گزارش کمیسیون اقتصادی برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار گرفت.

مجلس با تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی موافقت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذارشده در اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت و ضرورت تحقیق و تفحص با رای ۱۸۷نماینده موافق به تصویب رسید.

بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و اصل ۴۴ و دلیل پایبند نبودن بانک‌ها به مصوبات مجلس از قبیل برنامه ششم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شورای پول و اعتبار و بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ در اجرای قانون مبارزه باپولشویی از جمله محورهای تحقیق و تفحص است.

همچنین بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان،  بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای انواع تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی و همچنین پیگیری وصول معوقات و مطالبات،  بررسی عملکرد این بانک‌ها در کاهش نقش بنگاه‌داری بانک‌ها و حمایت از تولید ملی و بررسی نقش این بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در التهابات بازار مسکن، بورس و ارز از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص لحاظ شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید