فرقی نمی‌کند مدتی است که فروشگاه آنلاین خود را دارید یا به تازگی تجارت الکترونیک را شروع کرده‌اید، شما در صورتی موفق خواهید شد که بتوانید مشتریانی را به سمت تجارت الکترونیک خود جذب کنید.

چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟ | ۱۳ روش جذب مشتری اینترنتی

اگر صاحب یک کسب ‌و کار آنلاین هستید، می‌دانید که دستیابی به مشتریان و ایجاد درآمد ثابت چقدر مهم است. تعیین بهترین راه برای داشتن مشتریان جدید و بازگشت مشتریان برای ایجاد یک برند طولانی مدت و سودآور ضروری است. خوشبختانه، بهترین راه برای به دست آوردن مهارت در این زمینه و داشتن مشتری یک راز نیست. هر کسب ‌و کاری می‌تواند چند راهکار کاربردی برای کسب درآمد و ایجاد درآمد انجام دهد.

به نظر می‌رسد همیشه یک تکنیک جدید برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید به وب‌سایت شما، در دریایی از تغییرات بی‌پایان در دنیای دیجیتال که ما آن را اینترنت می‌نامیم، وجود دارد. در حال حاضر میلیون‌ها وب‌سایت تجارت الکترونیک در جهان وجود دارد و تعداد آن‌ها در حال افزایش است. اگر می‌خواهید در صدر صنعت خود باشید، باید با استراتژی‌های جدید همگام باشید و آن‌ها را عملی کنید.

آموزش مدیریت ارتباط با مشتریان، آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی، آموزش ساخت نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی، آموزش مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی و بسیاری موارد مرتبط دیگر به شما برای شروع به کار و یا پیشرفت در تجارت الکترونیک یاری می‌رساند. سایت فرادرس با ارائه آموزش‌های کامل و مختلف توسط اساتید مجرب و متخصص گزینه مناسبی برای کسب آموزش‌های لازم در زمینه تجارت الکترونیک و روش‌های جذب مشتری اینترنتی است.

• آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی — کلیک کنید

     مشتری اینترنتی

هدف نهایی هر استراتژی بازاریابی معین، باید جذب، رضایت و حفظ مشتریان باشد. جذب مشتریان جدید دارای اهمیت دوگانه است. اول، برای هر کالا یا خدمات، اولین خریداران، درآمد مورد نیاز برای پرداخت هزینه‌های تحقیق، توسعه و راه‌اندازی مربوط به ارائه یک محصول جدید به بازار را فراهم می‌کنند.

 بازاریابان برای رشد کسب و کار خود باید به سرعت جریان‌های درآمدی مثبت ایجاد کنند. علاوه بر این، حفظ همه خریداران به عنوان مشتری امکان‌پذیر نیست، بنابراین لازم است به طور مداوم مشتریان جدیدی را برای جایگزینی کسانی که می‌روند به دست آورید. جذب خریداران جدید به خودی خود کافی نیست.

 شرکت‌ها باید حداقل بخشی از خریدارانی را که برای اولین بار خرید می‌کنند، نگه دارند تا بقای خود را حفظ کنند. مشتریان راضی وفادار برای شرکت ارزش دارند زیرا ممکن است در طول زمان هزینه‌های خود را برای خرید افزایش دهند و می‌توانند خریداران دیگر را نیز جذب کنند. در نهایت، اولین خریداران نیز ممکن است بازخورد ارزشمندی را در رابطه با تجربه خود با وب‌سایت ارائه دهند و بهبود سایت را تسهیل بخشند.

حقیقت این است که روش‌های مختلفی برای جذب مشتریان جدید به وب‌سایت شما وجود دارد که به اصول فروش و بازاریابی مرتبط هستند. به لطف دسترسی آسان به اینترنت، اکنون دستیابی به افراد بسیار آسان‌تر از همیشه شده است. با این حال، به طور فزاینده‌ای گیج کننده و پیچیده است. با وجود این که اینترنت به ما دسترسی را می‌دهد، بسیاری از صاحبان مشاغل و وب‌سایت‌ها در دریایی از اطلاعات گم می‌شوند و نمی‌توانند قطعات طلایی واقعی را به دست آورند و نگه دارند؛ بنابراین، چگونه می‌توانید راه‌های مناسبی برای جذب مشتریان به وب‌سایت خود را بیابید؟

روش های جذب مشتری اینترنتی

در ادامه مطالب برخی از راهکارها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    ۱.تبلیغات

با این مورد شروع می‌کنیم زیرا واضح‌ترین است. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید و در عین حال فروش را نیز افزایش دهید، باید از روش‌های تبلیغاتی مناسب و کلمات کلیدی قوی استفاده کنید.

یک تبلیغات موفق باعث انتشار اخبار در مورد محصولات و خدمات شما، جذب مشتری و ایجاد فروش می‌شود. چه بخواهید مشتریان جدید را به خرید یک محصول موجود تشویق کنید یا یک سرویس جدید راه‌اندازی کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی برای کسب ‌و کار شما به مخاطبان هدف شما بستگی دارد و اینکه مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای دستیابی به تعداد زیادی از آن‌ها تا حد امکان، چیست. گزینه تبلیغاتی انتخاب شده نیز باید نشان دهنده محیط مناسب برای محصول یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که بازار هدف شما مجله خاصی را مطالعه می‌کند، باید در آن نشریه تبلیغ کنید. همیشه سعی کنید در تبلیغات خود خلاق باشید تا مورد توجه قرار بگیرید.

    ۲.رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی

دسترسی به مشتریان آنلاین از طریق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی آسان‌تر است. رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی ابزارهای کم‌هزینه و بسیار مؤثر برای شما هستند. در واقع، کارشناسان تخمین می‌زنند که رسانه‌های اجتماعی با ۲۸ درصد بالاترین بازده بازگشت سرمایه در بین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را دارند. بازاریابی ایمیلی با بازگشت سرمایه باورنکردنی ۳۶ درصد در جایگاه اول قرار می‌گیرد.

اگر هنوز یک استراتژی بازاریابی ایمیلی تنظیم نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که شروع کنید. شروع به ساختن لیست مشترکین کنید و محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که مشترکین را تشویق به ادامه خواندن مطالب شما کند.

چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟

رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانید برای هر کاری از جمله فروش محصولات خود، ایجاد شخصیت حرفه‌ای برای خود و ساختن وجهه شرکت خود از آن‌ها استفاده کنید.

     ۳.سئوی قوی

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که امروزه در دسترس ماست. سئو عمل بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای دستیابی به رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو است.

قبل از دنیای تجارت دیجیتال، کسب و کارها مختلف سعی می‌کردند مکان‌های مناسبی را برای ویترین فروشگاه در خیابان‌های شلوغ مرکز شهر، بخش‌های پررونق خیابان‌ها یا در مراکز خرید محبوب به دست آورند. درست مانند انتخاب مکان‌های فیزیکی برتر برای داشتن مشتریان بیشتر، کسب ‌و کارهای دیجیتال نیز زمانی رشد می‌کنند که رتبه بالایی در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشند.

اگر می‌خواهید در کسب‌ و کار تجارت الکترونیک خود یک برند موفق داشته باشید، سئو از مواردی است که باید آن را در اولویت قرار دهید.

علاوه بر ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند، سئوی قوی به مواردی همچون بهینه سازی HTML و کلمات کلیدی نیز متکی است. اگر فقط روی یک جنبه تمرکز کنید و بقیه را فراموش کنید به ندرت پیشرفت می‌کنید. مهم است که بر روی تمام قطعات پازل سئو تمرکز کنید تا به بالای صفحه نتایج برسید.

    ۴.بینش‌های مشتریان

یکی از مزیت‌های اصلی داشتن کسب ‌و کار دیجیتالی این است که جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان آنلاین کاری نسبتاً راحت است. اگر از داده‌های مشتری استفاده کنید، بینش‌هایی در مورد رفتار مشتری به دست خواهید آورد که می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند.

به عنوان یک تجارت آنلاین، می‌توانید از تجزیه و تحلیل وب‌سایت برای جمع‌آوری داده‌ها در تصمیمات مشتریان خود استفاده کنید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تعیین کنید که چگونه محصولات خود را بهتر بازاریابی کنید و محصولاتی را ایجاد کنید که متناسب با نیازهای مشتریان شما باشند.

زمانی را به بررسی داده‌های کاربران وب‌سایت خود اختصاص دهید. در این صورت، می‌توانید چیزهایی در مورد سن و مکان مشتری بدانید. همچنین ممکن است درباره زمانی از روز که کاربران سایت شما را بررسی می‌کنند اطلاعاتی به دست آوردید. همه این موارد را می‌توان برای درک بهتر اینکه مشتری شما واقعاً چه کسی است و چرا به محصولات شما علاقه‌مند است در نظر گرفت.

    ۵.یک وب‌سایت تجاری زیبا ایجاد کنید

برای کسب و کار خود یک وب‌سایت رسمی تجاری ایجاد کنید که برای استفاده با تلفن همراه نیز بهینه شده باشد. از سایت خود لذت ببرید و در عین حال حرفه‌ای باشید. فونت‌ها، رنگ‌ها، متن، ویدئو و تصاویر مرتبط با برند خود را ترکیب کنید و محتوای با ارزشی ایجاد کنید. اگر به طراحی وبسایت علاقمندید ولی نمی دانید از کجا شروع به یادگیری کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید.

• آموزش طراحی سایت — کلیک کنید

     ۶.از سرعت سایت خود اطمینان حاصل کنید

اگر بارگذاری سایت شما زیاد طول بکشد، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید و در نتیجه، نرخ پرش شما بسیار بالا خواهد بود. یک هشدار تنظیم کنید تا هنگامی که صفحه شما عملکرد ضعیفی داشت، مطلع شوید. ساختار صفحه، فایل‌ها و عملکرد پلاگین‌های وب‌سایت خود را چک کنید که از نظر فنی تا حد امکان بهینه باشند. سرعت بارگذاری و عملکرد بهینه وب‌سایت شما بسیار تأثیرگذار است.

     ۷.همه آفرها را دوست دارند!

حتی اگر پیشنهادی به اندازه ۱۰٪ تخفیف یا ارسال رایگان باشد، می‌تواند مشتریان جدیدی را به تجارت آنلاین شما جذب کند. این کلمه شیرین و دلربا می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند.

چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟

شما به سادگی می‌توانید در مورد پیشنهادها یا هدایای خود در رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها و وب‌سایت خود سر و صدا ایجاد کنید. همچنین ممکن است در ازای مقدار خاصی از مبلغ خرید، تخفیفی ارائه دهید. در نتیجه این امر مشتریان بیشتر از شما خرید خواهند کرد.

جوایز، تخفیف‌ها و هزینه‌های ارسال رایگان همگی روش‌های بازاریابی استاندارد و محبوب برای جذب مشتریان جدید هستند. به عنوان مثال، اگر شما کالاهای مراقبت از پوست را می‌فروشید و مشتری از شما یک شوینده پوست چرب خریداری می‌کند، در صورتی که مصرف‌کننده کرم روز یا شب همان برند را نیز خریداری کند، می‌توانید کوپن تخفیف بدهید. به این ترتیب، نه تنها محصولی را با موفقیت به فروش می‌رسانید، بلکه از طریق تخفیف، فروش بیشتری نیز به دست می‌آورید.

    ۸.سازمان‌دهی

یکی از جنبه‌های ضروری یک بخش خدمات مشتری موفق، سازمان‌دهی است.

ممکن است فرآیند کارآمد و تیمی با انگیزه بالا داشته باشید، اما بدون سازمان‌دهی، همه چیز احتمالاً از هم خواهد پاشید. پیگیری مکالمات مشتریان و تجهیز تیم خود به ابزارهایی که به آن‌ها کمک می‌کند تا با هم همکاری کنند، همه را در یک مسیر نگه می‌دارد (بنابراین هیچ چیز از قلم نمی‌افتد).

استفاده از صندوق ورودی به اشتراک گذاشته شده، پاسخ‌های ذخیره‌ شده برای سؤالات مکرر و تشخیص برخورد، تیم خدمات مشتری شما را قادر می‌سازد تا درخواست‌های مشتریان را به شیوه‌ای سازمان ‌یافته و کارآمد حل کنند.

    ۹.با مشتریان مطابق شرایط آن‌ها رفتار کنید

مشتریان انتظار یک رویکرد شخصی را دارند که به آن‌ها احساس خاص بودن بدهد. امروزه کسب و کارها باید با مصرف‌کنندگان خود تعامل داشته باشند تا آن‌ها را بهتر بشناسند و روابط معنی‌دار و مستمری را شکل دهند.

پذیرش «من-تجارت» به معنای برآورده کردن انتظارات و عادات دائماً در حال تغییر و تقاضای مشتری است. در حالی که مشتریانی وجود دارند که هنوز می‌خواهند برای صحبت با نماینده خدمات مشتری تماس بگیرند، دیگران به چت زنده یا ایمیل علاقه‌مند هستند، در حالی که برخی به سادگی می‌خواهند برای شما یک دایرکت ارسال کنند.

با این حال، شما باید از طریق کانال ارتباطی مورد نظر به مشتریان خدمات ارائه دهید. اگر می‌خواهید انتظارات مشتریان را برآورده کنید و از آن‌ها فراتر بروید، تنظیم یک استراتژی خدمات مشتری چند کاناله منسجم بسیار مهم است.

    ۱۰.با استفاده از شخصی‌سازی، از دیگران متمایز شوید

برخلاف شرایطی که مشتریان فقط به دنبال پاسخ سریع به سؤالات اساسی هستند، مواقعی وجود دارد که آن‌ها به دنبال یک رویکرد شخصی و مشاوره تخصصی هستند. معرفی یک سرویس شخصی و آگاه، چیزی است که رهبران را از سایر مشاغل آنلاین متمایز می‌کند.

    ۱۱.از قدرت نظرات مشتریان استفاده کنید

مشتریان امروزی بیش از هر زمان دیگری برای تصمیم‌گیری آگاهانه توانمند هستند. آن‌ها می‌خواهند شنیده شوند و می‌خواهند نظرات سایر مشتریان را در مورد محصولات و خدمات بشنوند. علاوه بر این واقعیت که بررسی‌ها یکی از عوامل اصلی تصمیم‌گیری خرید هستند، آن‌ها همچنین منبع عالی ایده‌هایی برای بهبود تجربه مشتری هستند.

    ۱۲.زمان پاسخگویی خود را بهبود بخشید

در تجارت الکترونیک همه چیز در مورد سرعت و راحتی است. مشتریانی که خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند، منتظر واکنش سریع و پاسخ‌های سریع هستند.

چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟

اجازه دادن به مشتریان برای دسترسی به تیم خدمات مشتری شما با استفاده از کانال‌های مختلف کافی نیست. برای داشتن عملکردی خوب، باید علاوه بر راحتی در دسترسی به اطلاعات لازم، سرعت پاسخگویی نیز بالا باشد. زمانی که بتوانید با سطح کیفیت ثابتی در مدت زمان کوتاهی در کانال‌های مختلف به مشتریان خدمات ارائه دهید، در مسیر ارائه یک استراتژی خدمات مشتری کاملاً کاربردی و چند کاناله هستید.

    ۱۳.اندازه‌گیری، بهینه‌سازی، تکرار

هیچ رویکردی در زمینه خدمات مشتری وجود ندارد. شرکت‌ها باید در حل مشکلات مشتریان فعال باشند در حالی که به طور مداوم فرآیندهای مبتنی بر داده‌ها را بهبود می‌بخشند. ارزیابی ظرفیت تیم خود، پیگیری شلوغ‌ترین ساعات و دنبال کردن موضوعات پرطرفدار در بین مشتریان، تنها برخی از مواردی است که می‌توانید با اندازه‌گیری و بهینه‌سازی نتایج اصلاح کنید. وجود فرآیندی برای ردیابی عملکرد به عنوان پایه‌ای برای تصمیم‌گیری‌های آینده عمل می‌کند که اولین گام به سمت خدمات موفق است.

همان‌طور که انتظارات مشتریان برای تجربه خرید آنلاین ایده‌آل افزایش می‌یابد، خدمات مشتری برای پیشرفت در چشم‌انداز تجارت الکترونیک رقابتی، ضروری می‌شود. برای پیروزی در این رقابت و داشتن مشتریان اینترنتی بیشتر می‌توانید از سایت فرادرس کمک بگیرید که در این زمینه اطلاعات مفید و کاربردی بسیاری دراختیار شما قرار می‌دهد.

• آموزش کار با سرویس‌های گوگل — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید