نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۷۱۷۴ تومان ثبت شد.

نرخ ارز ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در بازار آزاد امروز قیمت دلار روند افزایشی خود در چند روز گذشته را ادامه داد و به کانال ۲۸ هزار تومان رسید. قیمت دلار که در بازار دیروز به کانال ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان وارد شد در جریان معاملات امروز وارد کانال جدیدی شد و به نرخ ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز ۲۷۱۷۴ تومان ثبت شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۷۲ تومان اعلام شد.

زمان حساس در بازار دلار

دلار در ۲ روز ابتدایی هفته، افزایش قیمت را تجربه کرد و بالای محدوده حساس قرار گرفت. با رشد تقاضا، روز یکشنبه قیمت دلار توانست تا نزدیک محدوده ۲۷هزار و ۹۰۰تومان پیشروی کند. بر اساس اظهارات فعالان، بازار ارز در مقطع حساسی قرار گرفته است؛ چراکه اگر دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، احتمال ورود خریداران بیشتر به بازار وجود دارد. به گفته فعالان، نگرانی نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها مهم‌ترین عاملی است که زمینه‌ساز افزایش خریدها شده است.

روز یکشنبه، دلار بالای محدوده مهم ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند. به باور تحلیل‌گران، در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای محدوده یاد شده تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و این ارز را به سوی مقاومت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی هدایت خواهند کرد. در چنین شرایطی، برخی فعالان باور دارند که بازار ارز به وضعیت حساس و تعیین‌کننده‌ای رسیده است.

بازارساز ارزی در هفته‌های اخیر سعی کرده است با عرضه ارز مانع از نوسانات سنگین در بازار شود و در این امر نیز تا حدی موفق عمل کرده است. حداقل در بازه زمانی ۸۰ روز گذشته، دلار به ندرت خارج از کانال ۲۷ هزار تومانی نوسان کرده است. با این حال، در روزهای اخیر، سطح تقاضا در بازار کمی تقویت شده است و در صورتی که چنین وضعیتی ادامه پیدا کند، احتمال شکسته شدن کانال ۲۸ هزار تومانی وجود دارد. روند قیمتی دلار در روز یکشنبه نیز نشان‌دهنده وضعیت افزایش تقاضا بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید