در گرانترین منطقه تهران محله ای وجود دارد که پشت بام را متری ۱۰ میلیون تومان می فروشند.

ماجرای فروش پشت بام متری ۱۰ میلیون تومان در تهران چیست؟

به گزارش سلام نو، کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره گفت: در برخی از محلات تهران که زمین کم است روش های جدیدی مثل پشت بام فروشی ایجاد شده است و این کار در گلابدره و شمیران نو بیشتر انجام می شود.

وی ادامه داد: در شمیران نو مالکان پشت بام خانه های خودرا واگذار می کنند و شبانه ساخت و ساز انجام می شود و این روند ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  اضافه کرد: یک ساختمان ۱۰ سال پیش یک طبقه بوده و الان ۴ طبقه شده است و ساختمان های هستند که فاقد حداقل استانداردها و دوام ایمنی هستند.

وی با اشاره به سکونتگاه های غیررسمی گفت: تراکم جمعیت در این محدوده ها زیاد است. ساخت و ساز در این محدوده های غیرقانونی است و شهرداری نواحی باید با این ساخت و سازهای برخورد کند.

می توان ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال را در تهران مدیریت کرد.

در گرانترین منطقه تهران محله ای وجود دارد که پشت بام را متری ۱۰ میلیون تومان می فروشند تا یک واحد فرسوده طبقاتی ایجاد کنند. در این باره عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: متوسط مساحت واحدهای مسکونی در جنوب تهران بالای ۹۰ متر و در شمال ۱۲۰ متر است که این مسأله روز به روز توان تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را غیرممکن می کند. باید با استفاده از سازندگان دولتی وضعیت مسکن را به سمت تولید مسکن کوچک اندازه ببریم تا در یک حالت ترکیبی بتوانیم ۲۰ درصد واحدهای کوچک اندازه بسازیم و به صورت مسکن اجاره ای اجتماعی در اختیار افراد کم درآمد قرار دهیم.

گلپایگانی ادامه داد: امکان ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در بلند مدت در شهر وجود دارد و می توان ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال را در تهران مدیریت کرد. بخشی از این واحدها توسط خود مردم، بخش خصوصی و نهادها قابل ساخت است. ظرفیت هایی که برای این موضوع داریم شامل هزاران هکتار زمین های کشاورزی و... است که به مناطق ۱۸ و ۱۹ اضافه شدند و اگر قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری در مجلس اصلاح شود ظرفیت بالایی ایجاد خواهد کرد. در گرانترین منطقه تهران محله ای وجود دارد که پشت بام را متری ۱۰ میلیون تومان می فروشند تا یک واحد فرسوده طبقاتی ایجاد کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    7 0
    چرا سال به سال ما کوچیک تر میشوم به جای اینکه بزرگ تر شویم نه لا اقل همان زندگی چند سال قبل را داشته باشیم چجوریه ما باید کوچیک شیم
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    9 1
    متری چند به ماموران سرکشی شهرداری برای ساخت غیر مجاز می دهند شما باید با ماموران شهرداری برخورد کنید تا آنها هم اجازه ساخت غیر قانونی ندهند
  • مصطفی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    ذرت
  • مرتضی پارساسادات IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    سلام من خودم ساکن گلابدره هستم واقعا همیطور خست ماموران شهرداری با رشوه های کلانی که میگیرن نه تنها اجازه ساخت پشت بام میدهند بلکه اجازه ساخت بدون مجوز وجاز برا ی ساختمان های کلنگی مددهند که زمین 80متری 10طبق بدون پارکینگ احداث کنند. واقعا کسی نیست جلوی اینارو بگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید