یک کارشناس بازار سهام در خصوص روند بازار گفت: در چند هفته آینده شاخص کل با ریزش مواجه خواهد شد و به محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد خواهیم رسید.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰/ بازگشایی شستا افتضاح بود!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد افت (۰٫۶۷ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. این در حالی بود که بورس طی چهار روز گذشته سبز بود و دیروز با توجه به بازگشایی شستا و فارس سبزترین روز خود طی یک ماه گذشته را گشت سر گذاشته بود.

بازار سهام کم‌جان است

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند مثبت بازار بورس طی روزهای اخیر انتظار داشتیم که بازار این هفته روند متعادلی طی کند. با توجه به اینکه گروه خودرو و ساخت قطعات هم از منظر قیمتی به محدوده حمایتی رسیدند و هم صحبت از افزایش بیش از پیش نرخ‌های فروش این گروه‌ها هست، حجم نقدینگی بیشتر به سمت این گروه‌ها رفت.

وی افزود: در حال حاضر چون حجم نقدینگی زیادی در بازار معامله نمی‌شود انتظار داریم روند بازار در صورت صعودی بودن ملایم باشد و حجم نقدینگی بین گروه‌های مختلف بچرخد. این به عوامل بنیادی و تکانه‌های قیمتی بستگی دارد.

سماوی با اشاره به عدم عرضه اوراق دولتی، گفت: این حمایت موقت است و به نظر من دولت مسیر قبلی خود را پیش خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بازار کم‌جانی داریم و ارزش معاملات پایین است. حتی اگر سهم‌های ارزنده‌ای هم در بازار وجود داشته باشد مسیر رشد خیلی کندی طی خواهند کرد.

بازگشایی شستا افتضاح بود!

امیرحسین نام آور، کارشناس بازار سهام در خصوص روند بازار گفت: نظر من روی شاخص بورس صعودی نیست. مقاومت‌های پیش روی شاخص جلوی رشد را گرفته و بازار دوباره اصلاح می‌شود. در چند هفته آینده شاخص کل با ریزش مواجه خواهد شد و به محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد خواهیم رسید.

وی افزود: بازگشایی شستا افتضاح بود. اینکه ناظر در یک روز خوب بازار یک سهم بزرگ را باز کرده و حجم زیادی عرضه می‌کند نتیجه‌اش می‌شود اتفاق امروز. تا بازار می‌خواهد کمی جان بگیرد شاخص منفی می‌شود.

نام‌آور در خصوص جلسه سه‌شنبه خاندوزی در مجلس نیز گفت: در مسائل اقتصادی مجلس نظر نمی‌دهد. با ۱۰ جلسه نمی‌توان دریای لایتناهی پول را به بازار سهام وصل کرد. بالاخره این جریان قطع می‌شود و بازار به شاکله اصلی خود باز می‌گردد.

=

کد خبرنگار: ۱۳
۱۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 0
    تسلسل دور باطل بورس
  • سایه IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    11 0
    همین نظرشماکارشناسان بورسوبیشترنابودمیکنه.
  • وحید IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    کارشناس هم نقد هست اینجور حرف میزنه البته بازار جان نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید