موز یکی از میوه‌هایی بوده که از محبوبیت فراوانی در جهان برخوردار است.

فواید فراوان این میوه زرد رنگ

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ موز نه تنها فواید فراوانی را برای سلامتی فراهم می‌کند، بلکه یکی از محبوب‌ترین میوه‌هایی است که در سراسر جهان وجود داد. صادرات جهانی موز طبق گزارش‌های اولیه سازمان ملل به ۲۴.۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ رسید. حدود نیمی از این مقدار از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا وارد شده بود.

در آمریکا طبق آمار ارائه شده ازسوی وزارت کشاورزی این کشور، هر فرد به طور متوسط سالانه ۶ کیلوم موز مصرف می‌کند.

فواید فراوانی برای این میوه زرد رنگ ذکر شده است. «لائورا فلورس» یک متخصص تغذیه در سن دیگوی آمریکا به پایگاه «لایو ساینس» گفت: موز سرشار از پتاسیم و پکتین (نوعی فیبر قدرتمند) است.

او در ادامه افزود: موز سرشارازآنتی اکسیدان است که می‌تواند از رادیکال‌های آزادی که ما هر روزه یا آن‌ها در تماس هستیم، محافظت ایجاد کند.

فواید موز برای سلامتی چیست؟

موز از میوه‌هایی خوب برای قلب به شمار می‌رود. این میوه سرشاراز پتاسیم و الکترولیت است که بار الکتریکی کوچکی را حمل می‌کند. به این ترتیب، پتاسیم یک سیگنال الکتریکی به سلول‌های عصبی می‌فرستد که سپس برای حفظ ضربان قلب و انقباض عضلات مفید است؛ همچنانکه این مسأله برای حفظ تعادل آب سلولی مفید به شمار میرود.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، موز سرشار از پتاسیم بوده و دارای مقدار کمی سدیم است که می‌تواند به حفظ قلب و عروق و نیز حفظ فشار خون کمک کند. طبق اعلام دانشگاه هاروارد، مصرف زیاد نمک فشار خون را افزایش می‌دهد و همین امر می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود، در حالی که مصرف زیاد پتاسیم می‌تواند به آرامش رگ‌های خونی و دفع سدیم کمک کند و در عین حال فشار خون را کاهش دهد.

موز همچنین می‌تواند به دلیل سطح بالای تریپتوفان در غلبه بر افسردگی مؤثر واقع شود. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که بدن برای تولید سروتونین و ملاتونین از آن استفاده می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید