هفته گذشته برخی گزارش‌های پراکنده از خاموشی در چند نقطه از تهران خبر داده بود. به نظر می‌رسد، سریال خاموشی‌ها قرار است آغاز شود.

سریال قطعی برق زمستانه آغاز شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در حالی که هنوز یک ماه به شروع زمستان مانده رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران ادعا می‌کند که احتمالا خاموشی‌های زمستانی به زودی آغاز شود.

علی کلاهی، رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران صبح امروز در توییتی هشدار داد که تنها ۱۰ روز ذخیره مازوت در نیروگاه‌ها داریم و در زمستان هم با مشکل کمبود برق مواجه می‌شویم. او گفته برای اولین بار پس از پایان جنگ شاهد خاموشی در زمستان خواهیم بود.

هفته گذشته هم برخی گزارش‌های پراکنده از خاموشی در چند نقطه از تهران خبر داده بود. به نظر می‌رسد، سریال خاموشی‌ها قرار است آغاز شود.

این در حالی است که انتظار می‌رفت با تمام شدن تابستان خاموشی‌ها هم به پایان برسد. سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل توانیر دلیل خاموشی‌ و کمبود برق در تابستان را استفاده زیاد مردم از کولر و ماینرهای غیرمجاز می‌دانستند و وعده داده بودند اگر تابستان تمام شود، بار شبکه کم می‌شود و خاموشی نداریم.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفته با ورود موج سرما خاموشی‌ها بیشتر می‌شود. اما گزارش‌های مردم از آغاز خاموشی در برخی نقاط خبر می‌دهد. یعنی در حالی که هنوز استفاده از وسایل گرمایشی زیاد نشده، خاموشی‌ها شروع شده.

حالا نگرانی این است که با کاهش دما و آغاز سرمای بیشتر، قرار است با قطع مکرر برق مواجه شویم؟

چرا مازوت نداریم؟

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران قطع برق را کاملا محتمل دانسته است. اتفاقی که سال گذشته هم رخ داد و باعث شد که دولت برای کاهش مصرف برق، برق برق اتوبان‌ها و گذرگاه‌های شهری را قطع کند.

کمی بعد صنایع مجبور به استفاده از سوخت مازوت شدند. سوختی که آلودگی هوا را تشدید کرد. اما نکته مهم این است که علی کلاهی گفته ذخیره مازوت نیروگاه‌ها فقط به اندازه ۱۰ روز است. یعنی در صورت قطع برق و خاموشی، صنایع امکان سوزاندن مازوت را هم ندارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید