بورس بازاری است که به منظور خرید و فروش اوراق بهادار، کالاها، اختیار معامله و سایر سرمایه‌گذاری‌ها سازمان‌دهی شده است.

بهترین کارگزاری بورس کدام است؟ | شاخص های تاثیرگذار بر انتخاب کارگزاری بورس

از نظر تاریخی، کسانی که علاقه‌مند به مبادله کالاها و سایر سرمایه‌گذاری‌ها بودند، در مناطق مشترک برای بحث در مورد معاملات گرد هم می‌آمدند. با گذشت زمان، معامله‌گران سازمان‌دهی‌تر شدند و فرآیند مبادله مدون‌تر شد و در نتیجه صرافی‌های مختلفی توسعه یافت.

معامله از طریق کارگزاران دارای مجوز ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. هر شرکت داخلی یا خارجی می‌تواند محصولات خود را در بورس عرضه کند، به شرطی که معیارهای لازم را داشته باشند.

در این بازار پر ریسک باید با اطلاعات کافی وارد شوید، بازار بورس را بشناسید و نحوه کار و انتخاب کارگزاری خوب را بدانید.

کارگزار بورس کیست؟

یک کارگزار مجرای ورود شما به بازار بورس است. کارگزار بورس یک حرفه‌ای مالی است که سفارشات را از طرف مشتریان در بازار اجرا می‌کند. کارگزار بورس ممکن است به عنوان نماینده ثبت شده یا مشاور سرمایه‌گذاری نیز شناخته شود.

اکثر کارگزاران سهام برای یک شرکت کارگزاری کار می‌کنند و معاملات را برای تعدادی از مشتریان فردی و سازمانی انجام می‌دهند. به کارگزاران بورس اغلب بر اساس کارمزد پرداخت می‌شود، اگرچه روش‌های جبران خسارت بر اساس کارفرما متفاوت است.

قبل از شروع به مطالعه مقاله کنونی که درباره انتخاب بهترین کارگزاری بورس می باشد، پیشنهاد میکنیم اطلاعات خود را درباره بورس و تحلیل تکنیکال بالا ببرید. با استفاده از آموزش زیر می‌توانید نکات لازم برای ورود به بازار بورس فرا بگیرید. برای دریافت این آموزش به لینک زیر مراجعه کنید.

•  مجموعه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته — کلیک کنید

شرکت‌های کارگزاری و شرکت‌های کارگزار نماینده نیز گاهی اوقات به‌ عنوان کارگزار سهام شناخته می‌شوند. این‌ها هم شامل کارگزاران خدمات کامل و هم کارگزاران تخفیف هستند که معاملات را انجام می‌دهند اما مشاوره سرمایه‌گذاری فردی ارائه نمی‌دهند.

اکثر کارگزاران آنلاین، حداقل در سطوح اولیه خدمات خود، کارگزاران تخفیف هستند که در آن معاملات به صورت رایگان یا با کمیسیون قیمت تعیین شده کم انجام می‌شود.

 درک نقش کارگزار بورس

خرید یا فروش سهام مستلزم دسترسی به یکی از صرافی‌های اصلی است. برای معامله در این صرافی‌ها باید عضو صرافی باشید یا وابسته به یک شرکت عضو باشید.

در حالی که این امکان برای یک سرمایه‌گذار فردی وجود دارد که سهام را مستقیماً از شرکتی که آن‌ها را منتشر می‌کند خریداری کند، کار با یک کارگزار سهام بسیار ساده‌تر است.

تا سال‌های اخیر، دسترسی به بازارهای سهام بسیار گران بود. این فقط برای سرمایه‌گذاران با ارزش خالص بالا یا برای سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ، مانند مدیران صندوق‌های بازنشستگی مقرون به صرفه بود. آن‌ها از کارگزاران خدمات کامل استفاده می‌کردند و می‌توانستند هزینه زیادی را برای اجرای یک معامله بپردازند.

با این حال، ظهور اینترنت و پیشرفت‌های مرتبط در فناوری، راه را برای کارگزاران تخفیفی برای ارائه خدمات آنلاین با دسترسی ارزان، سریع و خودکار به بازارها هموار کرد. اکثر حساب‌ها در بازارهای امروزی توسط صاحبان حساب مدیریت می‌شوند و توسط کارگزاران تخفیفی نگهداری می‌شوند.

بهترین کارگزاری بورس کدام است؟

الزامات آموزشی برای کارگزاران بورس

مدرک لیسانس در امور مالی یا مدیریت بازرگانی معمولاً برای کارگزاران سهام مورد نیاز است. اصول اقتصاد و ارز، روش‌های حسابداری، قوانین و مقررات مالی، برنامه‌ریزی مالی و پیش‌بینی مالی از جمله دانش‌های لازم هستند که درک کاملی از آن‌ها برای کار در این زمینه مفید می‌باشند.

اکثر کارگزاران موفق سهام دارای مهارت‌های فردی خاص هستند و می‌توانند علاوه بر دانش بازار و مهارت‌های سرمایه‌گذاری، روابط فروش قوی را حفظ کنند.

کار کارگزاران بورس چیست؟

کارگزاران بورس به عنوان ‌واسطه بین بازارها (به عنوان مثال صرافی‌ها) و عموم سرمایه‌گذاران عمل می‌کنند. کارگزاران از مشتریان سفارش می‌گیرند و سعی می‌کنند آن‌ها را با بهترین قیمت ممکن پر کنند. در ازای آن، آن‌ها هزینه‌ای را دریافت می‌کنند که به عنوان کمیسیون شناخته می‌شود. امروزه، بسیاری از کارگزاران سهام به مشاوران یا برنامه‌ریزان مالی تبدیل شده‌اند، زیرا پلت‌فرم‌های کارگزاری آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند سفارشات خود را از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل وارد کنند.

تفاوت بین یک کارگزار تخفیفی و خدمات کامل چیست؟

همانطور که فرآیند پردازش معاملات بورس تغییر کرده است، اصطلاحاتی که ما برای افراد و مشاغلی که معاملات را تسهیل می‌کنند استفاده می‌کنیم نیز تغییر کرده است. امروزه، به‌ جای استفاده از اصطلاح «کارگزار بورس» به ‌عنوان یک واژه فراگیر برای هر شخص یا شرکتی که با سهام معامله می‌کند، شرکت‌ها را به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌کنیم: «کارگزاران تخفیفی» یا «کارگزاران خدمات کامل»، عنوان‌هایی که کاری که آن‌ها واقعاً انجام می‌دهند را بهتر توصیف می‌کنند.

به طور سنتی، یک کارگزار تخفیفی فقط به نمایندگی از مشتریان به خرید و فروش می‌پردازد، در حالی که یک کارگزار با خدمات کامل، گستره وسیع‌تری از خدمات مالی مانند تحقیق، مشاوره، مدیریت پورتفولیو و غیره را ارائه می‌دهد. امروزه، از آنجایی که کارگزاری‌های آنلاین کمیسیون‌ها را به صفر رسانده‌اند، کارگزاران تخفیفی علاوه بر اجرای خالص، با ارائه تحقیقات و سایر خدمات خود را متمایز کرده‌اند.

کارگزاران بورس آنلاین، کارگزاران تخفیفی هستند. آن‌ها در کار مشاوره دادن به شما یا تماس تلفنی با شما برای انتخاب سهام نیستند. در عوض، کارگزاران تخفیفی صرفاً بر روی خدمات بسیار ابتدایی تمرکز می‌کنند که به شما کمک می‌کند هر زمان که بخواهید از خانه خود خرید یا فروش سهام (نوع دیگری از سرمایه‌گذاری) را به راحتی انجام دهید. از آنجایی که کارگزاران تخفیفی از بسیاری از زواید صرف‌نظر می‌کنند، می‌توانند خدمات خود را با نرخ‌های پایین قیمت‌گذاری کنند. بهترین کارگزاران سهام آنلاین برای انجام معاملات سهام هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این، کارگزاران تخفیفی تمایل دارند حداقل نیازهای سرمایه‌گذاری کمتری داشته باشند، برخی از آن‌ها که آن‌ها را برای همه قابل دسترس کند.

کارگزاران با خدمات کامل اغلب کارگزاران انسانی را استخدام می‌کنند که می‌توانند به شما در انجام معامله، یافتن وجوه متقابل برای سرمایه‌گذاری یا ایجاد یک برنامه بازنشستگی کمک کنند. با این حال، کارگزاران خدمات کامل پرهزینه هستند، زیرا انسان‌ها به ناچار گران‌تر از رایانه‌ها هستند. یک کارگزار خدمات کامل اغلب هزینه‌هایی معادل بخشی از مبلغ سرمایه‌گذاری شما را دریافت می‌کنند. برخی از مشاوران فقط با مشتریانی کار می‌کنند که دارایی‌هایشان از مقدار مشخصی بیشتر باشد!

به طور واقع‌بینانه، خطوط بین دو نوع کارگزار به آرامی شروع به همگرایی می‌کنند. کارگزاران تخفیف اکنون خدمات مدیریت مالی دارند که کمک یک مشاور انسانی را با قیمت تمام شده ارائه می‌دهد. برخی از کارگزاران خدمات کامل نیز سطح اولیه خدمات را با قیمت‌های تخفیفی ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید و فروش سهام در بورس و کسب درآمد از آن را دارید، مشاهده آموزش مربوطه در سایت فرادرس را از دست ندهید.

• آموزش ورود به بازار بورس — کلیک کنید

بهترین کارگزاری بورس کدام است؟

ویژگی های بهترین کارگزاری بورس

بهترین حساب‌های کارگزاری، پلتفرم‌های مختلف معاملات آنلاین سهام، منابع آموزشی مختلف و موارد دیگر را ارائه می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از ویژگی‌هایی که هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام کارگزاران سهام آنلاین بهترین در تجارت هستند و چرا برای شما اهمیت دارند را بیان می‌کنیم:

۱. کمیسیون و کارمزد

معاملات اولیه، سهام آنلاین باید کاملاً رایگان باشد. اکنون سرمایه‌گذاران در اکثر کارگزاران سهام آنلاین کمیسیون نمی‌پردازند و حتی برخی از آن‌ها معاملات اختیاری را به صورت رایگان ارائه می‌دهند که می‌تواند به ویژه برای معامله‌گران فعال ارزشمند باشد. برخی برای معاملات صندوق‌های مشترک و سایر خدماتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، کمیسیون دریافت می‌کنند، بنابراین مقایسه ساختار کارمزد هنوز مهم است.

۲. حداقل‌های حساب

بسیاری از کارگزاران سهام آنلاین حداقل حساب ندارند، اما تعداد کمی دارند. اگر یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید، مهم است که قبل از اینکه کارگزاری را در نظر بگیرید، تأیید کنید که می‌توانید حداقل شرایط سرمایه‌گذاری را برآورده کنید.

۳. پلتفرم معاملاتی

برخی از کارگزاران سهام دارای پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای کامل و پیچیده معاملات آنلاین سهام هستند که در دسترس معامله‌گران است. سایر کارگزاران سهام رویکردی ساده‌تر و کاربر پسندتر دارند؛ و بسیاری از آن‌ها برنامه‌های سرمایه‌گذاری درجه یک دارند که اگر می‌خواهید سهام را از هر کجای دنیا بخرید و بفروشید، می‌توانند مفید باشند.

۴. تحقیقات و غربالگران

یک دلیل کلیدی برای داشتن یک حساب کارگزاری این است که می‌توانید در صورت نیاز به نظر دیگری دسترسی داشته باشید. بسیاری از کارگزاران مجموعه کاملی از تحقیقات و همچنین بررسی سهام و صندوق را ارائه می‌دهند تا بتوانید به عنوان مثال، کارمزد سالانه سرمایه‌گذاری در یک صندوق را بیابید یا برای مرتب‌سازی انتخاب‌های خود از پارامترهایی همچون نسبت قیمت به درآمد کمک بگیرید.

نحوه مقایسه بهترین کارگزاران سهام آنلاین

بهترین حساب کارگزاری آنلاین سهام برای شما بستگی به نیاز شما دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

· اگر قصد دارید به سادگی سهام بخرید و نگه دارید، احتمالاً به یک پلتفرم معاملاتی با امکانات کامل نیاز ندارید.

· اگر اساساً قصد خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را دارید، باید به دنبال کارگزاری با لیست گسترده صندوق‌های سرمایه‌گذاری بدون کارمزد باشید.

· اگر شما یک سرمایه‌گذار تازه وارد هستید و می‌خواهید در ابتدا فقط چند صد هزار تومان سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً می‌خواهید به دنبال یک کارگزار بدون نیاز به حداقل سرمایه‌گذاری باشید.

· اگر قصد دارید معاملات اوراق قرضه یا سهام را انجام دهید، یا قصد دارید معاملات تلفنی را به جای معاملات آنلاین انجام دهید، با مقایسه کارگزاران مطمئن شوید که هر کارگزار برای این فعالیت‌ها چه چیزی را برعهده می‌گیرد.

بهترین کارگزاری بورس کدام است؟

تعریف رتبه الکسا و ارتباط آن با کارگزاری بورس

الکسا یک سیستم رتبه‌بندی جهانی است که لیستی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها را با استفاده از داده‌های ترافیک وب گردآوری می‌کند. برای جمع‌آوری داده‌ها از نوار ابزار الکسا استفاده می‌کند.

بنابراین، الکسا یک سیستم رتبه‌بندی جهانی است. هرچه رتبه الکسا کمتر باشد، وب‌سایت محبوب‌تر است. الکسا قرار است نشان دهد که رتبه هر سایت در وب در مقایسه با بقیه وب‌سایت‌ها چگونه است. بسته به تعداد بازدیدکنندگانی که در ارتباط با صفحات سایتی که هر بازدیدکننده می‌بیند و زمان صرف شده در سایت، رتبه الکسا تعریف می‌شود. این رتبه‌بندی یک ابزار مقایسه است تا یک ابزار ترافیک وب. نسبت رتبه‌بندی الکسا تعداد بازدیدها نیست، بلکه ترکیبی از ویژگی‌های ترافیکی با کیفیت مختلف است. این رتبه‌بندی ترافیک هیچ وب سایتی را نشان نمی‌دهد، اما به ویژه برای مقایسه دو یا چند سایت مفید است.

عدد الکسا جایگاه هر سایت را در مقایسه با بقیه نشان می‌دهد. عدد کوچکتر به معنای موقعیت بالاتر است. سایت‌های جدید و ناشناخته با ترافیک کم یا بدون ترافیک رتبه چند میلیونی دارند یا رتبه‌بندی نمی‌شوند. به عنوان مثال، رتبه الکسا ۱۰,۰۰۰ به این معنی است که سایت در رتبه ۱۰,۰۰۰ در جهان قرار دارد و بنابراین تعداد بازدیدکنندگان بسیار بیشتری نسبت به سایتی با رتبه ۱,۰۰۰,۰۰۰ دارد. داده‌ها و رتبه‌بندی الکسا هر روز، به روز می‌شوند.

نیازی به گفتن نیست که گوگل در رتبه ۱ و فیسبوک در رتبه ۲ ایستاده‌اند و این هنوز برای سال‌ها بدون تغییر ادامه دارد.

اگر یک سایت دارای شماره الکسا در حدود چند میلیون باشد، به این معنی است که بیش از ۱۰-۱۵ بازدید کننده در روز ندارد. اگر حدود یک میلیون باشد، ترافیک آن حدود ۱۰۰ بازدید در روز تخمین زده می‌شود. در حالی که اگر کمتر از ۵۰۰,۰۰۰ باشد روزانه حدود ۱۰۰۰ بازدید دارد. اعداد زیر ۱۰۰,۰۰۰ می‌تواند نشانه‌ای از ترافیک بالای چندین هزار کاربر در روز باشد، هرچند دقیق نیست.

اگر به چنین جزئیات مهمی از وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید اهمیت می‌دهید، باید افزونه نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کنید. توصیه می‌شود از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

بهترین کارگزاری‌های بورس در ایران با توجه به رتبه الکسا و سرچ گوگل

ردیف

نام کارگزاری

آدرس سایت

رتبه در سرچ گوگل

رتبه الکسا در ایران

رتبه الکسا در جهان

۱

مفید

www.emofid.com

۳۰

۳۹

۹۸۹

۲

آگاه

www.agah.com

۲۶

۷۴

۱۳۸۳

۳

مفید آنلاین

https://mofidonline.com/

۱۱

۸۰

۱۵۲۵

۴

بانک سامان

https://samanbourse.ir/

۱۱

۱،۴۰۶

۴۴،۰۰۴

۵

فارابی

https://irfarabi.com

۲۹

۱,۷۹۷

۶۰،۳۳۴

۶

بانک ملی

https://bmibourse.ir/

۹

۲،۵۲۳

۸۱،۷۴۷

۷

بانک ملت

https://mellatbroker.ir/

۱۰

۲،۸۳۲

۸۴،۰۱۳

۸

بیمه ایران

https://www.bimeiranbroker.ir/

۱۶

۶،۶۷۱

۲۸۱،۳۹۹

۹

بانک آینده

https://www.babc.ir/

۱۶

۲۰،۵۶۲

۳۸۲،۸۱۸

۱۰

پارسیان

https://www.parsianbroker.com/

۱۳

۲۰،۷۷۹

۴۵۴،۲۳۶

امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین کارگزاری بورس کدام است؟ لذت برده باشید. در انتها می بایست خاطر نشان کنیم که هر کارگزار سهام برای هر شخصی مناسب نیست. باید کارگزاران سهام را بررسی کنید تا کارگزار مناسب خود را پیدا کنید. شرکت‌های کارگزاری مختلف را در چندین عامل کلیدی مقایسه کنید تا متوجه شوید بهترین کارگزار سهام برای شما کدام است. مقایسه کارگزاری‌ها در موارد ضروری مانند انتخاب‌هایی که برای انواع خاصی از سرمایه‌گذاران بهترین هستند، رتبه‌بندی‌ها و کمیسیون‌ها می‌باشند. با سایت فرادرس و بهره‌گیری از آموزش‌های اساتید متخصص می‌توانید با دانش کافی به بازار بورس وارد شوید و بهترین کارگزار را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

• آموزش نرم‌افزار متاتریدر — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید