۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: 55305865

بست که در واقع نام کلی برای بسیاری از انواع اتصال صنعتی می باشد برای اتصال لوله ها، قطعات، بسته بندی و یا صرفا برای حفظ موقعیت مکانیکی اجزا مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربری انواع بست در صنایع

بست ها از متریال های مختلفی تولید می شوند بگونه ای که بست های صلب فولادی که اتصال آنها با بکارگیری پیچ و مهره ها صورت می پذیرد مانند بست های لوله های داربست و یا بست های فلزی که در اتصال شلنگ ها بر روی لوله ها استفاده می شوند نمونه ای از بست های فلزی هستند که اتصال پیچ و مهره ای دارند.

بست ها بر حسب سایز اتصالات و تنش های کششی که بر آنها وارد می شود در سایز های مختلفی تولید می شوند. در مورد بست های فلزی فاکتور هایی مانند تمرکز تنش، سختی سطحی و تنسایل مقاومت کششی و برای بست های پلاستیکی مانند بست کمربندی پلاستیکی فاکتور هایی چون چقرمگی در برابر تنش، میزان خزش یا Elongation، مقاومت حرارتی و تنش کششی از مهمترین معیار های انتخاب این نوع بست های صنعتی محسوب می شوند. بست های صنعتی نسبت به بسیاری دیگر از اتصالات صنعتی دارای مشخصات فنی محدودتری هستند که این امر خرید و کاربری آنها را نسبت به دیگر انواع اتصالات به مراتب ساده تر می سازد.

بست های پلاستیکی

بست های کمربندی پلاستیکی بصورت یک پارچهو قالبی تولید می شوند اما داراب دو قسمت اصلی هستند که عبارتند از بدنه بست و گیره سر بست. گیره سری بست کمربندی دارای یک سوراخ می باشد که بدنه پس از قرار گرفتن به دور یک چشم گشته و از طرف دیگر وارد این حفره یا سوراخ سری گیره مانند می شود. در داخل این سری گیره مانند یک زائده پلاستیکی قرار گرفته است که نحوه قرارگیری آن بصورت مورب در خلاف جهات ورودی بدنه می باشد.

کاربری انواع بست در صنایع

بر روی بدنه بست کمربندی پلاستیکی یک سری دنده ایجاد شده است که هر دنده دارای یک طول گام و تمامی دنده ها طول گام برابری دارند. زمانیکه بدنه بست کمربندی پلاستیکی در داخل این حفره یا سوراخ جلو کشیده می شود زائده پلاستیکی را با دنده هایی که مورب هستندبه اندازه یک گام خم می کند و زمانیکه طول گام پایان می یابد این زائده رها شده و در پشت دنده قفل می شود. بدین ترتیب می توان با کشش بیشتر بدنه بست کمربندی پلاستیکی به قطر کمتر اتصال رسید. طراحی دنده های بدنه و زاوده حفره سری بست کمربندی بگونه ای است که فقط قابلیت حرکت دنده ها در جهت کاهش قطر اتصال وجود دارد و پس از بسته شدن این بست تنها با بریدن بدنه بست کمربندی پلاستیکی امکان جدا سازی وجود خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپهر IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    ابزار شبکه کار کردیم بسیار عالی بهترین کیفیت بست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید