در این متن به توضیحات کلی درباره عینک گاگل پرداختیم تا شما نسبت به ویژگی ها، مشخصات و کاربردهای عینک گاگل اطلاعات کامل را داشته باشید.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

عینک گاگل یکی از بهترین نمونه های عینک ایمنی می باشد که توانایی حفاظت کامل از چشم ها در زمان کار را دارد و می تواند از هر گونه حادثه مانند ورود ذرات خارجی؛ مواد شیمیایی، اشعه خورشید، اشعه ماورا بنفش، بخار ها، انواع بیماری های واگیردار و... جلوگیری کند.

 عینک گاگل چیست ؟

این عینک یکی از بهترین عینک های موجود برای محافظت از چشم ها می باشد، چشم به عنوان یکی از حساس ترین عضو های بدن شناخته می شود و شما می توانید با استفاده از این عینک ایمنی به صورت کامل از آن محافظت کنید. با توجه به پیشرفت صنایع و شرایط کاری معماری و عمران می توان گفت چشم ها در معرض خطر جدی هستند و هر لحظه ممکن است شما با یک جسم خارجی یا مایعات شیمیایی تماس داشته باشید به همین دلیل عینک گاگل می تواند پیشگیری لازم را برای شما ایجاد کند.

عینک ایمنی گاگل توانایی محاصره کامل اطراف چشم شما را با استفاده از طراحی PPE دارند، به همین دلیل اگر شما در برخورد با مواد شیمیایی یا بخار سمی باشید، هیچ گونه آسیبی به چشم های شما وارد نخواهد شد.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

شکل ظاهر عینک های گاگل :

عینک گاگل در ظاهر شبیه به عینک های اسکی می باشد و می تواند تمامی نواحی دور چشم شما را به صورت کامل پوشش دهد، این پوشش باعث می شود تا بین پوست شما و لاستیک های این عینک هیچگونه منفذی برای ورود مواد شیمیایی یا بخار های شیمیایی باقی نماند.

در پشت این عینک ها یک کش قوی و محکم وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن عینک را به صورت محکم روی چشم های خود قرار دهید، کش عینک محافظ روی گوش های شما قرار می گیرد و تا پشت سر شما ادامه دارد. قابل ذکر است که جنس این کش های ضد نسوز و بسیار محکم طراحی شده است تا شرایط مختلف عینک را به صورت کامل و محکم روی صورت شما نگه دارد.

عینک گاگل در انواع و رنگ های مختلف ارائه می شود، از رنگ های عینک گاگل می توان به رنگ های تیره مانند مشکی، آبی ، طوسی و از رنگ های روشن عینک گاگل می توان به زرد، سفید و کرمی اشاره کرد. رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن کارایی کمتری دارند.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

ویژگی های عینک گاگل :

عینک های گاگل به صورتی طراحی شده اند که امکان استفاده از آنها برای تمامی شغل ها و کار ها با رعایت ایمنی و بهداشت وجود داشته باشد. برای طراحی گاگل تمامی استاندارد های تولید در نظر گرفته شده است و شما می توانید تمامی ویژگی های یک عینک ایمنی را مشاهده کنید.

۱ ــ جلوگیری از حادثه های گرمایی :

همانطور که اطلاع داریم یکی از پرخطر ترین مواد برای چشم ها، مایعات یا مواد جامد داغ با گرمای بسیار زیاد می باشد؛ عینک های گاگل از جنسی ساخته شده اند که هیچگونه تغییر فیزیکی و شیمیایی در برابر مواد مذاب یا اجسام با حرارت بالا نداشته باشند.همچنین شما می توانید از این عینک ها برای جلوگیری از آسیب چشم در برابر تابش شدید اشعه یا نور خورشید استفاده کنید.

مثال های عملی :

جلوگیری از پاشش مایعات گرم به طرف چشم، جلوگیری از پاشش مواد مذاب، حفاظت از چشم در برابر هر گونه حرارت، جلوگیری از ورود اجسام گرم به داخل چشم و...

۲ ــ مقابله با انواع خطر های مکانیکی :

زمانی که شما در کار های مکانیکی با ذرات لبه تیز سروکار داشته باشید، احتمال پاشش اجسام بریده شده و ریز با انرژی جنبشی بالا به سمت چشم زیاد می باشد، به همین دلیل شما می توانید از عینک های گاگل به عنوان یک لایه مقاوم بین چشم شما و اجسام ریز استفاده کنید.

عینک های ایمنی گاگل دارای شیلد های خاصی در ساختار خود می باشند که در برابر نیروی جنبشی بالای ذرات، مقاوم بوده و می توانند به عنوان یک صفحه کاملا شفاف در برابر چشم های شما قرار گیرند.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

مثال های عملی :

انواع تراشه های فلزی در زمان بریده شدن، انواع ذرات پرتابی مانند ابزارها ، انواع اجسام و گردو غبار در کار های معماری، عمرانی و مکانیکی

۴ ــ خطر جوشکاری :

یکی از خطرناک ترین شغل ها در کشور ایران برای چشم مسلما جوشکاری در صنعت های مختلف مانند صنعت پزشکی، صنعت تجاری، صنعت های فولادی، معماری، عمران و... است. شما در این فرآیند در مقابل یک نور بسیار قوی و شدید قرار می گیرید که می تواند باعث سوختگی در سطح چشم شما شود، مخصوصا اگر نور مورد نظر برگرفته از اشعه های نوری نامرئی، اشعه ماورا فرابنفش؛ اشعه مادون قرمز، نور مرئی، انواع جوشکاری های الکتریکی، نور لیزر و... باشد.

۵ ــ خطر مواد شیمیایی :

اگر چشم شما به صورت مستقیم یا حتی غیر مستقیم با مواد شیمیایی برخورد داشته باشد، متاسفانه گاهی اوقات منجر به از دست دادن بینایی خواهد بود، به همین دلیل در شغل هایی که در خطر مواد شیمیایی قرار می گیرند مانند صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، انواع صنایع میکروارگانیسم، مدیریت پسماند و... استفاده از عینک های ایمنی و استاندارد مانند عینک گاگل الزامی می باشد و شما نمی توانید بدون استفاده از عینک به کار خود ادامه دهید.

پاشش های شیمیایی غیر قابل کنترل هستند و حتی شما زمانی که در محیط کار قرار می گیرید و هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهید نیز در خطر گرد و غبار شیمیایی، ذرات معلق در هوای شیمیایی، انواع مایعات شیمیایی، گاز یا بخار های شیمیایی قرار خواهید گرفت.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

۶ ــ خطر الکتریسیته :

شما در برابر انواع خطر های ناشی از الکتریسیته و حتی اتصال های کوتاه تنها می توانید با استفاده از انواع محافظ ها و عینک های ایمنی مانند عینک گاگل مقاومت داشته باشید، زیرا قوس های الکتریکی در اجزای فلزی می توانند مرگبار و باعث از دست دادن بینایی شما باشند. در بسیاری از حادثه کارکنان به دلیل استفاده نکردن از عینک ایمنی در معرض سوختگی قرنیه چشم و حتی آسیب شدید به شبکیه چشم بوده اند.

نحوه استفاده از عینک های گاگل :

در استفاده از عینک گاگل چگونگی قرار دادن آن روی صورت مهم ترین نکته می باشد، در برخی از مواقع کارکنان به علت نقص در چگونگی گذاشتن عینک گاگل با مشکل مواجه می شوند و آسیب می بینند، تصور داشته باشید، اگر شما عینک گاگل را روی صورت خود به صورت فیت قرار ندهید، در برابر بخار های شیمیایی، اشعه ها و همچنین گرما به صورت ناخواسته چشم های شما دچار آسیب جدی خواهد شد.

برای اینکه شما بتوانید ساعت ها بدون مشکل کار کنید، باید از لق نبودن عینک و همچنین از پر بودن تمامی محفظه های بین عینک و پوست صورت با لاستیک کنار عینک مطمئن باشید.

چگونه از عینک گاگل نگهداری کنیم ؟

برای نگهداری از عینک گاگل شما باید نکات زیر را مد نظر خود قرار دهید:

۱ ــ عینک خود را با استفاده از پاک کننده های خاص مانند خمیر دندان، انواع جلا دهنده های ظروف نقره، جلا دهنده های خودرو و... به هیچ عنوان تمیز نکنید، برای پاک کردن عینک باید از محلول پاک کننده استاندارد استفاده کرد تا هیچ گونه آسیبی به عینک وارد نشود.

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

۲ ــ لنز های عینک و همچنین شیشه های عینک خود را با استفاده از محلول های ضدعفونی پاک نکنید زیرا می تواند باعث اختلال در کارکرد شیلد عینک باشد. برای پاک کردن شیشه عینک تنها محلول های خاص که با نام پاک کننده شیشه عینک شناخته می شوند، مناسب است.

۳ ــ از پارچه های زبر برای تمیز کردن شیشه عینک خود استفاده نکنید، برای مثال برخی از افراد از پیراهن خود برای تمیز کردن شیشه عینک استفاده می کنند. شما برای تمیز کردن شیشه عینک خود باید از پارچه های نرم میکروفایبر استفاده کنید تا هیچگونه خط و خش را روی شیشه عینک شما ایجاد نکند.

۴ــ استفاده نکردن از آب دهان برای تمیز کردن شیشه عینک

۵ ــ به هیچ عنوان از اسپری های ضد بخار برای پاک کردن شیشه عینک خود استفاده نکنید زیرا می تواند باعث ایجاد یک لایه نامطلوب روی شیشه عینک باشد و ایمنی عینک شما را از بین ببرد.........

 عینک گاگل چیست | مشخصات و کاربردها آن + خرید

شرکت سازنده عینک گاگل :

شرکت سازنده عینک های گاگل برند Riley Vuetix می باشد که برای تولید از تمامی استانداردهای مورد نیاز برای طراحی یک عینک ایمنی در تمامی صنعت ها بهره گرفته است.

خرید انواع عینک ایمنی با الو ایمنی

فروشگاه انلاین الوایمنی یکی از برترین فروشگاه های عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی و ایمنی میباشد، در صورتی که نیاز به انواع عینک های ایمنی دارید کافی است وارد وب سایت فوق شوید و سفارش خود را در سریع ترین زمان ممکن ثبت نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    واقعا عینک خوبی هست حرف نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید