در حال آماده سازی پلتفرم آن هستیم و قرار است قیمت ۲۷ قلم کالای خوراکی از محصولات لبنی، میوه و تره بار، برنج، ماکارونی، حبوبات، گوشت و ... اعلام شود.

اعلام قیمت اقلام خوراکی از طریق رسانه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابر تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وزارت جهادکشاورزی قیمت ۲۷ قلم خوراکی را منتشر خواهد کرد تا مصرف کنندگان با آگاهی از محدوده قیمتی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بر اساس تصمیم روز گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد وزارت جهادکشاورزی به صورت روزانه قیمت اقلام خوراکی را از طریق رسانه‌ها اعلام کند و مردم و مصرف‌کنندگان نیز با خرید اقلام به قیمت اعلام شده راسا بر نرخ‌ها نظارت کنند و با هرگونه تخلف برخورد شود.در این راستا و در پاسخ به این سوال که وزارت جهادکشاورزی با چه سازوکاری و قیمت چه اقلامی را روزانه منتشر خواهد کرد؟ ابراهیم زارع- مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت: در حال آماده سازی پلتفرم آن هستیم و قرار است قیمت ۲۷ قلم کالای خوراکی از محصولات لبنی، میوه و تره بار، برنج، ماکارونی، حبوبات، گوشت و ... اعلام شود.

وی ادامه داد: برخی از اقلام مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و برخی از محصولات لبنی قیمت مصوب دارند. قیمت این محصولات تا زمانی که قیمت مصوب آنها تغییر نکند، ثابت می ماند. برای محصولاتی که قیمت مصوب ندارند رنج قیمتی موجود در بازار تعیین می شود تا مردم بتوانند با آگاهی بیشتر از قیمت ها و به راحتی کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند. زیرا اگر مردم از محدوده قیمتی کالایی که قصد خرید آن را دارند، آگاه شوند گرانفروشی آشکار خواهد شد.

 مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد قیمت اقلام از استان ها و منابع معتبر دریافت خواهیم کرد. در مورد قیمت میوه و تره بار مرجع در مراکز استان ها میدان مرکزی میوه و تره بار آنها خواهد بود. در تهران نیز به دلیل اینکه قیمت ها در مناطق مختلف متفاوت است در حال بررسی مراجع قیمتی هستیم تا قیمت های اعلام شده مفید و دقیق باشد.

وی تصریح کرد:در پلتفرمی که پیش بینی شده قیمت اقلام درج می شود و هر زمان که تغییراتی در بازار رخ داد قیمت ها نیز به روز می شوند.زارع در پایان گفت: از روز گذشته با دستور رئیس جمهوری وزارت جهادکشاورزی کار خود را در این بخش آغاز کرده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت صمت، اتاق اصناف و... این امر مهم را در کوتاهترین زمان ممکن محقق سازیم. همچنین نحوه اطلاع رسانی قیمت ها نیز یا از طریق بارگذاری در سایت وزارتخانه یا رسانه ها و شبکه های مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید