قیمت سکه امروز ۲۱ آبان به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت طلا به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید.

طلا گران شد / سکه به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته گذشته هم قیمت دلار روند صعودی داشت و به ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و هم قیمت طلای جهانی رکورد زد. دو عاملی که در کنار هم بر افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران اثر گذاشت.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، ارز و سکه، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را در روز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان اعلام کرده است. این در حالی است که تا ماه گذشته صحبت از کاهش قیمت طلا و رسیدن آن به زیر یک میلیون تومان بود. اما حالا روند قیمت طلا صعودی شده و این سوال مطرح می‌شود که‌ آیا طلا وارد کانال قیمتی بالاتری هم می‌شود یا نه؟

قیمت تمام سکه هم به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و حالا سوال این است که آیا سکه هم وارد کانال ۱۳ میلیون تومانی می‌شود و یا قیمت‌ها به سمت پایین میل می‌کند.

پیش‌بینی قیمت طلا

کارشناسان معتقدند که قیمت طلا به روند جهانی قیمت طلا و دلار بستگی دارد. اگر روند قیمت دلار در بازار آزاد صعودی باشد، باید منتظر افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه هم بود.

اما قیمت دلار چه می‌شود؟ هنوز چشم‌انداز روشنی از مذاکرات هسته‌ای دیده نمی‌شود و مشخص نیست خروجی جلسات هسته‌ای چه باشد. اما افزایش قیمت دلار علی‌رغم مشخص شدن زمان مذاکرات، نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار ارز، امیدوار نیستند که مذاکرات به زودی نتیجه بدهد.

شب گذشته هم علی نادری، عضو تیم رسانه‌ای دولت خبر داد که اخیرا بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است. اما این خبر هم تاکنون نتوانسته قیمت دلار را کاهش دهد.

چراکه معامله‌گران دلار نگاهی هم به شاخص‌های اقتصادی دیگر از جمله تورم و نقدینگی دارند. شاخص‌هایی که نشان می‌دهد قیمت دلار به سادگی کاهش پیدا نمی‌کند. از طرف دیگر لغو افزایش قیمت خودرو بر بازار سهام هم اثر گذاشته و کارشناسان می‌گویند ممکن است بخشی از سرمایه مردم از بورس خارج شود و وارد بازار ارز شود.

این تحرکات همگی می‌تواند بر قیمت دلار و نهایتا قیمت طلا اثر بگذارد.

روز چهارشنبه هفته جاری هم قیمت سکه از مرز حساس خود گذشت و ابن مساله سبب شد که معامله‌گران بیشتر وارد فاز خرید سکه شوند. جو صعودی حاکم بر بازار طلا و سکه ناشی از کانال‌شکنی دلار در روزهای پیشین بوده و ‌ادامه افزایش اونس طلا چشم بازیگران سکه داخلی را به خود خیره کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید