علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد در دیدار با مقامات اروپایی در این ۴ روز، بتوانیم زمینه‌های برگزاری مذاکرات موفق و رو به جلویی را فراهم آوریم.

مذاکرات هسته‌ای نداریم / موضوع اصلی، پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگویی درباره روند مذاکرات وین، گفت: همانطور که می‌دانید فرانسه در آغاز سال جدید میلادی و در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد و طبیعتا یک نقش آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: به نظر من یک فرصت بسیار مناسبی است هم برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همین طور نقش آفرینی فرانسه هم در تعاملات منطقه‌ای و همین طور در مسیر مذاکراتی که ما در هشتم آذر ماه در وین با ۱+۴ خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در ملاقات با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه گفتگوهای مشروح، صریح، جدی، سازنده و رو به جلویی داشتیم، تاکید کرد: البته ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، چون موضوع هسته‌ای، سال ۱۳۹۴ در قالب مذاکراتی که بین ایران و ۵+۱ شکل گرفت به طور کامل توافق حاصل شد.

باقری تصریح کرد: موضوع اصلی که ما پیش رو داریم، پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق برجام است که آن پیامدها منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در دیدار با مقامات اروپایی در این ۴ روز، بتوانیم زمینه‌های برگزاری مذاکرات موفق و رو به جلویی را فراهم آوریم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید