آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت که کشورش نگران حمله مجدد روسیه به خاک اوکراین است.

بلینکن: نگران تهاجم مجدد روسیه به اوکراین هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در واشنگتن گفت ما از گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های نظامی غیرعادی روسیه نگران هستیم. نگرانی ما این است که ممکن است دوباره روسیه مرتکب یک اشتباه جدی شود و همچون سال ۲۰۱۴ که نیروهای خود را در امتداد مرز جمع آوری کرد، و سپس با یک ادعای دروغین در خاک اوکراین مداخله کرد، این کار را تکرار کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره مهم و استراتژیک کریمه که بخشی از خاک اوکراین بود را به خاک خود ملحق کرد.

بلینکن همچنین بر تعهد ایالات متحده به حاکمیت و استقلال اوکراین تاکید و آن را «آهنین» توصیف کرد.

وزیر خارجه اوکراین نیز در این دیدار گفت که ایالات متحده و اوکراین در رابطه با فعالیت‌های نظامی روسیه دغدغه‌های مشترکی دارند.

کولبا از اقدام آمریکا برای گسترش همکاری‌های دفاعی و امنیتی و کمک به اوکراین برای افزایش توان دفاعی این کشور در برابر روسیه خبر داد، افزایش توان دفاعی که موجب بی انگیزه‌ کردن روسیه از اقدامات تهاجمی بیشتر شود.

بلینکن و کولبا در گفتگوی راهبردی خود سند به روز شده مشارکت استراتژیک اوکراین و ایالات متحده را امضا کردند.

وزیر خارجه اوکراین بهترین راه برای جلوگیری از تجاوز مجدد روسیه را روشن کردن این مسئله برای کرملین دانست که اوکراین قدرتمند است.

وزیر خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه هرگونه اقدام تشدید کننده وضعیت و یا اقدام تهاجمی موجب نگرانی شدید ایالات متحده خواهد شد تاکید کرد که آمریکا بر حل دیپلماتیک مسئله شرق اوکراین تاکید دارد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته بیل برنز، رئیس سیا را به مسکو فرستاد تا به کرملین هشدار دهد که ایالات متحده از نزدیک شاهد افزایش نیروها و تجهیزات روسی در نزدیکی مرز شمالی اوکراین است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید