ممکن است از سیاست‌های عمومی که تشکیل سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز با تمرکز بر زنان را تشویق می‌کنند، حمایت شود. برای مثال،ارائه وجوه مشابه برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های تحت مالکیت زنان یا تحت رهبری زنان، سرمایه گذاری‌های مرحله اولیه و مرحله توسعه.

۵ روشی که می تواند شکاف جنسیتی در کارآفرینی را کاهش دهد

سیاستگذاران چه باید بکنند؟

در حالی که داشتن طیف وسیعی از انتخاب‌ها در بازار کار برای افراد مهم است، زنان تمایل دارند پتانسیل کارآفرینی پنهانی داشته باشند که تحقق نیافته است. سیاست‌گذاران می توانند به باز کردن این پتانسیل کمک کنند.هدف نباید از بین بردن همه تفاوت‌ها بین کارآفرینان زن و مرد باشد، بلکه در عوض تلاش برای حذف تأثیرات نهادی که بر انگیزه‌ها و نیات تأثیر می‌گذارد و اصلاح شکست‌های بازار که کارآفرینی زنان را محدود می‌کند، باشد.

۱. بهبود شرایط سازمانی: کارآفرینان به شدت تحت تأثیر الگوها و زمینه اجتماعی هستند. بنابراین مهم است که زنان کارآفرین را به‌عنوان الگو معرفی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که سیستم آموزشی از نظر جنسیتی خنثی است و زنان را از رفتن به حوزه‌های STEM (یعنی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) منصرف نمی‌کند. جنبه دیگر سیاست‌های خانواده و مالیات است که باید به دنبال افزایش مشارکت زنان در بازار کار و کارآفرینی زنان باشد.

۲. بهبود دسترسی به برنامه های مهارت های کارآفرینی: اقدامات خط مشی سنتی که از کسب مهارت‌های کارآفرینی حمایت می‌کند شامل آموزش کارآفرینی، برنامه‌های مربیگری و راهنمایی و حمایت در ایجاد شبکه‌های کارآفرینی است. چنین برنامه‌هایی اغلب با موانع خاصی که زنان با آن مواجه هستند تنظیم می‌شوند و به گروه‌های ذینفع فقط زنان ارائه می‌شوند.

۳. افزایش استفاده از تضمین وام: بیشتر سیاست‌های دولت برای بهبود دسترسی زنان کارآفرین به منابع مالی بر مداخلاتی متمرکز است که کمک‌های بلاعوض، وام‌ها و اعتبارات خرد را ارائه می‌کند. روند رو به رشد بهبود دسترسی به تامین مالی بانکی از طریق تضمین وام است. ارزیابی ضمانت‌های وام ویژه زنان نشان می‌دهد که این ضمانت‌نامه‌ها شغل بیشتری نسبت به برنامه‌های اصلی ایجاد می‌کنند، در حالی که برنامه‌ها در کشورهای اتحادیه اروپا تأثیرات مثبتی را نشان می‌دهند.

۴. کمک به زنان تا پتانسیل رشد کسب و کار خود را درک کنند: تاکید فزاینده‌ای در سیاست کارآفرینی برای کمک به زنان برای کسب و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی و اجرای موفقیت‌آمیز مشاغل با پتانسیل رشد بالا وجود دارد.

۵. بهبود دسترسی زنان کارآفرین به سرمایه ریسک: هر دو بازار سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سرمایه‌گذاری فرشته تحت سلطه مردان هستند و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مردانه مانند بخش‌های مرتبط با STEM متمرکز هستند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ۶۰ درصد بیشتر روی کارآفرینان مرد سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی زمانی که محتوای پیشنهادهای سرمایه‌گذاری یکسان باشدکه نشان می‌دهد زنان کارآفرینی که به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهند به دلیل جنسیتشان می‌توانند انتظار کمتری برای موفقیت داشته باشند. گزینه‌های ایجاد تعادل جنسیتی شامل جذب بیشتر سرمایه‌گذاران و مشاوران زن به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری سنتی و شبکه‌های فرشتگان و تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر زنان به رهبری زنان و به طور خاص برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تحت مالکیت زنان است. ممکن است از سیاست‌های عمومی که تشکیل سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز با تمرکز بر زنان را تشویق می‌کنند، حمایت شود. برای مثال،ارائه وجوه مشابه برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های تحت مالکیت زنان یا تحت رهبری زنان، سرمایه گذاری‌های مرحله اولیه و مرحله توسعه.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید