ارز صرافی ملی امروز ۲۷۵۸۷ تومان و در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۳۰۳ تومان ثبت شد.

نرخ ارز ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / دلار امروز هم گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در بازار آزاد امروز قیمت دلار کمی افزایش یافت و به نرخ ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

ارز صرافی ملی امروز ۲۷۵۸۷ تومان و در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۳۰۳ تومان ثبت شد.

جو متعادل در بازار ارز

در روز سه‌شنبه بخشی از معامله‌گران سعی کردند بخشی از ارزهای خریداری شده خود را به فروش برسانند و از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند. این موضوع تا حدی زمینه‌ساز ایجاد آرامش در بازار شد. در کنار این، نزدیک شدن به مقاومت سنگین ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی دیگر عاملی بود که فضای احتیاطی را در بازار برجسته کرد. بازار ارز در سال جاری نتوانسته است ارقام بالاتر از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان را تجربه کند و طبیعی بود که بازار در واکنش به یک سقف تاریخی با احتیاط بیشتری رفتار کند. به گفته فعالان، معامله‌گران حس می‌کنند که برای شکست مقاومت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی نیاز به سوخت سنگین‌تر دارند.

عده‌ای از فعالان اعتقاد داشتند که با نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای و دور جدید گفت‌وگوهای ایران با اروپایی‌ها سمت‌وسوی انتظاری معامله‌گران تا حدی تغییر کرد و خریدهای ارزی کاهش یافت.

همچنین گفته می‌شود یکی از عواملی که سرعت رشد قیمت دلار در روز سه‌شنبه را کاهش داد، عرضه بازارساز بود. از نگاه برخی فعالان بازارساز نسبت به نوسان دلار بالای مرز ۲۸ هزار تومانی حساس است و سعی دارد با عرضه ارز زمینه‌ساز برگشت اسکناس آمریکایی به کانال پایین‌تر شود. روز گذشته صرافی‌های بانکی با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان اقدام به فروش دلار می‌کردند که اختلافی حدود ۶۰۰ تومانی با قیمت بازار داشت. برخی سایت‌ها گزارش دادند که فاصله زیاد قیمت دلار صرافی‌های بانکی و بازار آزاد زمینه‌ساز سودجویی از کارت ملی برخی از افراد شده است.(دنیای اقتصاد)

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید