ماکت هواپیمای جنگنده اف ۴ روز پنجشنبه و در آستانه دومین سالروز یادواره شهدای خلبان شهرستان ملایر در مبدا ورودی این شهر رونمایی شد.

رونمایی از ماکت هواپیمای جنگی اف۴ در مبدا ورودی شهر ملایر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا؛ مسئول یادمان‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی روز در آئین رونمایی از این ماکت، اظهار داشت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس عملیات‌های موفقیت‌آمیز فراوانی را انجام داد. 

"عابدین صدوقی" با بیان اینکه نیروی هوایی سهم بسزایی در پیروزی های دوران دفاع مقدس دارد، افزود: در دوران دفاع مقدس ۲۱۴ خلبان نیروی هوایی ارتش به فیض شهات نائل آمدند.

وی نقش شهرستان ملایر در دفاع مقدس تقدیم  و تقدیم ۹ شهید خلبان بسیار مهم دانست و گفت: به همت مسئولان و یادگاران دفاع مقدس، ماکت هواپیمای اف ۴ در ورودی این شهر با پنج تن وزن و ابعاد واقعی(۱۹ در ۱۴ متر) ساخته و نصب شده است.

مسئول یادمان‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ المان، سردیس، عکس و نماد شهدای خلبان در سطح کشور نصب شده که ۳۶ یادمان آن در ابعاد واقعی ساخته است.

صدوقی گفت: در کنار این ماکت هواپیما، سردیس ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر به همراه کتیبه یادمان شهدا نیز نصب خواهد شد.

مسئول ستاد یادواره شهدای خلبان ملایر نیز گفت: ساخت ماکت هواپیمای اف۴ از ۲ سال پیش توسط نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

سرهنگ "محمد فتحی" با بیان اینکه یادواره شهدای خلبان و ارتش شهرستان ملایر آذرسال ۹۸ برگزار شد، افزود: نصب سردیس‌های شهدای خلبان، محوطه‌سازی و نامگذاری یک بلوار شهر ملایر به نام شهدای خلبان از دیگر برنامه‌های  در دست اجراست.

شهرستان ملایر یک‌ هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید