واکنش امیرمحمد یزدانی، کشتی گیر جوان کشورمان به نحوه شکستش در مسابقات جهانی کشتی و مقایسه او با نقی معمولی را ببینید.

واکنش جالب یزدانی به مقایسه او با نقی معمولی / فیلم

رضا یزدانی کشتی گیر اهل ایران است. پلنگ جویبار لقب رضا یزدانی است. در یک برنامه زنده رضا یزدانی به عنوان مهمان دعوت شد. وقتی مجری از او درباره کلیپی که برایش در قالب نقی معمولی در سریال پایتخت ساختند سوال کرد که چه واکنشی داشت؟ رضا یزدانی اعلام کرد که ناراحت نشد و هرکاری که مردم را خوشحال کند او را هم شاد خواهد کرد. البته در ادامه مشخص شد که دوستان رضا یزدانی این کلیپ را ساخته اند و او به شوخی گفت : حالا دارم برایشان!

رضا یزدانی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۱ استانبول در وزن ۹۶ کیلوگرم توانست مدال طلا را کسب کند. او همچنین توانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست با پیروزی بر گازیموف کشتی گیر آذربایجانی دومین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کند.

ورود به کشتی رضا یزدانی

یزدانی به خاطر علاقه شدید پدرش به ورزش کشتی، این ورزش را انتخاب نمود و از سال ۱۳۷۵، وقتی که یازده ساله بود استارت تمرینات کشتی را زد. نخستین مربی رضا یزدانی، حاج محمود اسماعیل پور بوده است. یزدانی در سال ۱۳۸۳ به عضویت تیم ملی کشتی ایران درآمد.

رضا یزدانی در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک

یزدانی در وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات المپیک پکن شرکت کرد. وی در مسابقات سال۲۰۰۶ گوانگ ژو چین به مقام سومی جهان رسید. همچنین در مسابقات سال ۲۰۰۷ باکو آذربایجان نیز برنز گرفت.

رضا یزدانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۰

یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰ با پیروزی بر کشتی گیر قزاقستانی مدال طلای آسیا را کسب نمود.

رضا یزدانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن

رضا یزدانی در مسابقات کشتی المپیک ۲۰۱۲ لندن با وجود مصدومیت تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت. در مرحله نیمه نهایی با این که کادر فنی تیم ملی به دلیل احساس ناراحتی در ناحیه پا از او خواستند انصراف دهد، قبئل نکرد و به کشتی ادامه داد. اما در اواخر وقت اول با تشدید مصدومیت دیگر قادر به مسابقه دادن نبود و از ادامه مسابقه بازماند. رضا یزدانی در پی مصدومیت، قادر به راه رفتن نبود و با صندلی چرخدار سالن مسابقات را ترک کرد. ، یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۳ از سوی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) به عنوان بهترین کشتی گیر سال در وزن ۹۶ کیلوگرم آزاد جهان انتخاب شد. یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان کشتی گیر سال در وزن ۹۷ کیلوگرم شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید