رئیس جمهور بلاروس گفت، کشورش به چند یگان از سامانه موشکی اسکندر در مرزهای غربی کشورش نیاز دارد که تا پانصد کیلومتر بُرد دارند.

بلاروس از روسیه سامانه موشکی اسکندر می خرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز شنبه گفت، تمایل دارد کشورش را به چند یگان موشکی سامانه عملیاتی و تاکتیکی اسکندر مجهز کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لوکاشنکو در مصاحبه با ماهنامه روسی «نشنال دیفنس» گفت: «به چند یگان در غرب و جنوب نیاز دارم تا در آنجا بمانند. برد آن‌ها پانصد کیلومتر است ولی [موشک‌های] پولونز ما تا سیصد کیلومتر برد دارند».

او با اشاره به مشاهده عملکرد این سامانه موشکی در رزمایش زاپاد-۲۰۲۱ تأکید کرد که صنایع دفاعی بلاروس در زمینه ساخت خودروهای زرهی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

این مصاحبه در حالی انجام شده که روز چهارشنبه نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

اوایل روز چهارشنبه پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویدادهای مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد. آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرزهای بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا دولت لوکاشنکو را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی با موج جدیدی از مهاجرت دسته جمعی به اتحادیه اروپا متهم کرده است. رهبران اتحادیه اروپا می‌گویند بلاروس در حال تلافی تحریم‌هایی است که این اتحادیه علیه دولت لوکاشنکو اعمال کرده است.

«ماتیوس موراوتسکی» نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت که وضعیت در مرز لهستان با بلاروس بخشی از «جنگ از نوع جدید» است.

انتهای پیام/.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید