در هفته‌ای که گذشت، ساخته اصغر فرهادی با ۸۰۰ میلیون تومان کاهش فروش مواجه شد در حالی که فروش فیلم سینمایی«دینامیت» هیچ تغییری نکرد و «دینامیت» با اختلاف فروش ۱۰۰ میلیون تومانی از «قهرمان» جایگاه نخست گیشه را بدست آورد.

«قهرمان» صدر جدول را به «دینامیت» واگذار کرد

به گزارش سلام نو، مهسا بهادری در خبرآنلاین نوشت: سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۸تا ۱۴ آبان)، فروش سه میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومانی را با نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۳۰۰ مخاطب تجربه‌ کرد. در هفته گذشته تقریبا تمام فیلم‌های سینمایی با کاهش فروش همراه بودند، در نتیجه این کاهش فروش، فیلم سینمایی «قهرمان» نیز افت ۸۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و با فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، جایگاه دوم گیشه را به خود اختصاص داد. 

گیشه‌ای که بالاخره رونق گرفت

گیشه پاییز، تا اینجای کار، چه از نظر فروش و جذب مخاطب و چه از نظر اکران با نوسان‌های زیادی همراه بوده اما وضعیت بسیار بهتری را نسبت به بهار و تابستان تجربه کرده است. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف روی پرده سینما رفتند که هر یک فروش نسبتا خوبی را تجربه کردند و حدود ۱۲ روز دیگر نیز فیلم سینمایی «آتابای» که اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد، اکران عمومی خود را با کارگردانی نیکی کریمی و بازی جواد عزتی و هادی حجازی‌فر آغاز خواهد کرد.

وضعیت فروش فیلم‌ها در پاییز امسال، بسیار بهتر از ۱۹ ماه قبل است. همانقدر که فیلم سینمایی«دینامیت» فروش گیشه را در تابستان افزایش داد، فیلم سینمایی «قهرمان» نیز این کار را با گیشه پاییز کرد. فیلمی که روایتگر داستان زندگی مردی به نام رحیم است که در یک مرخصی دو روزه از زندان سعی دارد تا بدهی خود را به طلبکارش برگرداند و در این میان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، فیلم‌های او در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و برای این شخصیت با بازی امیر جدیدی ایجاد دردسر بزرگی پیش می‌آید.

«دینامیت» از «قهرمان» فرهادی پیشی گرفت

فیلم سینمایی «منصور»

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌های اکران

فیلم سینمایی «دینامیت» در مدت ۴ ماه توانست ۲۱ میلیارد تومان را برای خود ثبت کند و قبل از اکران «قهرمان» پرفروش‌ترین فیلم یک سال و ۹ ماه اخیر به شمار می‌آمد. زمانی که «دینامیت» اکران شد در پانزده روز اول تنها یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته بود، تقریبا نصف «قهرمان» در حالی که فیلم اصغر فرهادی در مدت زمان مشابه، فروش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد.

دو هفته پیش فیلم سینمایی «قهرمان» با فروش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی صدر نشین جدول فروش بود و فیلم سینمایی «دینامیت» با فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در جایگاه دوم قرار داشت، اما در هفته‌ای که گذشت، ساخته اصغر فرهادی با ۸۰۰ میلیون تومان کاهش فروش مواجه شد در حالی که فروش فیلم سینمایی«دینامیت» هیچ تغییری نکرد و «دینامیت» با اختلاف فروش ۱۰۰ میلیون تومانی از «قهرمان» جایگاه نخست گیشه را بدست آورد.

«درخت گردو» هم که دو ماه است روی پرده آمده، در هفته گذشته ۱۶۷ میلیون تومان فروخت، این فیلم تا پیش از اکران فیلم سینمایی «منصور» جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داده بود اما پس از اکران اثر سیاوش سرمدی، در جایگاه چهارم نشست چون «منصور» با فروش ۲۱۷ میلیون تومانی در سه روز جایگاه سوم فروش هفتگی را به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی «پوست» با کارگردانی بهمن و بهرام ارک نیز که اکران خود را سه هفته است که آغاز کرده، هفته گذشته با فروش ۹۹ میلیون تومانی، با ۷ میلیون تومان کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، جایگاه پنجم جدول فروش را به دست آورد.

با یک نگاه کلی به جدول فروش و مقایسه آن با هفته‌های گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که تمام فیلم‌های سینمایی با کاهش فروش مواجه بودند. اطلاعات این جدول از سامانه سمفا و با نگاهی به میزان فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی تنظیم شده است.

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران فروش هفتگی مخاطب هفتگی فروش کل مخاطب کل
«دینامیت» مسعود اطیابی ۱۰ تیر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ۸۰ هزار و ۳۹۰ نفر ۲۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان یک ملیون و هشت نفر
«قهرمان» اصغرفرهادی ۵ آبان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ۷۲ هزار و ۷۶۵ نفر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ۲۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر
«منصور» سیاوش سرمدی ۱۹ آبان ۲۱۷ میلیون تومان ۸ هزار و ۳۷ نفر ۲۱۷ میلیون  ۸ هزار و ۳۹ نفر
«درخت گردو» محمد حسین مهدویان  ۱۰ شهریور ۱۶۷ میلیون تومان ۷ هزار و ۲۰۰ نفر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۱۴۵ هزار و ۸۴۶ نفر
«پوست» برادران ارک ۲۱ مهر ۹۹ میلیون تومان ۴ هزار و ۵۵۱ نفر ۶۳۰ میلیون تومان ۲۸ هزار و ۹۶۶ نفر
«تومان» مرتضی فرشباف ۱۲ آبان ۳۶ میلیون تومان هزار  و ۶۵۰ نفر ۵۲ میلیون تومان دو هزار و ۲۳۷ نفر

«کله پوک»

جواد مزدآبادی

۱۷ شهریور

هفت میلیون ۵۰۰ هزار تومان

۴۲۱نفر  ۱۷۲ میلیون تومان ۸هزار و ۹۰۱ نفر
«تک‌تیرانداز» علی غفاری ۳۰ شهریور دو میلیون تومان ۱۸۷ نفر ۱۵۱ میلیون تومان ۷ هزار و ۷۶۹ نفر
«مدیترانه» هادی حاجتمند ۴ مرداد ۳۲۰ هزار تومان ۱۲ نفر ۳۲۱ میلیون تومان ۱۵ هزار و ۷۹۵ نفر
«سیاه‌باز» حمید همتی  ۳۰ تیر ۳۰۰ هزار تومان ۱۲ نفر ۹۷ میلیون تومان ۴هزار و ۶۰۷ نفر
«هفته‌ای یکبار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی اکران نوروز ۱۴۰ هزار تومان ۹ نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۶۹ هزار و ۹۸۹ نفر
«گیسوم» نوید به‌تویی ۱۰ شهریور ۱۳۰ هزار تومان ۸ نفر ۷۱ میلیون تومان ۳ هزار و ۳۵۰ نفر
«تک‌خال» مجید مافی اکران نوروز ۲۵ هزار تومان یک نفر ۹۸۲ میلیون تومان ۵۰ هزار و ۱۹۶ نفر

گیشه هنر و تجربه 

در جدول فروش گروه هنر و تجربه، فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی، هفته گذشته، باافزایش فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، رقم دو میلیون و ۹۰۰ هزارتومان را برای خود در گیشه به ثبت رساند و با این میزان از فروش همچنان صدر نشین جدول است.

مجموع فیلم کوتاه «پنجگان کوتاه» که اکران خود را از  ۵ آبان آغاز کرده است، در هفته اخیر با فروش یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با ۱۰۳ مخاطب، جایگاه دوم گیشه را به خود اختصاص داد.

فیلم «تا ده بشمار» با کارگردانی سعادت بستام نیز با فروش یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان و  ۴۹ مخاطب در جایگاه سوم فروش قرار گرفت.

فروش کل سینمای هنر و تجربه در هفته‌ای که گذشت، ۱۰ میلیون تومان بود که این رقم نسبت به دو هفته پیش با افزایش سه میلیون تومانی همراه بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید