پسر نانوا که در درگیری با همکارش وی را کشته و در برابر حکم قطعی قصاص قرار داشت،به خاطر عدم پیگیری اولیای دم ۵سال بلاتکلیف در زندان ماند.

درگیری خونین در شهرری / آقای داماد دست به جنایت هولناکی زد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، قتل نانوا در شهر ری رخ داد. قتل نانوا به دست همکارش اتفاق افتاد. متهم قتل نانوا دستگیر شد و  به قتل اعتراف کرد. قاتل قتل نانوا به خاطر عدم پیگیری اولیای دم ۵سال بلاتکلیف در زندان ماند. متهم قتل نانوا از قضات دادگاه کمک خواست و گفت از این وضعیت خسته شده است.

به گزارش رکنا، مصطفی ۲۹ساله وقتی ۲۴سال داشت از شیروان برای یافتن کار به تهران آمد و در یک نانوایی در شهرری مشغول به کار شد.او شامگاه بیست و نهم خرداد ۹۵ هنگامی که پس از تعطیلی نانوایی قصد داشت به شهرستان محل زندگی اش برگردد  همکارش  به نام علی درگیر شد و وی را با چند ضربه چاقو کشت.

مصطفی که بعد از قتل دست به خودزنی زده بود به بیمارستان منتقل شد و پس از مداوا  تحت بازجویی قرار گرفت.وی به قتل اعتراف کرد در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل پسرشان حکم قصاص خواستند. مادر قربانی با اشاره به متهم گفت: این پسر با بی رحمی پسرم را کشت. به همین خاطر به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و او باید اعدام شود.

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد وگفت: یکسالی بود که برای پیدا کردن کار به تهران امده بودم.در نانوایی مشغول به کار بودم اما صاحب کارم سختگیری می کرد و اجازه نمی داد به شهرستان بروم و به خانواده ام سر بزنم.در این میان علی که همکارم بود مدام به من پیله می کرد و دعوا راه می انداخت.

وی ادامه داد:قرار بود خانواده ام برایم به خواستگاری بروند و ازدواج کنم  که این ماجرا پیش امد و به زندان افتادم.

وی در تشریح جزییات جنایت گفت: علی  دوستم بود و خصومتی با او نداشتم. فقط بهانه جویی های بی خودی او  باعث شده بود از او دلگیر باشم. آن شب نانوایی را تعطیل کرده بودیم و بعد از شش ماه می خواستم پیش خانواده ام برگردم اما یکباره علی  با من درگیر شد. او گفت من پشت سرشحرف زده ام.به او گفتم اشتباه می کند و دچار سوتفاهم شده  اما با دسته تی به من حمله کرد و من برای ترساندن او چاقویی که همراه داشتم را بیرون آوردم.

وی در حالی که اشک می ریخت ادامه داد: باور کنید قصد زدن علی را نداشتم اما او خودش به دعوا ادامه داد و  چاقو ناخواسته به سینه او برخورد کرد. من از قتل پشیمانم و حالا از خانواده علی می خواهم  به جوانی ام رحم کنند و مرا ببخشند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و مصطفی را به قصاص محکوم کرد.این حکم در شعبه ۳۱دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

در حالی که مصطفی در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم پیگیر پرونده نشدند. به این ترتیب مصطفی ۵سال بلاتکلیف در زندان ماند.

وی نامه ای به قضات دادگاه نوشت و از آنها کمک خواست. به این ترتیب طبق ماده ۴۲۹قانون مجازات اسلامی بار دیگر از خود دفاع کرد.

وی در شعبه ۱۱دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد و به تشریح ماجرا پرداخت.

این متهم گفت:زمانی که بازداشت شدم فقط ۲۴سال داشتم. قراربود خانواده ام برایم به خواستگاری بروند و  ازدواج کنم اما ۵سال است که در زندان هستم و هر شب کابوس اعدام میبینم.

اولیای دم در این مدت پیگیر اجرای حکم نشدند و من بلاتکلیف در زندان مانده ام. از این وضعیت خسته شده ام و حالا از قضات دادگاه کمک می خواهم.من می خواهم یا اعدام شوم یا آزاد.دیگر نمی توانم با این بلاتکلیفی در زندان بمانم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید