محمدجعفرایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن دیدار با علمای عظام استان قم از تشکیل شورای فقهی بانک توسعه تعاون در آینده نزدیک خبر داد.

تشکیل شورای فقهی بانک توسعه تعاون در آینده نزدیک

 به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی، محمدجعفرایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن سفر به استان قم با علما و مراجع عظام این استان دیدار کرد و به ارائه گزارشی ازعملکرد و نیز طرح ها و برنامه های بانک توسعه تعاون پرداخت.

بر اساس این خبر، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون به دیدارهای جداگانه با حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، حجت الاسلام حسن آقا نظری (عضو شورای فقهی و هیئت موسس انجمن مالی اسلامی ایران ) و آیت الله محسن فقیهی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) رفت.

در این دیدارهای جداگانه،  ایده وطرح تشکیل شورای فقهی در کنار بانک توسعه تعاون مطرح شد و بر بهره مندی از نظرات و آموزه های دینی کارشناسان حوزه اقتصاد اسلامی و فقه اقتصاد در راستای حل مسائل و مشکلات مردم و جامعه اسلامی  تاکید شد.

لازم به توضیح است،محمدجعفرایران عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در حاشیه این دیدار صمیمی از تشکیل شورای فقهی بانک توسعه تعاون در آینده نزدیک خبر داد.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه ایجاد شورای فقهی در این بانک  مورد توجه قرار دارد و گامی بلند در راستای اجرایی شدن سیاستهای دولت سیزدهم است افزود: انتظار می رود توان عظیم حوزه های علوم دینی خصوصا اندیشمندان فقه اقتصاد پشتیبان این اندیشه باشند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه دیدار با علمای عظام  به محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی رفت و ضمن ارائه گزارش مختصری از اوضاع اقتصادی و بانکی، طرح شورای فقهی را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

آیت الله علوی گرگانی نیز از ایده مذکور حمایت و برای اجرائی شدن و موثربودن این طرح توصیه هایی کردند.

همچنین ایرانی در ملاقاتی جداگانه با آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز بیشتر از هر روزی نیاز به کار بیشتر همراه با اندیشه ورزی و برنامه ریزی داریم و بعد از ۴۲ سال مردم و جامعه از ما انتظار کار اصولی دارند نه آزمون و خطا.

وی در این دیدار صمیمی تاکید کرد: با توجه به نگاه اقتصادی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی و دلایل متقن و عملیاتی متعددی باید عرض کنم که امروز روز اقتصاد تعاونی و کشور را تفکر زلال و سالم تعاون می تواند نجات دهد.

در ادامه آیت الله فقیهی ضمن تقدیر از ورود بانک توسعه تعاون به این موضوع مهم گفت:اصل تعاون برپایه «بر» و «تقوی» است یعنی اینکه هم باید کار خوب انجام داد و هم باید پرهیزگار بود و کار بد انجام نداد.

وی افزود: تعاون از اصول اساسی و ارکان رکین اقتصاد پویاست که در صورت اجرای دقیق راهکارها و آموزه های این اندیشه می توان شاهد فروپاشی فقر و اضمحلال تکدی گری گردد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید