مجوز استخدام ۵۰ هزار معلم در سال جاری صادر شده است. اما استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس آزاد ممنوع است.

مجوز استخدام ۵۰ هزار معلم صادر شد/  استخدام چه کسانی در آموزش و پرورش ممنوع شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ناصر سلیمان‌زاده اعلام کرده که در سال جاری مجوز جذب ۵۰ هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده و فرآیند اجرایی آن در حال انجام است. به عبارت دیگر در سال جاری مجوز استخدام ۵۰ هزار معلم صادر شده است.

اما آنگونه که سلیمان‌زاده اعلام کرده برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای استخدام معلمان عنوان شده است.

از آن جمله بر اساس اطلاعیه‌ای که اخیرا صادر شده، بکارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

پیش از این هم اعلام شده بود با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاح و ابلاغ شده است.

بر این اساس بکارگیری معلمان حق التدریس (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) تنها در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجاز است. آن هم مشروط بر اینکه آموزش و پرورش برای همکاری با این معلمان اعلام نیاز کند.

اما معلمان حق‌التدریس این امکان را دارند که در آزمون داخلی که برای آنها برگزار می‌شود شرکت کنند و نمره قبولی بیاورند.

اطلاعات تکمیلی استخدام معلمان

سلیمان‌زاده همچنین درباره شرایط استخدام معلمان در سال ۱۴۰۰ گفت: تعداد ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان، جذب و بکارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده‌اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمام همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار پذیرش متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در آزمون ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ جمعا به تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۱ نفر وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار دارند و ورودی‌های ۱۳۹۶ هم به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش شده و مشغول به کار شدند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 3
    لطفا تکمیل ظرفیت بزنید حق یه عده جوان بی جهت برای مساحبه از بین می رود چرا؟؟؟
    • عسل IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 0
      مصاحبه
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام چرانهمین آزمون دستگاه اجرایی رابرگزارنمی کنید
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    سلام.. من تقریبا 1 ونیمه ساله منظر آزمون استخدامی از طریق ماده ی 28درسال هستم. وبنا به شرایط ومحدویت سنی.سعی کردم زودتر فارغ تحصیل شوم به همین دلیل 2سال ونیمه بامعدل کل بالای 18درسم را تمام کردم که به این آزمون برسم.. لطفا بفرمایید.. تحصیل کرده های دانشگاه بیام نور و... که سوابق تحصیلی عالی هم دارند.. واز قضا.. سهمیه آزاد هم هستند.. چه زمانی میتونن آزمون استخدامی شرکت کنن.. چون هر بار.. بچه های سهمیه ای.. فرهنگیان.. و.. را می‌بینیم.. در خبرهاکه جذب شدن..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید