یک متخصص پوست و مو گفت: هرچه سن بالاتر می رود خشکی پوست هم بیشتر شده و همراه با بیماری‌های زمینه ای تشدید می‌شود در این مواقع استفاده از بخور برای افزایش رطوبت توصیه می‌گردد.

درمان خشکی پوست در فصل پاییز

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین،سید مسعود داودی متخصص پوست و مو درباره خشکی پوست در فصل پاییز  گفت: گاهی اوقات خشکی پوست می‌تواند به دلیل مشکلات تیروئیدی و بیماری‌های مزمن و طولانی رخ دهد که باید با مراجعه به پزشک ریشه مشکل تشخیص داده شود. برخی مواقع بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس با خشکی پوست اشتباه می شوند. در صورتیکه فرد بیمار از خشکی پوست خود مطمئن شد باید از کرم های موثر استفاده کند که معمولا در ترکیب خود اوره ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارند.

وی افزود: این افراد باید به متخصص پوست مراجعه نمایند تا بررسی‌های لازم به عمل آید.

متخصص پوست و مو کشورمان خشکی را دلیل خارش پوست در فصل زمستان عنوان کرد و اظهار داشت: هرچه سن بالاتر می رود خشکی پوست هم بیشتر شده و همراه با بیماری‌های زمینه ای تشدید می‌شود در این مواقع استفاده از بخور برای افزایش رطوبت توصیه میگردد. ضمن اینکه برای شستن پوست بهتر است از صابون‌های کرمدار به جای صابون گلیسیرینه استفاده شود و اگر از شوینده‌های کرمدار استفاده شود هم که بهتر از صابون های کرمدار است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بهتر است برای شستشوی بدن از صابون مایع استفاده کرد یا جامد ؟ گفت: صابون مایع و جامد از نظر ترکیبات با هم فرقی ندارند ولی در زمان به عمل آوردن فرآورده صابون های مایع حرارت کمتری می گیرند و برای اماکن عمومی مناسب‌تر هستند و می‌توانند مانع سرایت بیماری‌های پوستی شوند.

داودی خاطرنشان کرد: برای پوست‌های حساس بهتر است از شوینده‌های غیرصابونی استفاده کرد که به صورت جامد و مایع وجود دارد.

وی دلیل پوسته پوسته شدن سر را ناشی از چرب بودن پوست عنوان کرد و اظهار داشت: تجمع چربی، اضافه شدن قارچهای ذره بینی را به دنبال دارد که اصطلاحا اگزمای شوره ای نام دارد. در فصل پاییز و زمستان به دلیل کاهش تعریق و استحمام و شستن موها در افرادی که پوست خشک دارند این شوره ها در نتیجه تجمع چربی بیشتر خواهند شد ولی اگر طبق روال گذشته استحمام انجام شود پوسته‌ریزی کمتر می‌شود. پوسته‌ریزی پوست سر می‌تواند در پوست‌های خیلی خشک هم اتفاق بیفتد. بیماری صدف هم می تواند باعث پوسته ریزی سر شود.

متخصص پوست و مو کشورمان گفت:  برای شستن دست ها باید از صابون‌های ملایم استفاده شود و به جد از استفاده پودر لباسشویی برای شستن دست ها پرهیز شود. بهتر است افرادی مثل مکانیک‌ها در هنگام کار از دستکش استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید