خرید بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج محسوب می‌شود. اگر کسب‌وکار شما در حوزه‌ای پر رقابت فعالیت می‌کند، اهمیت بک لینک‌ها بسیار بیشتر نیز خواهد شد. با دریافت لینک‌های باکیفیت از سایت‌ها معتبر سئوی سایت شما متحول می‌شود و رتبه‌های برتر گوگل به شما خواهد رسید.

بک لینک چیست؟ | تاثیر خرید بک لینک روی سئو سایت

بدون شک مهمترین فعالیت در زمینه سئو خارجی دریافت بک لینک است. پس از راه اندازی سایت و تولید محتوا، نوبت به روش‌های مختلف تبلیغاتی می‌رسد. در این میان خرید بک لینک علاوه‌بر آن که می‌تواند ترافیک خوبی به سمت وب‌سایت شما بکشاند، به افزایش ارزش صفحات کسب‌وکار اینترنتی شما کمک خواهد کرد. دریافت بک لینک‌های باکیفیت می‌تواند جایگاه شما در نتایج جستجو را تغییر دهد و به افزایش رتبه صفحات شما در کلمات کلیدی مختلف کمک کند. بک لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ این موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم.

بک لینک چیست؟

زمانی که یک وبسایت خارجی به یکی از صفحات شما لینک می‌دهد، در واقع سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است. به عبارت دیگر دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر با اصطلاحی به نام بک لینک شناخته می‌شود. این نوع از لینک‌ها بسیار ارزشمند هستند و می‌توانند به موفقیت تجارت شما کمک زیادی کنند. البته نباید فراموش کرد که دریافت این لینک‌ها باید به صورت طبیعی باشد. کسب یک لینک خارجی از سایتی نامرتبط، استفاده از کلمات کلیدی اشتباه در انچرتکست و یا دریافت بک لینک از سایت‌های اسپم نه تنها نمی‌تواند به کسب‌کار شما کمک کند، بلکه می‌تواند باعث آسیب به سایت شما نیز بشود.

ناگفته نماند که هرچه لینک دریافتی طبیعی‌تر به نظر برسد، ارزش بیشتری به وبسایت شما منتقل شده و این می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد. با توجه به خرید بک لینک توسط بسیاری از سئوکارها و صاحبین مشاغل، پیشنهاد می‌شود که در صورت خرید این لینک‌ها تا حد امکان طبیعی رفتار کنید.

انواع بک لینک

هر لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده می‌شود، به صورت پیش فرض لینک Dofollow بوده و ارزش صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل می‌کند. این در حالی است که اگر در کدهای سایت برای ارجاع لینک از لینک‌های Nofollow استفاده شود، برخلاف لینک Dofollow ارزش صفحات تغییر نمی‌کند. بنابراین اگر بخواهیم لینک‌های خارجی را تقسیم‌بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را در 2 دسته کلی قرار داد:

  • بک لینک Dofollowاین نوع لینک به موتورهای جستجو می‌گوید صفحه مدنظر را بررسی کند و ارزش صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل نماید.
  • بک لینک Nofollowاین نوع لینک نیز به موتورهای جستجو می‌گوید صفحه مدنظر را بررسی کند اما ارزش صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل نکند.

بنابراین اگر به‌دنبال خرید بک لینک هستید، پیشنهاد می‌کنم تا از سایت‌هایی استفاده کنید که از لینک‌های فالو برای ارجاع به صفحات خارجی استفاده می‌کنند. البته لینک‌های نوفالو نیز می‌توانند برای کسب‌وکار شما مفید باشند، به‌عنوان مثال این لینک‌ها می‌توانند ترافیک زیادی برای کسب‌وکارتان به‌همراه داشته باشند، اما اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را در نتایج گوگل متحول کنید، نباید از لینک‌های نوفالو انتظار زیادی داشته باشید.

روش‌های دریافت بک لینک از سایت‌های خارجی

پس از تولید محتوا و فعالیت روی سئو داخلی، وب‌سایت شما می‌تواند تا حد محدودی در نتایج گوگل رشد کند. اگر تمایل به دریافت جایگاه‌ها بالاتری داشته باشید، نیاز به تمرکز روی سئو خارجی خواهید داشت. این موضوع به‌خصوص زمانی که کسب‌وکار شما در حوزه‌ای پر رقابت فعالیت می‌کند، نقش پر رنگ‌تری خواهد داشت. به‌عبارت بهتر مهمترین عاملی که می‌تواند باعث موفقیت یک سایت در میان سایر رقبا شود، دریافت لینک خارجی است. اما به نظر شما از چه راه‌هایی می‌توان بک لینک دریافت کرد؟

  1. انتشار رپورتاژ آگهی

با خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر در واقع از آنها اعتبار قرض می گیرید! چون یکی از ملاک های رتبه بندی گوگل تعداد بک لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کنید. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک‌های خارجی، انتشار رپورتاژ آگهی است. در این روش صاحب سایت می‌تواند در ازای پرداخت پول مقاله‌ای در زمینه کاری خود در سایت هدف منتشر کند و لینک‌های خروجی را به سایت خود ارسال کند. البته این روش بسیار خطرناک است و باید با دقت زیادی انجام شود تا سایت مقصد جریمه نشود. همچنین بک لینک‌هایی که به صورت رپورتاژ دریافت می‌شود، بهتر است از سایت‌هایی دریافت شود که امتیاز و اعتبار بالایی دارند.

  1. انتشار لینک‌های تصویری

حتما سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که با ورود به آن‌ها بخش زیادی از صفحه اصلی را تبلیغات‌های بنری فراگرفته است. این نوع بک لینک گیری نیز در بین سئوکاران مرسوم است. هر چند خرید بک لینک به صورت رپورتاژ می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد، اما استفاده از تبلیغات بنری نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای بهبود سئو سایت‌ها باشد.

  1. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

پروسه گرفتن بک لینک تنها به خرید از سایت‌ها منتهی نمی‌شود. شبکه‌های اجتماعی نیز یک منبع بسیار مفید برای دریافت لینک‌های خارجی هستند. چنانچه کسب‌وکار خود را در سایت راه اندازی کرده‌اید، می‌توانید با فعالیت مستمر در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و یا فیسبوک، لینک خود را نیز با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. این روش برخلاف خریدن بک لینک هیچ هزینه‌ای نیز نخواهد داشت.

  1. ساخت وبلاگ خبری

وبلاگ‌ها و انجمن‌های زیادی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند پس از ثبت نام مطالب خود را به صورت رایگان منتشر کنند. حدالامکان سعی کنید در یک یا دو تا از این سایت‌ها و وبلاگ‌ها ثبت نام نموده و از آن‌ها لینک دریافت کنید. البته بهتر است از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی استفاده کنید که لینک‌های خروجی آن‌ها فالو باشند.

  1. کامنت‌گذاری در سایت‌ها

یکی دیگر از روش‌های کسب بک لینک، ورود به صفحات مختلف مشابه با حوزه کاری شما در فضای وب است. پس از ورود به این صفحات باید با قرار دادن کامنت لینک خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. دقت کنید که کامنت‌ها خود را باید در صفحاتی قرار دهید که با صفحه لینک داده شده ارتباط موضوعی داشته باشند.

برای خرید بک لینک لینک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر قصد خرید بک لینک برای سایت خود را دارید، باید بدانید که دریافت لینک‌های خارجی بدون توجه به پارامترهای مهم اشتباه بزرگی است. اول این که خرید لینک‌ها باید به صورت طبیعی باشد؛ به گونه‌ای که موتورهای جستجو متوجه خریدن آن نشوند. نکته‌ی دیگر توجه به سایت فروشنده لینک است. این سایت باید ضمن داشتن ارتباط موضوعی با کسب‌وکار شما، اعتبار بالایی داشته باشد. برای بررسی این موضوع که سایت مورد نظر اعتبار خوبی دارد یا نه، می‌توانید به معیارهایی مانند رتبه الکسا، دامین اتوریتی و اسپم اسکور نگاهی بیندازید تا پی ببرید سایت ارائه دهنده بک لینک ارزش دارد یا نه. در صورتی که سایت موردنظر از لحاظ اعتبار ارزش مناسبی داشت، می‌توانید برای درخواست خود اقدام کنید.

نتیجه گیری

بدون شک خرید بک لینک یکی از موثرترین روش‌های برای بهبود وضعیت در نتایج جستجو است. اگر می‌خواهید وبسایت خود را در کلمات کلیدی مدنظر ارتقا دهید، می‌توانید با خریداری لینک‌های خارجی به هدف خود برسید. جدا از روش‌های مختلف برای دریافت لینک خارجی، شاید بهترین و مفیدترین لینک دریافتی، خرید رپورتاژ آگهی باشد. در این روش لینک شما در داخل متن مقاله منتشر می‌شود و ارزش بیشتری خواهد داشت. با این حال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، عضویت در انجمن‌ها و ساخت یک وبلاگ همگی در گرفتن بک لینک موثر هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید