معاون‌ اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به اقدامات کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه گفت: جلوگیری از درگیری مستقیم، روز به روز دشوارتر می‌شود.

هشدار روسیه درباره احتمال درگیری مستقیم با امریکا
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون‌ اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، با "تحریک‌آمیز" خواندن اقدامات کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه، به خبرنگاران گفت: جلوگیری از درگیری مستقیم، روز به روز دشوارتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون‌ اول سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: فراموش نکنید که کشتی‌های جنگی آمریکایی اکنون در دریای سیاه هستند و بسیار تحریک آمیز عمل می‌کنند. بنابراین، هر روز اجتناب از درگیری مستقیم در دریای سیاه بسیار دشوار است.

وی افزود، روسیه به آمریکا هشدار داده‌ است که هدف این اقدامات، چیزی جز تحریک روسیه نیست.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ناوهای جنگی آمریکا برای شرکت در رزمایش‌های چندملیتی که "ستاد فرماندهی اروپایی آمریکا" در دریای سیاه برگزار می‌کند، وارد این منطقه شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه، ناوشکن "پورتر" نیروی دریایی آمریکا که حامل موشک هدایت‌شونده است، نفتکش "جان لنتال" و ناو فرماندهی "مونت ویتنی" در آنجا مستقر هستند. دو بمب افکن استراتژیک "بی-۱بی" آمریکا نیز بر فراز آب‌های دریای سیاه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز روسیه پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این تحرکات ارتش آمریکا برنامه‌ریزی نشده بود. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که واشنگتن در حال ایجاد یک گروه چند ملیتی از نیروهای مسلح در نزدیکی مرز روسیه است. به گفته وزارت دفاع روسیه، چنین تحرکاتی عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه و به طور ویژه، با هدف بهره‌برداری نظامی از خاک اوکراین است. این وزارتخانه اطمینان داد که نیروهای مسلح روسیه به طور مستمر و از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید