رییس کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان کرمانشاه با اشاره به سالگرد زلزله ۷/۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶، گفت: بانک های عامل در مجموع ۲۳۴ هزار فقره تسهیلات مختلف را در استان پرداخت کردند و همچنین ۱۶۳ هزار فقره وام زلزله زدگان کرمانشاه را امهال نمودند.

پرداخت ۲۳۴ هزار فقره تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بهزاد جلیلیان روز پنجشنبه در نشست موانع زدایی تولید با حضور معاون پارلمانی وزارت امور اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در سرسرای اداره کل دارایی برگزار شد با بیان اینکه شبکه بانکی استان با تمام توان در خدمت مردم و برای حل مشکلات آنها پای کار است، افزود: در همین راستا تمام ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی های دولت استان در قالب تسهیلات مختلف به متقاضیان پرداخت شده است در حالی که باید طبق قانون ۱۳ درصد آن به عنوان سپرده در بانک باقی می ماند.

او با اشاره به برخی از محدودیت های قانونی پرداخت تسهیلات به متقاضیان و واحدهای اقتصادی گفت: ریشه بسیاری از این محدودیت و مشکلات بانکی در قوانین و مقررات و دستورالعمل هایی است که به شعب ابلاغ می شود و لازم است ابتدا این مقررات اصلاح گردد.

جلیلیان گفت: بسیاری از افراد می گویند دستورالعمل ها را در راستای موانع زدایی، کمک به اشتغال و کمک به مردم، قوانین و مقررات را نادیده بگیریم در حالی که دیوان محاسبات ، بازرسی کل و دیگر نهادهای نظارتی در حساب و کتاب ها اصلا و به هیچ وجه از ما این حرف ها نمی پذیرند ، و طبق همان قوانین و مقررات و ابلاغیه ها مو را از ماست می کشند و ما را متخلف، توبیخ و جریمه می کنند و هیچ گذشتی نمی کنند که مثلا ما به خاطر اشتغال و کمک به تولید قانونی را تعدیل کردیم.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه با تاکید به وجود محدودیت های بانکی گفت: در راستای حل و فصل بسیاری از مشکلات بانکی مردم کمک به رونق تولید و موانع زدایی از آن و اشتغال باید مقررات و دستورالعمل ها اصلاح شود.

جلیلیان در این جلسه همچنین با اشاره به برخی از مشکلات پرداخت تسهیلات بنگاه های اقتصادی استان، افزود: متاسفانه صورت حساب ارائه به بانک واحدهای تولیدها که بانک های عامل ارائه می دهند با صورت حساب اعلام ورشکستگی و زیاندهی آن به اداره دارایی مغایر است و چند صورت حساب هر کدام برای یک جا دارند و شفاف نیستند و این باعث عدم پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از  ۱۰۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید