رسانه های عربی اعلام کردند که وزیر امور خارجه امارات پس از گذشت ۱۰ سال به دمشق سفر کرد.

سفر وزیر خارجه امارات به دمشق

به گزارش سلامنو به نقل از ایرنا، «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات به عنوان اولین مقام بلند پایه اماراتی امروز (سه شنبه)  پس از گذشت ۱۰ سال وارد دمشق شد. 

الشرق الاوسط و برخی رسانه های اماراتی و روسی خبر دادند که سفر وزیر خارجه امارات یکی از مراحل نزدیک کردن دو کشور پس از قطع روابط دیپلماتیک بین آن‌هاست که پس از بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده است.   

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در فرودگاه بین‌المللی دمشق از همتای اماراتی خود استقبال کرد و این دو بلافاصله به دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه سوریه رفتند. 

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «الوطن اونلاین» سوریه به نقل از منابع رسانه‌ای از ورود یک هواپیمای اماراتی به فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد و افزود: این هواپیما حامل «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات است که به عنوان یک مقام عالی رتبه اماراتی پس از گذشت ۱۰ سال (از سال ۲۰۱۱) به دمشق سفر کرد. 

شبکه روسیه الیوم نیز از ورود یک هواپیما به فرودگاه دمشق که حامل یک هیات بلندپایه سیاسی است، خبر داد و افزود: این هیات برای شکستن انزوای دمشق از دامن اعراب است که از ۱۰ سال قبل ادامه یافته است. 

پیش از این «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات چند ماه قبل خواستار بازگشت سوریه به محیط خود (اتحادیه عرب) شد و گفت: چاره‌ای جز این نیست.  

وی در آن زمان تاکید کرده بود که این موضوعی نیست که کسی بخواهد یا نخواهد بلکه موضوعی است که به منافع عمومی، منافع سوریه و منافع منطقه مربوط می‌شود. 

سفر «بن زاید» به دمشق پس از سلسله رایزنی هایی برای نزدیکی امارات و سوریه انجام شد که مهمترین آن‌ها تماس تلفنی چند ماه قبل بین «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بود. 

امارات در دسامبر سال ۲۰۱۸ از بازگشایی سفارت خود در دمشق که از ماه‌های اول شروع درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ بسته شده بود، خبر داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید