۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 55306910

طبق برآوردهای صورت گرفته تا ساعاتی دیگر آزادراه تهران-شمال و محور قدیم چالوش-کرج را بازگشایی می شود.

اعلام زمان بازگشایی محور چالوس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ همه تلاش ما این است که تا ساعاتی دیگر آزادراه تهران-شمال و محور قدیم چالوش-کرج را بازگشایی کنیم.

فرهاد مهریاری اظهار کرد: در حال حاضر کلیه محورها به غیر از آزادراه تهران - شمال و چالوس- مرزن‌آباد و محور قدیم کرج - چالوس باز بوده و مشکلی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد.

وی افزود: آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس به دلیل طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح آزادراه و جاده قدیم بسته شده و پس از فروکش کردن سیل متوجه شدیم که خساراتی هم به ابنیه فنی وارد شده است.

مهریاری با بیان اینکه محورهای جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه را به مردم برای تردد از آنجا معرفی کرده‌ایم، ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته با توجه به خسارات وارد شده به بخشی از نقاط آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس همه تلاش ما این است که تا عصر امروز نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی اعلام کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده از هواشناسی جاده‌ای سامانه بارشی هم اکنون ۱۸ استان را با بارش برف و باران درگیر کرده است و این سامانه اواخر ساعات امروز از محورهای شمالی و حوالی ظهر فردا از شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

مهریاری گفت: اما توصیه ما این است که مردم حتما قبل از سفر از وضعیت هوا، جاده و ترافیک از طریق سامانه‌ها و تلفن گویای ۱۴۱ یا سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ کسب اطلاع کنند. همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ تصاویر دوربین‌ها در جاده‌های مختلف را ببینند و سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری کنند.

وی تأکید کرد:‌ به مردم توصیه می‌کنیم اگر نیازی به سفر در شب ندارند حتما مسافرت‌های خود را به ساعات روز موکول کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید