برای بازاریابان، محتوای اینستاگرام باید هدفی دوگانه داشته باشد. اولاً، محتوا باید ضمن جذب فالوورهای موجود، دامنه برند را افزایش دهد. دوم، محتوا باید به عنوان یک نیروی محرک برای فالوورها عمل کند تا از طریق رسانه‌های دیگر با برند شما بیشتر درگیر شوند.

بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام | ۱۳ روش ممکن و تاثیرگذار برای تولید محتوای جذاب برای Instagram

ایجاد محتوای جذاب قلب کاری است که هر اینفلوئنسر انجام می‌دهد. شاید کار اینفلوئنسرها ساده به نظر می‌رسد، اما همه ما می‌دانیم که حفظ محبوبیت پیج برای مدت طولانی می‌تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص زمانی که پلت فرم اینستاگرام دائماً در حال تکامل است.

پنج سال پیش، معروف شدن و رشد در اینستاگرام آسان بود: در زمان مناسب پست گذاشتن، استفاده کردن از هشتگ‌ مناسب و تبلیغ و دیده شدن در پیج‌هایی که فالوور بیشتری داشتن اما وقتی الگوریتم تغییر کرد، همه چیز تغییر پیدا کرد و دیگر به این سادگی نبود.

اکنون، هیچ کلید مشخصی برای موفقیت در اینستاگرام وجود ندارد؛ اما آنچه ما می‌دانیم این است که ارسال مداوم محتوای با کیفیت بالا که خوشایند دنبال کنندگان شما باشد، ضروری است؛ بنابراین در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا و تلاش برای افزایش تعامل اینستاگرام خود در نظر داشته باشید.

نکات مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام

۱. برای محتوای خود برنامه‌ریزی کنید

هر ماه زمانی را به طوفان فکری و ارائه ایده‌های محتوا اختصاص دهید. شاید بخواهید برای الهام گرفتن در اینستاگرام یا پینترست پیمایش کنید و موضوعات اصلی پست‌هایی را که در ذهن دارید یادداشت کنید. لازم نیست همه چیز یک ایده مهلک باشد؛ شما می‌توانید ایده‌های ذهنی انبوهی را انجام دهید و سپس فقط آن‌هایی را انتخاب کنید که بعداً بیشتر به آن‌ها جذب می‌شوید.

همچنین به یادداشت‌برداری از رویدادها یا تعطیلات آینده که می‌توانید در مورد آن محتوا ایجاد کنید، یادداشت کنید و ایده‌های پست خود را به‌صورت پست‌هایی که باید به موقع انتشار یابند و پست‌هایی که تاریخ انقضا ندارند و هر زمانی می‌توانید آن‌ها را انتشار دهید دسته‌بندی کنید.

اگر هنوز تعداد فالوورهای شما کم است و کار با اینستاگرام را در سطح حرفه‌ای بلد نیستید حتماً به سایت فرادرس مراجعه کنید و آموزش‌های کسب درآمد از اینستاگرام، نحوه دانلود ویدئو از اینستاگرام، بهترین برنامه ادیت عکس، الگوریتم های اینستاگرام، نحوه افزایش فالوور اینستاگرام، بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام و به طور کلی آموزش اینستاگرام از صفر تا صد را به صورت آنلاین دریافت کنید.

•  آموزش اینستاگرام — کلیک کنید

۲. ردیابی (و درگیر شدن با) تجزیه‌وتحلیل پیج خود

اگر بعد از ارسال محتوا، آن را فراموش کنید، ساعت‌ها و روزها وقت گذاشتن برای تولید محتوا بی‌فایده است. ردیابی عملکرد پست‌ها و حساب کاربری شما برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی ضروری است. شما باید بدانید که چه چیزی بر دل مخاطبان شما می‌نشیند، زیرا اگر آن‌ها درگیر محتواهای شما نباشند، رشد کانال شما غیرممکن خواهد بود.

می‌توانید از بخش اینسایت «Insights» در اینستاگرام استفاده کنید تا ببینید کدام یک از پست‌های شما عملکرد بهتری داشته است و برای ایده گرفتن برای محتوای آینده شما را راهنمایی کنند. اگر ویدیویی پست کرده‌اید که نرخ تعامل بسیار بالاتری نسبت به عکس‌های شما داشته است، پس متوجه می‌شوید که محتوای ویدیو راهی است که باید جستجو کنید.

۳. مطمئن شوید که محتوای شما درجه یک است

اینستاگرام پلت فرم بصری است و چیزهای زیادی برای رقابت با شما وجود دارد، بنابراین محتوای برجسته بسیار مهم است. برای اطمینان از به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای با بهترین کیفیت ممکن، زمان بگذارید.

مطمئن شوید که نورپردازی خوبی دارید (یا از یک ابزار ویرایش استفاده کنید)، ژست‌ها یا زوایای جالب و محتوای متنوعی تولید کنید تا پیج شما یکسان به نظر نرسد. شما نیازی به تجهیزات فانتزی ندارید، بسیاری از بهترین محتواها تنها با استفاده از گوشی هوشمند تولید می‌شوند اما در اینجا خلاقیت شخصی شما برای تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است.

کابی لیم یکی از کسانی است که اخیراً در اینستاگرام به شهرت رسیده است و اکنون نزدیک به ۵۷ میلیون فالوور دارد او می‌گوید بزرگ‌ترین خریدش از زمان معروف شدنش یک آیفون ۱۲ است تا بتواند ویدیوهای بهتری بگیرد. او گفت: «من هیچ‌چیز دیوانه کننده‌ای نمی‌خرم.» جالب است بدانید کابی لیم در ویدیوهای خود اصلاً صحبت نمی‌کند. او کار خود را با تیک‌تاک آغاز کرد مانند بسیاری از تیک‌تاکرها، او کلیپ‌هایی از خود در حال رقصیدن، تماشای بازی‌های ویدیویی یا انجام شیرین‌کاری‌های کمدی ساخت. سپس، در اوایل سال جاری، او شروع به تمسخر ویدیوهای اشتباهات زندگی دیگران کرد که در شبکه‌های اجتماعی بسیار وایرال شد، او در واکنش به این ویدیوها با یک شانه بالا انداختن بی‌کلام یا ظاهری خشمگین و نشان دادن کار درست با دست‎‌هایش فرد محبوب و معروفی در تیک‌تاک و اینستاگرام شد.

بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام

۴. پست‌های خود را زودتر از موعد آماده کنید

اینفلوئنسر شدن به این سادگی نیست که فقط برنامه را باز کنید و هر زمان که دوست داشتید یک عکس تصادفی پست کنید. تقویم‌ها کلیدی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که پست‌های بعدی خود را حداقل از یک هفته قبل برنامه‌ریزی کنید. این‌ کار به شما کمک می‌کند که فید خود را نیز مرتب و زیبا نگه دارید و می‌توانید مطمئن شوید که محتوای به موقع در میان پست‌های همیشه زیبای شما منتشر می‌شود. تداوم در ارسال مهم است. در صورت امکان، در حالت ایده‌آل، چهار تا پنج بار در هفته پست بگذارید، بنابراین از یک ابزار زمان‌بندی برای مرتب کردن تقویم محتوای خود استفاده کنید.

۵. محتوای خود را متنوع کنید

شما فقط می‌توانید تعداد زیادی سلفی و مطالب را قبل از قدیمی شدن پست کنید. برخی از بهترین سازندگان اینستاگرام انواع مختلفی از محتوا را در فیدهای خود منتشر می‌کنند و آزمایش می‌کنند تا ببینند چه چیزی بهتر عمل می‌کند.

از یک ابزار برای ایجاد کارت‌های نقل‌قول یا نمایش اسلایدهای آموزنده استفاده کنید که دنبال کنندگان شما می‌توانند در استوری های خود به اشتراک بگذارند؛ و حتماً از قابلیت‌های جدید اینستاگرام مانند ریلز و لایو گذاشتن استفاده کنید، نو صرفاً پست‌های تصویر ثابت، نگذارید. خلاقیت به صرفه است!

۶. به محتوای خود کمک کنید

در نهایت، شما می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای شما در مقابل افراد مناسب قرار می‌گیرد. این کار را می‌توان با استفاده از هشتگ ها، برچسب‌گذاری برندها و حساب‌های مربوطه و حتی افزودن تگ‌های موقعیت مکانی به تصاویر خود انجام داد.

همچنین با قرار دادن کلمات کلیدی ضروری در قسمت نام، مطمئن شوید که نام و بیو اینستاگرام شما برای سئو طراحی شده است.

•  آموزش گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام— کلیک کنید

۷. به طور منظم پست کنید

شما می‌خواهید در رأس ذهن مخاطبان خود باقی بمانید و تنها راه برای انجام این کار این است که ثابت قدم باشید. برای خود برنامه‌ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

استوری ها روشی عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل شما هستند و برای رشد پیج شما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند، به‌طوری‌که روزانه حدود ۵۰۰ میلیون نفر با استوری ها درگیر می‌شوند. این یعنی نیمی از کاربران اینستاگرام!

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید برای چند روز پست بگذارید، از قبل به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید. به مخاطبان خود بگویید کجا بوده‌اید. از اینکه شفافیت و ارتباطات شما چه تأثیری دارد شگفت‌زده خواهید شد.

۸. بر ساختن یک جامعه طرفدار تمرکز کنید

تعداد فالوورها و نرخ تعامل معیارهای مهمی هستند، اما شما واقعاً باید بر روی نوع جامعه‌ای که می‌سازید تمرکز کنید. هرچه بیشتر محتوای خود را بر مبنای روابط با فالوورهای خود تقویت کنید - با پرسیدن سؤالات، بارگذاری استوری ها و پاسخ دادن به نظرات و دایرکت‌ها مخاطبان شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و شما را به عنوان بخشی معتبر از زندگی خود می‌بینند. این چیزی است که برندها هنگام انتخاب اینفلوئنسرها برای مشارکت به دنبال آن هستند.

بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام

۹. خودتان را برای شراکت با نام تجاری تنظیم کنید

اگر با تولید محتوا به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید و اگر برندها علاقه‌مند به شراکت با شما هستند، دسترسی به آن‌ها را آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که با داشتن ایمیل خود در بیو یا قابل دسترسی از طریق دکمه «ایمیل» در نمایه خود، به راحتی قابل تماس هستید. به یاد داشته باشید: اگر برندهای رویایی دارید که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، آن‌ها را در پست‌های خود معرفی کنید و آن‌ها را تگ کنید.

۱۰. موفقیت‌ها و شکست‌های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل دقیق رقبای شما می‌تواند استراتژی‌هایی را برجسته کند که در ارتباط با مخاطبان هدف شما مؤثر هستند. این می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی مشابهی برای شروع تعامل با فالوورهای جدید و موجود به روشی مؤثرتر ایجاد کنید.

از طرف دیگر، نظارت بر شکست‌های رقبا در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات مشابه جلوگیری کنید - باز هم تعامل با افراد مناسب را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

۱۱. محتوای شما باید دارای لینک باشد

برای بازاریابان، محتوای اینستاگرام باید هدفی دوگانه داشته باشد. اولاً، محتوا باید ضمن جذب فالوورهای موجود، دامنه برند را افزایش دهد. دوم، محتوا باید به عنوان یک نیروی محرک برای فالوورها عمل کند تا از طریق رسانه‌های دیگر با برند شما بیشتر درگیر شوند.

اینستاگرام می‌تواند دروازه‌ای برای ارتباط عمیق‌تر با مشتریان بالقوه و مشتریان باشد، اما برای اینکه دنبال کنندگان را به سمت برداشتن گام بعدی سوق دهید، باید «دعوت به اقدام» قانع‌کننده ایجاد کنید. معمولاً می‌توان یک «call to action» خوب را در کپشن اینستاگرام قرارداد. فراخوان‌ها باید با محتوایی که به اشتراک گذاشته می‌شود مرتبط باشد و معمولاً از دنبال کنندگان می‌خواهد که از وب‌سایت برند بازدید کنند.

۱۲. از بازانتشار محتویات از سایر رسانه‌ها خودداری کنید.

اینستاگرام برخلاف پینترست، توییتر یا فیس‌بوک است. اغلب، افرادی که از هر پلتفرم استفاده می‌کنند متفاوت هستند و اگر یکسان باشند، بسیاری از پلتفرم‌های مختلف برای ارضای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. این بدان معناست که بازاریابان اینستاگرام باید مراقب بازانتشار محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم‌ها، در اینستاگرام باشند.

یا فالوورها این محتوا را در پلتفرم‌های دیگر دیده‌اند و در نتیجه انتشار آن باعث کاهش تعامل می‌شود، یا اینکه محتوا واقعاً برای جذب مخاطبان هدف اینستاگرام شما بهینه‌سازی نشده است.

۱۳. با یک یا چند اینفلوئنسر دیگر همکاری کنید

یک راه عالی برای رشد سریع فالوورهای هدف شما، مشارکت با یک اینفلوئنسر است. شناسایی اینفلوئنسر مناسب برای مشارکت مستلزم شناخت خوب از مخاطبان هدف است، این که مخاطبان اینفلوئنسر دیگر نیز محتواهای شما را دوست داشته باشد و در زمینه کاری شما باشد؛ اما پس از شناسایی، یک اینفلوئنسر می‌تواند کمک بزرگی در ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا کند.

یعنی اگر شما با اینفلوئنسر دیگر محتوای مشترک تولید کنید مانند اکثر ویدیوهای طنزی که در اینستاگرام شاهد آن هستید باعث می‌شود فالوورهای بیشتری جذب کنید و همچنین از تجربیات و قابلیت‌های دیگران نیز برای تولید محتوای خود استفاده کرده‌اید.

بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام

به طور خلاصه در انتها باید بگوییم که محتوا پادشاه است. این محتواها و رسانه‌های اجتماعی هستند که ما را تقویت می‌کنند و می‌توانند به برندها کمک کنند تا دنبال کنندگان بزرگ‌تر و جذاب‌تری ایجاد کنند. برای ایجاد محتوای عالی اینستاگرام، ابتدا باید مخاطب هدف را بشناسید. در مرحله بعد، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام را در نظر بگیرید تا درک خود را از آنچه دنبال کنندگان از آن لذت می‌برند تسریع کنید. سپس مطمئن شوید که محتوای متنوع و جدید ایجاد کنید که با اهداف برند شما مطابقت داشته باشد. به طور مداوم آموزش خود را به روز نگه دارید بهترین سایت برای این کار سایت فرادرس است که با آموزش‌های متنوع و به روز و کاربردی در هر زمینه‌ای به شما کمک می‌کند و شما می‌توانید آموزش‌ها را به صورت آنلاین دریافت کنید و بسیاری از این آموزش‌ها نیز رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین استراتژی تولید محتوا به صورت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر و بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را از این سایت دریافت کنید.

•  آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید