اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران برای مذاکره شرط دارد و در مذاکره برای نتیجه دهی شرکت می کند.

 ایران برای مذاکره شرط دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اسدالله بادامچیان که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: ایران لغو موثر تحریم ها را می خواهد و از آمریکا و کشورهای اروپایی مطالبه ی عمل به تعهداتشان را دارد.
وی تاکید کرد: ایران در بیش از 40 سال تحریم، اثبات کرده که در مسیر عزت، حکمت و مصلحت گام بر می دارد و در شرایطی که دولت ارزشگرای جدید فعالیت می‌کند، از موضع اقتدار بر اساس مصالح و منافع ملی کشور صحبت می‌کند.
بادامچیان ادامه داد: امروز توان دانش و تولیدات هسته ای صلح آمیز ایران در سطح خوبی قرار دارد و قدرت مقاومتی و بازدارنده ایران در جریان اخیر در دریای عمان نشان داد که آمریکا در برابر ایران باید به حرکت مثبت برگردد و از زورگویی و سلطه خواهی مستکبرانه دست بردارد.
وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای می دانند که برای ادامه مذاکره 8 ساله به وین نمی‌روند، بلکه برای مذاکراتی می روند که نتیجه بخش تا حد لغو همه تحریم ها است.
وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی نیز در این دوره از مذاکرات بهتر است دنباله رو آمریکا نباشند و استقلال ملت های اروپایی را پاس بدارند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره خطای آمریکایی‌ها در دریای عمان در تعرض به کشتی حامل نفت ایران اظهار داشت: ذلت و خواری و حقارت فرعون آمریکا آنچنان آشکار بود که آمریکایی‌ها و رسانه‌های استکباری کوشیدند برای این رسوایی چاره جویی کنند ولی تصاویر صحنه عملیات آبروی آنها را برد.
وی گفت: "نفت دزدی آمریکایی" لکه ننگی بر دامان عاملان آن است و حضور قدرتمندانه نیروی دریایی سپاه و فراری دادن حامیان دزدان نفتی دریایی، افتخار بزرگی است.
بادامچیان تصریح کرد: اگر ناو و بالگرد آمریکایی عقب نشینی نمی‌کردند آتش مجازات حقه و حقوقی و قانونی آن‌ها، عبرتی نو برای استعمارگران می‌شد که به دلیل دفاع دریایی، موشکهای نقطه زن و پهپادها، باید اکنون آنها را در قعر دریای عمان جستجو می کردند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان برای تسریع و تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جمعیت از مولفه های قدرت ملی است و ثروت ملی به حساب می آید.
وی ادامه داد: مشکلات اولیه جنگ و تنگناهایی که پس از پیروزی هر انقلاب در اداره جامعه پدید می آید موجب شد که برنامه "اولاد کمتر" به اجرا درآید و اکنون که نظام تثبیت شده ضرورت دارد که در اجرای کامل این قانون، اقدامات جدی از طرف دولت و همه نهادها صورت گیرد تا جبران مافات شود.
بادامچیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانان و هشدار ایشان درباره پیری جمعیت اظهار داشت: در دولت اصلاح طلبان این هشدار مورد توجه قرار نگرفت و آنها موضوع ازدواج را با سیاستهای غلط و بینش غرب زده به تنگناها به ویژه در موضوع مسکن و هزینه های زندگی دچار کردند که امید است دولت آیت الله رئیسی با برنامه های جامع، زمینه ازدواج و فرزندآوری را به بهترین نحو مساعد سازد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری ا ز سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه دولت به گرانیهای بی دلیل اخیر، از رئیس محترم جمهور خواست که در این زمینه اقداماتی را در نظر بگیرند که مانع گران کردنهای بی جهت شود و در این راه از تجربه آموخته ها و نیروهای دلسوز و متدین اصناف و بسیج اصناف بهره بگیرند.
بادامچیان همچنین از نمایندگان مجلس خواست در مورد قانون چک تجدید نظر کنند و مواردی را که موجب آسیب به فعالیت‌های اقتصادی سالم شده و باعث ایذاء مردم، نارضایتی شدید و مشکلات فراوان برای بانک‌ها شده رفع نمایند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با تبریک پیروزی‌های ملت یمن گفت: سعودی‌ها چاره ای ندارند جز اینکه مانند آمریکایی‌ها بگریزند و هرچه زودتر این کار را انجام دهند به نفع آنها است.
انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید