روبات Cobiاولین تزریق عضلانی بدون سوزن در جهان را انجام داد. این فناوری بدون حضور پزشک، واکسن را تزریق کرده و با این اقدام راه را برای بهبود مراقبت از بیماران با ایده ای فناورانه هموار می کند.

رونمایی از روباتی عجیب که بدون سوزن واکسن می‌زند! / فیلم

به گزارش سلام نو، ایده یک روبات بی احساس که سوزنی غول پیکر را در دست گرفته و آرام آرام به انسان نزدیک می شود بسیار ترسناک است. به همین دلیل روباتی طراحی و ابداع شده تا واکسن را بدون نیاز به هیچ سوزنی تزریق کرده و با ایده ای فناورانه این اقدام پزشکی را بدون حضور پزشک انجام دهد.
شرکت Cobionix در دانشگاه واترلو این ایده را طراحی کرده و حال به جهانیان معرفی کرده است. یک پلت فرم روباتیک همه کاره تزریق عضلانی را بدون وجود هیچ سوزنی و تنها از طریق یک جت مایع با فشار بالا برای تزریق مستقیم واکسن به بافت عضلانی انجام می دهد. این جت بزرگتر از یک موی انسان نبوده و به همین دلیل نیز خیلی ترسناک نیست که علائمی ناخوشایند درعضله کاربر پدیدار شود.

رونمایی از روباتی عجیب که بدون سوزن واکسن می‌زند! / فیلم

این روبات هوشمند به کمک حسگرهای LiDAR در دست خود، بدن بیمار را اسکن کرده و نقشه ای 3 بعدی را ترسیم می کند. روبات به کمک این نقشه تجزیه و تحلیل درستی را انجام داده بهترین نقطه برای تزریق عضلانی را تعیین می کند. این فناوری مواد واکسن را با فشار جذب کرده و با نزدیک شدن به عضله کاربر بدون هیچ درد و نارحتی تزریق می کند.
این روبات پیش از تزریق واکسن، دستورالعمل هایی نظیر نحوه ایستادن و یا درآوردن لباس در صورت ضرورت را به بیمار ارائه می دهد تا در کمال آرامش برای تزریق آماده شود. بیمار پیش از تزریق پد الکل را برداشته و بر بازوی خود می زند. پس از تزریق نیز پد الکل دیگری را بر بازوی خود زده و با این اقدام محل تزریق را ضدعفونی می کند.

رونمایی از روباتی عجیب که بدون سوزن واکسن می‌زند! / فیلم

 
تیم لاسول، مدیرعامل این شرکت فناوارنه می گوید: روبات کوبی یک پلت فرم روباتیک همه کاره است که با سرعتی بالا تزریق واکسن را بدون حضور پزشک انجام می دهد.

نیما زمانی، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت: این فناوری مزایای بسیاری برای بیمار و حتی پزشکان دارد. از جمله این که این سیستم می تواند از کارکنان مراقبت های بهداشتی محافظت کرده و هزینه های آن را نیز کاهش دهد. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید