بورس، یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی دنیا است و سرمایه‌گذاری در این بازار به دلیل حفظ ارزش پول در برابر تورم، به ویژه در سال‌های اخیر نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشیم؟

اما سرمایه‌گذاری در بورس به همان میزان که جذاب است، پرریسک هم هست و برای ورود به این بازار لازم است دانش خوبی در زمینه بورس و بازارهای مالی داشته باشید. در این مطلب سری به این بازار می‌زنیم و به شما خواهیم گفت چگونه در بورس سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشیم. با ما همراه شوید.

بورس چیست؟

بورس بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف از جمله دارایی‌های مالی مانند سهام و اوراق بهادار مختلف خرید و فروش می‌شوند. بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس انواع بازار بورس در ایران به شمار می‌روند.

سرمایه‌گذاری در بورس مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب سود، حفظ ارزش پول در برابر تورم، وجود حمایت قانونی در بورس، قابلیت نقدشوندگی بالا و آسان بودن سرمایه‌گذاری در این بازار اشاره کرد.

آموزش بورس

همانگونه که اشاره کردیم بازار بورس در عین جذاب بودن و مزایای بسیاری که برای سرمایه‌گذاران دارد، بازاری پرریسک محسوب می‌شود و برای ورود به این بازار و داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن، باید حتما از دانش و اطلاعات کافی برخوردار بود.

آموزش بورس و حضور در دوره‌های آموزشی که شما را با شرایط این بازار و مبانی سرمایه‌گذاری موفق در آن آشنا می‌کنند، لازمه حضور در بورس و خرید و فروش سهام در این بازار به شمار می‌رود.

شما در هر سطحی از آشنایی با بورس که قرار داشته باشید، می‌توانید در دوره‌های مختلف واحد آموزش کارگزاری آگاه ثبت‌نام کنید و به بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌پذیری بپیوندید که با آگاه حضور در بورس و بازارهای مالی را تجربه کرده‌اند.

این دوره‌ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌شوند و شما را با مباحث مختلفی که به تحلیل هر چه بهتر بازار سرمایه کمک می‌کنند، آشنا خواهند کرد. مباحثی چون مبانی سرمایه‌گذاری موفق در بورس، اصول تحلیل بنیادی و تکنیکال بازار سرمایه، روانشناسی بازار و ... که در مسیر داشتن بازدهی بهتر و کسب سود بیشتر در این بازار به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند.

آموزش نوسان‌گیری روزانه در بورس

‌نوسان‌گیری یکی از تکنیک‌های خرید و فروش سهام در بورس است که در آن از تغییرات قیمت‌ها برای کسب سود در این بازار استفاده می‌شود. به کسانی که با توجه به نوسان قیمت‌ها و در کوتاه مدت به معامله‌گری در بورس می‌پردازند هم نوسانگیر می‌گویند.

آموزش نوسان گیری روزانه در بورس، برای به کاربردن این تکنیک اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و با توجه به اینکه نوسان‌گیری ریسک بالایی دارد کسانی که قصد استفاده از این روش برای انجام معاملات در بورس را دارند، باید از دانش و اطلاعات کافی درباره نوسان‌گیری و چگونگی تحلیل روند قیمت‌ها در بازار برخوردار باشند.

تابلوخوانی و بازارخوانی از جمله مهارت‌هایی هستند که به نوسان‌گیرها برای تحلیل بهتر روند قیمت سهام در بازار کمک می‌کنند. آشنایی با روانشناسی بازار سرمایه و رفتار دیگر بازیگران بورس نیز در این فرآیند اهمیت بسیار زیادی دارد. اندیکاتورهای معروف RSI و MACD نیز از دیگر ابزارهایی هستند که به سرمایه‌گذاران بورس در این مسیر کمک می‌کنند.

دوره‌های آموزش بورس کارگزاری آگاه، جایی است که شما می‌توانید با همه این مباحث آشنا شوید و با آموزش دیدن در زمینه نوسان‌گیری روزانه در بورس به این بازار قدم بگذارید.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی مفهومی مهم در بازار سرمایه به شمار می‌رود و می‌تواند کلید موفقیت سرمایه‌گذاران در این بازار باشد. استراتژی معاملاتی در واقع شیوه و برنامه‌ای است که سرمایه‌گذاران بورس برای خرید و فروش سهام در این بازار انتخاب می‌کنند و با آن وارد میدان معاملات بورس می‌شوند.

استراتژی معاملاتی ابزاری بسیار مهم برای کنترل ریسک و افزایش سودآوری در بازار سرمایه به شمار می‌رود. استراتژی‌های معاملاتی تنوع بسیار بالایی دارند، اما بیشتر آن‌ها بر پایه در روش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی بازار سرمایه انجام می‌شوند.

فیلترنویسی در بورس

فیلترنویسی یکی دیگر از مفاهیم مهم بازار سرمایه به شمار می‌رود. نمادهای معاملاتی بسیار زیادی در بورس وجود دارند که در خصوص هر یک از این نمادها اطلاعات بسیار زیادی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

برای داشتن یک معامله موفق نیاز است فعالان بازار سرمایه به صورت هم‌زمان و در سریع‌ترین زمان ممکن به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و بتوانند با تحلیل دقیق و به موقع آن‌ها برای خرید و فروش سهم‌های مختلف در این بازار تصمیم‌گیری کنند.

فیلترنویسی در بورس، ابزاری است که در این زمینه به کمک سرمایه‌گذاران می‌آید و با طبقه‌بندی و فیلتر اطلاعات، آن‌ها را در خرید و فروش سهام کمک می‌کند. فیلترنویسی در خرید و فروش سهام مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و نیاز است کاربران بازار سرمایه در زمینه فیلترنویسی در بورس نیز آموزش ببینند.

سخن آخر

در این مطلب به سراع مهمترین سوال کاربران بازار سرمایه رفتیم؛ چگونه در بورس سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشیم؟ آموزش بورس و داشتن دانش و اطلاعات کافی در زمینه معامله‌گری در بازارهای مالی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در بازار سرمایه به شمار می‌رود. آشنایی با مفاهیم مهم و کلیدی چون نوسان‌گیری در بورس، فیلترنویسی، استراتژی‌های معاملاتی، اندیکاتورهای معروف RSI و MACD و ... از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند به سرمایه‌گذاران بورس برای موفقیت هر چه بیشتر در این بازار کمک کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید