمپلنت وجود داشته باشد. یکی از مشکلات نام برده شده، التهاب اطراف کاشت دندان است. دلیل این التهاب که همراه با درد نیز می باشد، فشار وارد شده به ناحیه فک و لثه و همچنین رشد باکتری ها و عفونت های ایجاد شده ناشی از آن ها می باشد. در صورتی که فرد با روش های گوناگونی که در ادامه متن به آن ها اشاره می شود از التهاب جلوگیری نکند، ایمپلنت از دست خواهد رفت.

از روش های مراقبتی بسیار مهم پس از ایمپلنت مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است. این عمل باعث پاک کردن دندان ها از مواد غذایی باقی مانده و اجرام و پلاک ها می باشد.

در کلینیک Dencare بافت اطراف دندان کاشت شده را به دقت بررسی می نمایند و رسوبات اطراف آن را به وسیله ابزار های خاصی می زدایند. همچنین برای گاز زدن و جویدن غذا دندان های نیش را تنظیم می نمایند تا فشار زیادی به دندان های ایمپلنت شده وارد نشود.

اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان

انواع کاشت دندان یا ایمپلنت:

در این کلینیک تخصصی دندان پزشکی، توسط دکتر پریا محمدی نژاد و شاهرخ بزرگ خدمات مربوطه ارائه می شود. همچنین انواع روش های کاشت دندان متناسب با شرایط بیمار ارائه خواهد شد. در ایمپلنت هایی که در دنیا به انجام می رسند روش های بسیار گوناگونی وجود دارد.

· ایمپلنت های ترمیمی شامل ایمپلنت های جایگزین دندان و ایمپلنت های جایگزین چند دندان.

· انواع کاشت دندانی ترکیبی از بریج های قابل برداشت و بریج های ثابت

· کاشت نگه دارنده یک دست دندان مصنوعی کامل

· ایجاد یک لنگرگاه برای حرکت دندان ها یا ارتودنسی

· ایمپلنت بریج موقت

· ایمپلنت های مصنوعی شامل دندان های پارسیل یا نیمه مصنوعی، دندان های مصنوعی نیمه ثابت، کاشت دندان مصنوعی متحرک

· کاشت دندان با استفاده از لیزر

بر حسب وضعیت بیمار، متخصص مورد نظر به ارائه روش درمانی خاص می پردازد.

آیا کاشت دندان با درد همراه است؟

با توجه به روش های ایمپلنت، افراد ممکن است میزان متفاوتی از درد ایمپلنت را احساس کنند که البته متخصص مربوطه می تواند برای این افراد پس از ایمپلنت، داروهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن تجویز نماید. بهتر است بدانید که در این عمل جراحی یا همان کاشت دندان، بی حسی موضعی صورت خواهد گرفت. ولی پس از رفع این بی حسی، درد هایی در ناحیه لثه و فک ایجاد می ‌شود که با دارو های نامبرده شده قابل حل می باشد.

اطلاعاتی در خصوص کاشت دندان

کاشت دندان

 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید